מבזקים

מגזין: המגה שואו של הזמרת והיוצרת גליה כליף

תוכן עניינים

הכירו את גליה כליף, זמרת ויוצרת שנולדה בשנת 1971 בקרית ביאליק בשם גלית, אותו שינתה במרוצת הזמן לגליה, כבת הקטנה מבין שלושה אחים. עוד בילדותה המוקדמת הפגינה אהבה גדולה למוסיקה ושרה בכל הזדמנות, בחיק המשפחה, במקהלות שונות, בשמחות ואירועים. הרפרטואר שלה כלל שירים בשפות שונות, במקצב המזרחי, ים תיכוני וכן שירים מסרטים כגון: "גריז" ושירי ארוויזיון בשפות השונות שהיו פופולארים באותה תקופה.

גליה אוהבת להאזין לזמרים  לואיס מיגל  (Luis Miguel), ג'ואן באאז  (Joan Chandos Baez), ובמיוחד לשיריה של השחקנית והזמרת  רוסריו פלורס  (Rosario Flores).

את כשרונה לנגינה גילתה בכתה ט', כאשר התיישבה באחד הימים אל הפסנתר בבית הספר וניסתה לנגן שירים של הזמרים החביבים עליה. כאשר קיבלה במתנה מאביה את האורגנית הראשונה שלה, היא החלה לפתח את כשרונה, להלחין ולנגן, והכל משמיעה בלבד. בנוסף החלה ללמוד פיתוח קול.

בגיל שש עשרה, הקליטה גליה שיר ראשון שכתבה והלחינה בשם "זיכרונות אהבה" באולפני קיסר בתל- אביב. לאחר מכן הצטרפה לזמר וקלידן והופיעה במשך שנתיים באירועים שונים ומגוונים בחיפה ואזור הקריות. בגיל שמונה עשרה החלה להתלוות להופעותיו של ג'קי מייקה ובהמלצתו הוציאה גליה קלטת בת עשרה שירים שכללה שירים שכתבה והלחינה בעצמה ושירים של ג'קי מייקה, שאותם חידשה כגון: "אל תבכי אהובה".

מלבד היותה שרה ויוצרת, גליה שותפה גם לעשייתה של תוכנית הסטירה "בלגן בעולם", בבימויו של אורי טסלר, אנימטור ובמאי. בגלגולה הראשון נקראה התוכנית "מגה שואו" והוצגה בערוץ הקהילתי מידי שבוע וכן בערוץ 2 במסגרת התוכנית "כיכר המדינה". כיום משודרת התוכנית מידי שבוע בערוץ הקהילתי "מכאן" בשמה החדש "בלגן בעולם". התוכנית מתאפיינת בהומור פרוע ומשלבת קטעי אנימציה עם שחקנים חיים.

גליה השתתפה בסדנא למוסיקה בבית הספר למוסיקה "רימון" (2006), בהנחיית עמיר עמרמי, מוסיקאי ומלחין. השיעורים כללו מפגשים עם הזמרים איגי וקסמן ופבלו רוזנברג. הסדנא נחתמה בהופעה של כלל משתתפי הסדנא בתיאטרון "תמונע".

במהלך הסדנא ואחריה, גליה הלחינה וכתבה עשרה שירים, מתוכם שיר בשם "אמא יקרה" ובתרגום לספרדית "Mi querida mamá", המתאר את ההחמצה הגדולה שהיא חשה עקב פטירתה של בטרם עת של אמה בילדותה. השיר נשלח לנציגי הקהילה היהודית בספרד והתקבל באהדה רבה ובעקבות זאת הוזמנה גליה לביקור בספרד. במהלך שהותה שם, היא לא החמיצה שום הזדמנות לשיר ולנגן עם תושבי המקום.

בשנת 2009, הקליטה גליה את השיר "אל תוותר" באולפן ההקלטות אשר לוגסי בחדרה. השיר נכתב בבית הספר רימון, במסגרת הסדנא בה השתתפה.

"אני מתחברת כמעט לכל סגנון מוסיקה, אך בעיקר תופס את ליבי קצב הפסדובלה, הטנגו, המקצב הלטיני, הצועני והפלמנקו. זוהי מוסיקה עם הרבה רגש, נשמה ועוצמה. מקצב הקסטנייטות ורקיעת הרגליים תמיד כובש אותי מחדש וגורם לי להרגיש שייכת ומזוהה יותר ויותר עם התרבות הספרדית.

תמיד שאפתי לרגש את הקהל, להצחיק ולשמח. החלום שלי הוא להוציא בקרוב את הסינגל "אמא יקרה" שכתבתי באהבה לזכרה של אמי ז"ל, שנפטרה בילדותי המוקדמת ולא זכתה לראות אותי כיום שרה ומנגנת".

 

מאת: אנקה גרינברג

 

גליה כליף
גליה כליף

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: