מבזקים

היחידה המשטרתית למניעת אלימות בספורט יצאה לדרך

תוכן עניינים

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת התרבות והספורט מירי רגב, חנכו אמש את תחילת פעילות היחידה במשחק המרכזי של המחזור הראשון שנערך בנתניה בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים.

בתחילת הערב נחשפה גם זהותו של מפקד היחידה, סנ"צ ירון ארם.

תופעת האלימות במגרשי הספורט, המאופיינת בקטטות ואירועי ונדליזם במגרשים ומחוצה להם, הביאה לכך שהתקבלה, לפני כשנה וחצי, החלטה על ידי השרים ארדן ורגב, להקים יחידה משטרתית למאבק באלימות בספורט.
בהתאם להחלטת השרים הקימה המשטרה את היחידה כחלק ממערך שלם הכולל אנשי מודיעין ובילוש שיתמקדו ביעדים בתחום הספורט.

המערך שהחל לפעול יתמקד באכיפת עבירות אלימות וגזענות בספורט, תוך שילוב יכולות וסמכויות מתחום הרישוי והאבטחה, הטכנולוגיה, החקירות והמודיעין. בשלב ראשון המערך יכלול 32 שוטרים, הכוללים ראשי חוליות בכל המחוזות, חוקרים, רכזי מודיעין ואנשי הערכת מידע, אשר יונחו מקצועית על ידי המדור שיוקם בחטיבת האבטחה והרישוי, באגף המבצעים של משטרת ישראל.

לפתחו של המערך המשטרתי החדש למניעת אלימות וגזענות בספורט, יעמדו משימות רבות ורגישות, בהן: פעילות למניעת אלימות על ידי איסוף מודיעין בדבר התנהלות חריגה של אוהדים וקבוצות, גיבוש תמונת מודיעין עדכנית ע"י הזנת המידע מרמת המטה עד רמת השטח, מיקוד קשב למשחקים רגישים בהתאם למודיעין ארצי, קביעת מדרג איום למשחק על פיו יקבע כוח האדם הדרוש של שוטרים וסדרנים, שימוש בטכנולוגיות – טיפול ותמיכה בהיבטי סייבר (לרבות מיצוי מידע ממצלמות, מחשבים וסלולאר) ומיצוי דין – על ידי פיקוח ובקרה וסיוע ליחידה הטריטוריאלית בחקירה כנגד מעורבים ומורחקים ועוד.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "אנחנו רואים בשנים האחרונות עלייה במפלס האלימות בשנים האחרונות בקרב האוהדים. אוהדים אלימים הם גם אזרחים אלימים והמטרה של משטרת ישראל היא לטפל בהם ולאכוף נגדם את החוק. אוהדים אלימים מרחיקים מהמגרשים אוהדים נורמטיביים, נשים וילדים. אנחנו רוצים לראות פה מגרשים מלאים במשפחות ואוהדים. אני מאוד גאה שעשינו זאת, המשרד לביטחון פנים בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ומשטרת ישראל. אני מאמין שכבר בחודשים הקרובים נראה תוצאות חיוביות בטיפול בנגע האלימות והגזענות במגרשים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שהעמידה תקציב של 27 מיליוני שקלים לטובת הקמת היחידה אמרה: "הרבה מאוד שנים ניסו לטפל בסוגיית האלימות והגזענות במגרשים ולא הצליחו. אני שמחה שביחד עם השר גלעד ארדן הצלחנו להקים את היחידה למלחמה באלימות בספורט. אני מקווה ומאמינה שהיחידה הזו תעמוד ביעדים, במשימות ובמטרות שלה. טיפול נכון של היחידה באלימות ובגזענות, יחזיר את חווית הצפייה למגרשים. אני רוצה לראות את הסבים, הסבתות, הילדים והנכדים מגיעים יחד ליהנות מהמשחקים ולא רק מול מסך הטלויזיה".

ממשטרת ישראל נמסר: "האחריות לצמצום האלימות במגרשי הכדורגל, מונחת גם לפתחם של האוהדים. המערך החדש, יחד עם ההתאחדות והנהלת הקבוצות, ימשיכו לפעול בכל דרך לצמצום ומניעת האלימות במגרשים שכן מדובר באירוע תרבותי- ספורטיבי, הנצפה על ידי המוני בית ישראל, ומצופה מקהל האוהדים והשחקנים לנהוג ברוח ספורטיבית ולגלות איפוק על פי הנורמות הראויות".

מאת: שלום שי גיחז
בצילום: ראש חטיבת האבטחה באגף המבצעים של משטרת ישראל תת ניצב עינת גיל צוברי, מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד, השר לבטחון פנים גלעד ארדן, מפקד היחידה למלחמה באלימות בספורט סנ"צ ירון ארם, שרת התרבות והספורט מירי רגב, מנכ"ל בית"ר ירושלים אלי אוחנה.

 

צילום: אלי סבתי
צילום: אלי סבתי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: