מבזקים

פוענח מותו של המנוח אבישי ועקנין ז"ל בן 42 תושב קרית שמונה

תוכן עניינים

היום לאחר חקירה מהירה ואינטנסיבית שהתנהלה בשבועות האחרונים ביחידה המרכזית של מחוז צפון הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד חי כלפון בן 34 תושב קרית חינוך עזתה על ידי פרקליטות מחוז צפון, בגין הריגתו של המנוח אבישי ועקנין ז"ל בן 42 בתאריך 17.7.17.

בתאריך 17.7.17 סמוך לשעה 16:30 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על ידי בעלת הדירה ברחוב שפרינצק 322 בקרית שמונה (להלן: "הדירה"), כי שני חברים שבאו לביקור התקוטטו ביניהם ואחד מהם דקר את השני והוא מוטל על הרצפה כשמסביבו דם רב.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו לדירה, והחלו באיסוף הממצאים, במקביל שוטר נוסף שהיה בדרכו לזירת הארוע פוגש ברחוב הסמוך את הנאשם חי כלפון כשהוא ללא חולצה וידיו מגואלות בדם והוא מחליט לעכבו לתחנה.

בהמשך במסגרת איסוף הממצאים בדירה וחקירתם של העדים מבינים החוקרים כי חי כלפון הוא הבחור שהתקוטט עם המנוח אבישי ועקנין ז"ל בביתו של מוטי הרוש ודקר אותו ברגלו.

המנוח ז"ל מפונה במידי לבית החולים זיו בצפת, בעוד צוות החקירה ממשיך לחקור את הארוע בתחנת המשטרה בקרית שמונה.

בשעות הערב סמוך לשעה 20:30 צוות החקירה מקבל עדכון מבית החולים לפיו אפסו הסיכויים להציל את אבישי ועקנין ז"ל והם נאלצים לקבוע את מותו.

עם קבלת ההודעה המרה כוחות משטרה ביניהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת וחוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית מגיעים לדירת הארוע ממשיכים לאסוף ממצאים ובעל הדירה אף נעצר ונלקח לחקירה.

בהמשך עם התפתחות החקירה צוות החקירה מגלה כי לפני מספר ימים המנוח ז"ל סירב להסיע את הנאשם חי כלפון ועל רקע זה הוא כעס מאד על המנוח ז"ל.

בתאריך 17.7.17 כאשר השניים נפגשו בדירתו של מוטי הרוש פרץ ביניהם ויכוח בסלון הבית אשר כלל גם צעקות והשלכת חפצים. לפתע הנאשם רץ למטבח נטל סכין מטבח גדולה באורך של כ-25 ס"מ, רץ בחזרה לכיוונו של המנוח ז"ל ונעץ את הסכין בירכו של המנוח ז"ל פעמיים כאשר אחת משתי הדקירות קטעה את עורק הירך ודם פרץ החוצה.

הנאשם המשיך לדקור את המנוח בבית החזה ובכף הרגל.

בעל הדירה ניסה לגונן על המנוח ז"ל ולהדוף את הנאשם ממנו אך הנאשם פצע גם אותו בכף ידו הימנית . לבסוף נמלט הנאשם מהדירה, תוך כדי שהוא מוריד את חולצתו, כאשר הוא משאיר את המנוח ז"ל מוטל על הרצפה מתבוסס בדמו.

צוות החקירה של ימ"ר צפון מעביר את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז צפון אשר מחליטים להגיש כתב אישום כנגד הנאשם בעבירות של הריגה ופציעה בנסיבות מחמירות בהתבסס על הראיות שנאספו ע"י החוקרים וכן מחליטים להגיש בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים לאור מסוכנותו של הנאשם הנובעת בין היתר מחומרת מעשיו.

 

מאת: ערן ריבק

 

הסכין שבאמצעותה דקר הנאשם את המנוח ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שבאמצעותה דקר הנאשם את המנוח ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: