מבזקים

נחתם ההסכם: ראש הסגל לשעבר יעיד נגד נתניהו

תוכן עניינים

 הסכם עד מדינה נחתם עם ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה. הוא יעיד נגד נתניהו ובתמורה יורשע בהפרת אמונים, ירצה עבודות שירות לחצי שנה וישלם קנס של 700 אלף שקלים.

המשטרה מסרה אתמול כי החשד בתיקים 1000 ו-2000 הוא שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בהודעת דוברת המשטרה נמסר כי ההסדר נחתם הבוקר, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. "העד ימסור את כל המידע שברשותו שעיקרו הוצג לתביעה. מנגד, תסכים המדינה כי במסגרת תיק נפרד שבו נחקר העד כחשוד ובכוונת המדינה להעמידו לדין, העד יודה בעבירות המיוחסות לו ויורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים.

כן מוסכם כי הצדדים יעתרו לכך שיוטל עליו עונש הכולל רכיב של שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 700 אלף שקלים".

על יתר פרטי ההסכם הטילה נשיאת בית משפט השלום מחוז מרכז, השופטת עינת רון, "צו איסור פרסום בפרשיות המכונות 1000 (תיק טובת ההנאה) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס)". הצו חל על כל פרט מהליך המשא ומתן שהתנהל עם ארי הרו ובא כוחו, וכן על עדותו של הרו במשטרה ועל פרטים שימסור בחקירה.

השופטת עינת רון אישרה אמש את בקשת המשטרה להטיל צו איסור פרסום על כל פרט מהליך המשא ומתן שהתנהל עם הרו ועם בא כוחו, ועל תוכן הדברים שנמסרו במהלך המגעים להיותו עד מדינה. השופטת כתבה אתמול: "הופיע בפניי סגן-ניצב שלמה משולם, במסגרת תיק חקירה ופרשיות המכונות '1000' ו-'2000' שעניינן חשד לביצוע עבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים".

אתמול בבוקר התייחס היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למגעים שניהלה המשטרה עם הרו לקראת הסכם עד המדינה שנחתם היום. "אנחנו מתקדמים ועובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה בעניין", אמר מנדלבליט.

במשטרה כינו את הרו בעבר "שר האוצר" של סביבת משפחת נתניהו וסבורים שיש בידו מידע על הוצאות ראש הממשלה ורעייתו בנסיעותיהם בחו"ל. הרו היה אחראי על מימון חלק מהוצאות משפחת נתניהו בחו"ל. הרו אף עשוי לספק מידע מסוים גם על פרשת הצוללות. חוקרי המשטרה ביקשו לדעת אם אנשי עסקים זרים מימנו את הוצאות משפחת נתניהו, ואם כן – מי מהם.

בידי החוקרים היו עדויות שהרו היה גם מעורב בכספים הקשורים להוצאות המשפחה, בעיקר במהלך נסיעות לחו"ל, ומלבד זאת גם ידע על ה"מתנות" שקיבלה המשפחה – הסיגרים והמשקאות. עורך דינו של הרו מסר לפרקליטות כי הוא נכון לדבר על הנושאים הללו, שעליהם נשאל במשטרה, וזאת בתמורה להגעה להסכם עד מדינה.

ארי הרו לצד ראש הממשלה. ארכיון (צילום: אלכס קולומויסקי )
ארי הרו לצד ראש הממשלה. ארכיון (צילום: אלכס קולומויסקי )
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: