מבזקים

ארדן חתם על צו מרחיב לרישיונות נשק לאזרחים וליוצאי יחידות מובחרות בצבא

תוכן עניינים

לוחמים בסדיר ובמילואים בגולני, צנחנים, נח"ל, גבעתי ויחידות מובחרות נוספות מצטרפים לעמיתיהם ממטכ"ל, שלדג והשייטת: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן חתם על צו המרחיב את מתן הרישיונות לנשיאת נשק והוסיף יחידות מיוחדות כמו אגוז, רימון, יחידות הגדס"ר של גבעתי, גולני, נח"ל וצנחנים. כל מי שמשרת בהן בסדיר, או במילואים יכול מעתה לקבל רישיון לשאת נשק אישי.

קבלת רישיון לכלי ירייה מותנית בעמידה בקריטריונים ובדרישות סף הנקבעים על ידי השר לביטחון הפנים בתיאום עם גורמי הביטחון. עד היום, הרשאים לקבלת רישיון לנשיאת נשק היו קצין בדרגת סגן ומעלה או נגד מדרגת רס"ר ומעלה, המשרתים בצה"ל בשירות סדיר או בשירות מילואים פעיל, או מקביל לאחד מאלה בשירות בכוחות הביטחון, המשרתים ביחידה מיוחדת, בשירות סדיר או במילואים. כמו כן, מי ששירת בצה"ל והוא בדרגת סא"ל ומעלה, או מקביל לו בכוחות הביטחון, ומי ששירת ביחידה מיוחדת בכוחות הביטחון.

בגל טרור היחידים, שהחל באוקטובר 2015, לא פעם פיגוע הסתיים בניטרול המחבל על ידי אזרחים אשר 
מיומנים בנשק. ארדן ביקש לחזק את התופעה שבה בוגרי יחידות מיוחדות יוכלו במקרה של פיגוע להגיב מהר ולהביא לסיומו המהיר של האירוע, וזאת בהמשך למגמה שאותה מוביל השר ארדן של חיזוק הביטחון האישי של האזרח, כשהוסיף לתבחין כל ירייה את החקלאים, כך שיוכלו לשאת 
נשק אישי.

בוגרי היחידות שהתווספו יהיו רשאים כעת לבקש רישיון לנשיאת נשק אישי רק על ידי הצגת מסמך שמוכיח את שירותם באחת מהיחידות הנ"ל. "מדובר בתוספת של אלפי לוחמים לשעבר שיוכלו מעתה לסייע במלחמה בטרור היחידים", אמר אתמול גורם במשרד לביטחון הפנים", "יוצאי אותן יחידות עברו בשירות הצבאי שלהם מסלול מיוחד והכשרה מיוחדת על מגוון של כלי נשק, והם מתורגלים להגיב באירועים קיצוניים".

השר ארדן הסביר את החלטתו: "תגובה מהירה לפיגוע טרור עושה את ההבדל בין פיגוע ללא נפגעים לפיגוע רב נפגעים. לכן מיד עם תחילת גל טרור היחידים הנחיתי להרחיב עוד ועוד את מתן רישיונות הנשק לאזרחים מיומנים, ובראשם כמובן יוצאי היחידות המיוחדות של צה"ל ושב"כ".

על פי ארדן, "המדיניות הזו מחזקת את היכולת שלנו לסכל פיגועים ובכוונתי להמשיך ולהרחיב עוד את הזכאות לכלי נשק שכה חיוניים 
בעידן הנוכחי".

 

מאת: ודררו גבריאל

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

נשק

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: