מבזקים

חשש במערב: נשיא צפון קוריאה יצליח להפוך למעצמה גרעינית

תוכן עניינים

בראש רשימת המדינות החשודות בסיוע למדינה הסוררת במזרח, נמצאת איראן, ואחריה גם רוסיה. החשש הוא כי המדינות העניקו לשליט קים ציוד וידע שישלימו את הפיכת מדינתו למעצמה גרעינית, עם יכולות לחימה מסוכנות.

האם מאחורי ההתקדמות הדרמטית ביכולות הגרעין של צפון קוריאה עומדת טהרן? על פי גורמים רשמיים בבריטניה, זו בהחלט אפשרות ריאלית.

בלונדון מקווים כי זיהוי החוליה המקשרת שבין צפון קוריאה ליכולות הגרעין המתהוות שלה, יסייע בקידום אפיקים דיפלומטיים חדשים כדי להגביר את הלחץ על שלטונו של קים, שמסרב לפי שעה לשנות את מסלול ההתחמשות למרות הסנקציות הכלכליות שמוטלות עליו, ושצפויות אף להחריף בהמשך השבוע. בד בבד, אתמול אף דווח כי ממשל טראמפ לא שולל את האפשרות להציב נשק גרעיני טקטי בדרום קוריאה, אם סיאול תבקש זאת.

ה"טלגרף" הבריטי מצטט הבוקר (ראשון) גורמים במשרד החוץ הבריטי, ולפיהם המשרד חוקר את הסיוע הבינלאומי שקיבל לכאורה קים ג'ונג און מידידותיו בעולם, בדרך להשגת יכולות לוחמה גרעיניות בטילים בין־יבשתיים. "למדענים במדינה יש יכולות מסוימות, אבל ללא ספק הם לא עושים זאת ללא כל סיוע חיצוני", אמר אחד מבכירי הממשל באנגליה. אחר הוסיף כי הצהרות מסוג זו של המדענים, יהיו "בלתי־אמינות".

בשבוע שעבר אמר בהקשר זה שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, כי "בימים אלה אנו מנהלים חקירה כדי להבין איך הצליחה צפון קוריאה לגבור על הפער הטכנולוגי". לדבריו בשיחה עם עיתונאים, "בכלל זה, אנו בודקים את תרומתן של מדינות גרעין אחרות בהווה ובעבר". ג'ונסון לא מנה שמות של מדינות, אך על פי הדיווח הבוקר, אפשר להניח את מי הבריטים בוחנים מקרוב.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

צילום: AP
צילום: AP

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: