מבזקים

"פתחו את השנה החדשה בקבלה חזקה שנכריע את הדין לטובה"

תוכן עניינים

בדרשת ראש השנה קודם תפילת הערבית קרא כ"ק האדמו"ר בקריאת קודש וביקש: "פתחו את השנה החדשה בקבלה חזקה שנכריע בכך את הדין לטובה. קבלו על עצמכם לדון כל אדם לכף זכות". האדמו"ר הרב פינטו הסביר את המעלה הגדולה שבמידה הזו של לדון לכף זכות, ומדוע בזכות שנקבל על עצמנו מידה טובה זו נזכה שהקב"ה ידון אותנו את כולנו לכך זכות.

במשך של שבועות מלפני החגים נערכים המונים להבטיח את עצמם לשהות בימי החג  במחיצתו של מרן האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, אשר תפילותיו והשהות במחיצתו בימי החג הפכו לשם דבר, יהודים רמי מעלה מכל גווני הקשת הציבורית ובמיוחד מי שמבינים לעילאיות של אותן שעות וימים במחיצת הרב ולא מוותרים זה, עושים הכל להבטיח כי יהיו בחג במחיצת הרב, והשנה כבוד האדמו"ר היה במרכזו במנהטן בבית הכנסת הגדול של 'שובה ישראל' לשם הגיעו מאות אנשים מכל חלקי העולם, לזכות להתפלל בהשראתו ובתפילותיו של מרן האדמו"ר שליט"א

השנה, השיא הגיע לנקודה הגבוהה ביותר במנהטן שבניו יורק ארה"ב, בתפילות החג המרגשות אשר נוגנו ע"י החזן שהיה לא אחר מכ"ק האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, שבקולו הערב העלה מעלה את תפילות הציבור שזכה להיות במעמד הגדול והנשגב הזה.

אל אירועי החג הגיעו גם מאות חסידים ואוהבים מכל רחבי מנהטן, ביניהם עשירי עולם בעלי שם כולם כאגודה אחת אשר קיבץ האדמו"ר לתפילות ולסעודות החג, הם זכו גם לשמוע דברי תורה מפי כ"ק האדמו"ר בסעודות החג.

השיא הגיע בדרשת ראש השנה קודם תפילת הערבית כאן קרא כ"ק האדמו"ר בקריאת קודש וביקש – פתחו את השנה החדשה בקבלה חזקה שנכריע בכך את הדין לטובה. קבלו על עצמכם לדון כל אדם לכף זכות. – האדמו"ר הרב פינטו הסביר את המעלה הגדולה שבמידה הזו של לדון לכף זכות, ומדוע בזכות שנקבל על עצמנו מידה טובה זו נזכה שהקב"ה ידון אותנו את כולנו לכך זכות

כמובן שבמעמד הנשגב והגדול הזה קיבלו המתפללים את הקבלה לדון לכף זכות, ולאחר החג קריאת הקודש פרשה כנפיים לכל חוגי הציבור ובמיוחד לתלמידים הרבים ברחבי העולם, והניבה פירות טובים בדמות אלפי אנשים מכל העולם אשר הצטרפו וקבילו את המלצתו של האדמו"ר שליט"א.

לאחר תפילות מרגשות שחדרו לכל לב והבקיעו שערי שמים ושערי דמעות ללא ספק, נערכה סעודת החג למאות אורחי הרב אשר הגיעו לעבור במחיצתו את יום חשוב זה, ברוב הדררת מלך, על כל סימניה, הלכותיה ומנהגיה, כיאה לשולחן קדוש זה.

בליל התקדש החג עברו המונים על פניו של מרן האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו להתברך מפיו בברכת שנה טובה, מעמד שבמנהטן לא רואים דבר כזה, מכל חלקי העיר באו להתברך על ידי האדמו"ר שליט"א

בהמשך לחג עמוס רגשית לכל, הגיע רגע שאולי היה לשיא השיאים – קידוש ה' עצום בעת התשליך שנעשה במעמד של עשרות רבות שהלכו יחד עם עם כ"ק האדמו"ר לסנטרל פארק שבניו יורק. המחזה המרהיב צד אף את עיני הגויים שמיהרו לצלם ולהנציח את המאורע הם ראו דבר כזה פעם ראשונה בחייהם.

כאמור, אלו היו הימים הגדולים של ראש השנה, ועתה מתכוננים למאות רבות שיגיעו מכל חלקי העולם לשהות במחיצתו של מרן האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א ביום הכיפורים, יצויין שגם מהארץ וממקומות רבים בעולם הודיעו כי הם יהיו עם האדמו"ר בחג, וב'שובה ישראל' נערכים לקליטת ההמונים.

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

 

 

 

 

הרב פינטו עם חסידיו
הרב פינטו עם חסידיו

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: