מבזקים

רוה"מ בנימין נתניהו נפגש עם רוה"מ גיאורגיה גיורגי קוויריקשווילי

תוכן עניינים

מאת – בן ציון עטיה.

 

ר"מ גיאורגיה לרה"מ נתניהו: "אנו תומכים בכם ובמדינתכם במאמץ לנסות ולהבטיח יציבות ארוכת טווח לאזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בצהריים עם ראש ממשלת גיאורגיה גיורגי קוויריקשווילי (Giorgi Kvirikashvili) בלשכת ראש הממשלה בירושלים.
בפגישה השתתפו שר החוץ וסגן ראש הממשלה הגיאורגי Mikheil Janeselidze, השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, וסגן שר במשרד רה"מ מייקל אורן.
ראש ממשלת גיאורגיה הזמין את רה"מ נתניהו לביקור בארצו ורה"מ נענה להזמנה.

בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו:
"2,600 שנה מקשרים בין עמינו, לאורך ההיסטוריה היהודית בגיאורגיה. בישראל חיים כיום מאה אלף יהודים מגיאורגיה. אני בר מזל שרבים מהם הם חבריי הטובים וחלקם אף נמצאים פה.
אנו שתי מדינות תוססות שפניהן אל העתיד וששואפות להבטיח את מולדתנו ולוודא שאנו הולכים אל עבר הקדמה. ישנה סימפטיה טבעית בין עמינו, כתוצאה מהגשר האנושי שיוצרים הגיאורגים הרבים שחיים היום בישראל, אך הייתי אומר גם כתוצאה מאהדה הדדית והערכה עמוקה זה לתרבותו של זה.
אני מאמין שכולנו עומדים בפני איום גדול. שנינו מודאגים מתופעת הזליגה כתוצאה מהתפרקות סוריה. עלינו לעבוד יחד כדי להביס את כוחות האסלאם הקיצוני, ואנו שואפים לחזק את שיתוף הפעולה בינינו בביטחון, בבריאות, במים וכמובן מטרות נוספות שיסייעו בהגנה על אזרחינו ובשיפור חייהם.
אני ביקרתי בגיאורגיה והתרשמתי מאוד מהכישרון של העם הגיאורגי, מהידידות שהם הפגינו ומהזיקה המיידית והטבעית בינינו. אנו נשמות תאומות שחיות באיזור קשה של העולם. אנו מדינות קטנות עם עתיד גדול. אני חושב שאנו יכולים להציע עתיד גדול וטוב יותר אם נעבוד יחד.
ברוח זו אני מקבל אותך כאן בירושלים".

ראש ממשלת גאורגיה אמר:
"ברצוני להודות לך על שהזמנת אותי, ועל ההזדמנות לדון איתך באפשרויות הגלומות בשיתוף פעולה עתידי, והאמן לי, גיאורגיה משתוקקת להרחיב את היחסים הבילטרליים עם מדינתך המרשימה.
כפי שאמרת, ראש הממשלה, 2,600 השנים של דו-קיום הרמוני וידידות בין שתי מדינותינו נטועות עמוק בזיכרון הלאומי שלנו. היחסים האישיים בין יהודים לאזרחי גיאורגיה הם דוגמה ומופת.
בהקשר זה, 2017 היא שנה בעלת חשיבות מיוחדת היות שאנו חוגגים 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. אולם, כפי שהוזכר, היחסים בינינו טובים ועמוקים זה דורות ארוכים ואנו גאים בידידות המיוחדת הזאת בין אזרחינו.
אני שמח להדגיש שהיחסים הבילטרליים בין ישראל לגיאורגיה מתפתחים בצורה מהירה, ואני מאמין שחילופי  ביקורים של אישים רמי דרג מוסיפים תמריץ נוסף.
גיאורגיה מחוייבת להמשיך ולחזק את היחסים הבילטרליים עם מדינת ישראל. מסיבה זו, ברצוני להזמינך לשוב ולבקר בגיאורגיה כדי לראות את ההתפתחות של המדינה וכן לחוש שוב את היחס יוצא הדופן של אזרחי גיאורגיה כלפי ישראל.
בשנים האחרונות ראינו  התקדמות משמעותית ביחסים הבילטרליים שלנו. רשמנו לזכותנו הצלחות כמעט בכל התחומים: בחקלאות, בהיי-טק, בביטחון, וכפי שהזכרת, שתי האומות שלנו עומדות בפני איומים דומים.
אנו תומכים בכם ובמדינתכם במאמץ לנסות ולהבטיח יציבות ארוכת טווח לאזרחי ישראל. משום כך, ברצוני לשוב ולהזכיר את המחוייבות של ממשלתנו ואזרחינו לחיזוק הקשר הבילטרלי, ואני מתייחס לביקור זה כהזדמנות מצויינת לשוחח על ההזדמנויות המעניינות הגלומות בשיתוף פעולה עתידי בינינו".

צילומים – לע"מ

20245520_10154847711977076_2943211083775013862_n

georBIG240717

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: