מבזקים

נהג שהסיע ילדים ללא כיסא וחגורות בטיחות הורד מהכביש במיידי

תוכן עניינים

במהלך פעילות אכיפה על כביש 65, בסמוך לצומת כרכור, הבחינו שוטרי אגף התנועה, בנהג רכב פרטי המסיע במושב האחורי של רכבו מספר גדול של נוסעים. מיד החליטו השוטרים לעצור את הרכב בצד הדרך ולוודא כי כל הנוסעים חגורים כחוק.

בבדיקה שביצעו השוטרים הוברר כי במושב האחורי יושבים 5 ילדים בגילאים שונים כאשר חלקם אינם חגורים ולא יושבים בכיסא בטיחות מתאים, השוטרים שהסבירו לנהג את גודל הסיכון הכרוך בהסעת ילדים בצורה כזו קיבלו את הטענה מצידו "יצאנו סך הכל לטיול משפחתי בחוף הים".

העבירה הופסקה במיידית והשוטרים ווידאו כי למקום זומן רכב נוסף שהסיע 2 מהנוסעים בבטחה לביתם. נהג הרכב תושב אזור הצפון בן 36 קיבל זימון לבית משפט.

מהמשטרה נמסר: "תקופת הקיץ מאופיינת ביציאה לחופש ובילוי בחיק המשפחה, הנסיעות הרבות בכבישי הארץ, של כלי רכב רבים מציפות לעיתים, את חוסר האחריות של הנהגים בהובלת נוסעים כשהם לא חגורים וללא התקני ריסון.

משטרת ישראל מבצעת אכיפה כנגד עבירות אלה המסכנות את חיי הנוסעים, בד בבד המשטרה פועלת בתחום המניעה וההסברה במטרה לעלות את המודעות ולשנות את תרבות הנהיגה בכבישים.

משטרת ישראל קוראת לנהגים להקפיד על חגירת כל הנוסעים בחגורות בטיחות ולעשות שימוש בכסאות בטיחות לילדים בהתאם לחוק, מחקרים מראים כי, חומרת הפגיעה בזמן תאונה חלילה, עלולה להיות חמורה יותר ואף קטלנית אם נוסעי הרכב אינם חגורים או רתומים לכיסאות בטיחות".

 

מאת: שלום שי גיחז

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: