מבזקים

ממתק לשבת פרשת עקב התשע"ז

תוכן עניינים

לפני כ15 שנים נרצח העיתונאי דניאל פרל הי"ד על ידי טרוריסטים מוסלמים שערפו את ראשו, המילים האחרונות שאמר לפני הירצחו היו "אבי יהודי, אמי יהודייה, אני יהודי…" את המילים הללו ביקש ראש עיריית ניו יורק לשעבר, אד קוץ', לחקוק על מצבת קברו ולהוסיף גם את הפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". גם דניאל פרל וגם אד קוץ' לא היו אנשים דתיים ובכל זאת אלו המשפטים שהם בחרו להשאיר, מאיפה זה מגיע להם?

*

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על הפנייה של משה רבנו לעם ישראל "מה ה' אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה…" מה מבקשים מכם בסך הכל רק יראת השם, שואלת הגמרא האם יראה היא דבר שניתן להגיע אליו כל כך בקלות, שמשה אומר לנו בסך הכל זה מה שמבקשים מכם? והגמרא עונה עבור משה רבנו זה אכן דבר קל, שואל בעל התניא הרי משה רבנו מדבר אלינו ואומר לנו שאנחנו יכולים להגיע לידי יראה ומה עוזר לנו שלמשה רבנו קל להגיע לידי יראה? תנסו לחשוב, אדם עשיר מאוד פונה אלינו ואומר "כל אחד יתרום בסך הכל מליון דולר" וכשנגיד לו מליון דולר זה הרבה כסף יגיד לנו העשיר "עבורי זה לא הרבה", הרי אתה מבקש מאתנו שאנחנו ניתן ומה עוזר לנו שעבורך זה לא הרבה, מסביר בעל התניא שלכל יהודי יש ניצוץ משה רבנו בתוכו ולגבי הניצוץ הזה אכן יראת השם היא דבר שניתן להגיע אליו אלא שהדרישה מאתנו היא שנעבוד ונגלה את הניצוץ הזה.

*

משה רבנו הוא הסמל של החיבור בין יהודי לקב"ה, לכל יהודי יש בתוכו ניצוץ של משה רבנו שאם רק יעורר אותו יצליח להתחבר בקלות לקב"ה, הניצוץ הזה מתעורר לפעמים גם מבלי שנעבוד, בכל מיני זמנים מיוחדים בחיינו והם גורמים ליהודי להרגיש חיבור מיוחד לקב"ה. לפעמים זה כשאדם נמצא בזמן מסוכן כמו מלחמה וכדומה ולפעמים להיפך כשהוא נמצא בזמן שמאוד טוב לו והוא מרגיש צורך להודות להשם, אז פתאום הוא מגלה עד כמה היהדות שבתוכו היא חלק בלתי נפרד ממנו.

*

משה רבנו מעורר את עם ישראל בכך שהוא מגלה להם שמה שהשם דורש מאיתם נמצא בהישג יד ועליהם רק להתבונן פנימה ולגלות שיראת השם ואהבת השם הם חלק מחיינו.

*
יהי רצון שנצליח כולנו לגלות את הניצוצות שבתוכנו וכשנחבר את כל הניצוצות ביחד ייווצר אור אחד גדול, אור של גאולה שלימה שבימים אלו כולנו מרגישים עד כמה אנו זקוקים לה.

שבת שלום

מכל הלב והנשמה

 

מאת: יוסי נחשון - חב"ד חברון
מאת: יוסי נחשון – חב"ד חברון

 

 

 

 

 

 

פרשת השבוע: עקב
פרשת השבוע: עקב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: