מבזקים

אוסטריה: מאסר עולם לפעיל חמאס בעקבות מידע מישראל

תוכן עניינים

בית משפט באוסטריה גזר היום (שני) מאסר עולם על פעיל חמאס, ממשוחררי עסקת שליט, בגין קשירת קשר ושידול אחרים לביצוע פיגועים בירושלים. הפעיל, ששמו נאסר לפרסום באוסטריה, התגורר ברצועת עזה ושהה באוסטריה.

במהלך שנת 2016 הוא פנה באמצעות הרשת לשני תושבי שטחים ותיאם עמם גיוס פעילים נוספים לביצוע פיגועי השלכת רימונים בירושלים. הפיגועים לא יצאו אל הפועל.

מידע מודיעיני איתר שירות הביטחון הכללי את הפעיל באוסטריה. מהמידע עלה כי הפעיל, שריצה בעבר עונש מאסר בגין פעילות בחמאס, תכנן לקדם פיגוע טרור בשטחי ישראל.

עם קבלת המידע נעצרו על ידי השב"כ ארבעה תושבי איו"ש בחשד למעורבותם בפעילות הטרור. פעילים אלו הועמדו לדין, וההליכים המשפטיים בעניינם טרם הסתיימו. המידע הועבר לרשויות הביטחון באוסטריה על ידי השב"כ, והוביל למעצרו של הפעיל באוסטריה.

במסגרת חקירתו והעמדתו לדין של הפעיל באוסטריה ולבקשת השלטונות האוסטרים, הגישה ישראל עזרה משפטית לרשויות התביעה. עזרה זו כללה מתן עדות ע"י ארבעת תושבי איו"ש שהועמדו לדין. העדויות בהליך נשמעו בבית משפט השלום בת"א, ושודרו באמצעות וידאו קונפרנס לשופטת החוקרת באוסטריה, שחקרה את העדים. לפני כשבוע הגיע לסיומו ההליך המשפטי באוסטריה, כאשר הפעיל הורשע ונגזר עליו מאסר עולם.

הטיפול בבקשת התביעה באוסטריה לעזרה משפטית הובל על ידי עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף הפרקליטות הצבאית ושירות הביטחון הכללי.

 

מאת: גבריאל ודררו

 

חמאס באוסטריה
חמאס באוסטריה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: