מבזקים

למרות הרוסים: אסד שולט בקושי על עשירית משטח סוריה

תוכן עניינים

למרות הרוסים: אסד שולט בקושי על עשירית משטח סוריה. מפה עדכנית

הרוסים נכנסו לסוריה עם כוחות אוויר משמעותיים בקול תרועה רמה לא רק כדי לסובב את גלגל הצלחתם הצבאית של המורדים במדינה אלא כדי להכריע את המורדים ולהחזיר את סוריה לידי אסד.

כבר חודשים ארוכים שהם כותשים את כל מי שלא בעד אסד. ולפעמים גם את מי שכן.

שוב ושוב חוזרים הדיווחים האופטימיים כי הגלגל מתהפך ומשטר אסד בדרך להשתלט מחדש על סוריה ולהתחיל חיים חדשים-ישנים של דיכוי,ניצול,כפיה ,רמאות ,הונאה ונוכלות כלפי הרוב הסוני במדינה.

האומנם ? מפת סוריה המעודכנת מראה, שגם כיום,למרות הצבא הסורי הגדול, עשרות אלפי לוחמי לגיון הזרים האירנים, הכוח האווירי הרוסי המשמעותי והכוח הימי הרוסי בחופי סוריה, עדין משטר אסד אינו שולט אפילו על עשירית משטחה של סוריה מימי טרום פתיחת המרד .

האם יש בסיס לאופטימיות הסורית ?

אם אופטימיות זה להסתפק בעשירית השטח של מדינתך הקודמת, אז כדאי לחשוב על הגדרה חדשה למושג זה.

ובכל זאת, מבט מעמיק במפה מביא להערכה כי גם אם העיר חאלב תיפול בסופו של יום לידי משטר אסד זה לא ישנה הרבה לגבי שליטתו בשטח.

כל מי שעיניו בראשו רואה כי אם לא רוצים שמלחמת האזרחים בסוריה תימשך עד אין סוף , אזי או שמשטר אסד יאלץ לוותר על חלק הארי משטח המדינה ולהתכנס לשטחים ברי שליטה או  שמשטר אסד יאלץ לעשות ויתורים פוליטיים מפליגים לטובת הרוב הסוני מה שיאפשר להפסיק את הלחימה ולשקם את הארץ ההרוסה שגם זה ייקח עשרות שנים.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/664

 

מפת סוריה המעודכנת:

%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94-04122016

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: