מבזקים

אלאור אזריה שוחרר למעצר בית ויוכל לצאת לבית כנסת בליווי הוריו

תוכן עניינים

החלטה מבית המשפט בקרייה: אלאור אזריה ישוחרר למעצר בית ויוכל לצאת לתפילות בליווי אחד מהוריו.

את הדיון החל עורך דינו של אלאור אזריה שאמר באופן חד משמעי: "לפי החלטת בית הדין שעד הכרעה בערעור שמרשי לא יישב מאחורי סורג ובריח. אנחנו מסכימים לתנאים שהתביעה פרשה במסמך הראשון שלה לבקשה שלנו לדון בנושא ומתנגדים לחלוטין למעצר בית מלא, כיוון שלא נשקפת ממנו מסוכנות. אין סיבה לסגור אדם בתוך ארבע קירות שלא נשקפת ממנו מסוכנות ואין דין העניין שנדון היום לחופשות שלו בשבתות בתקופה של המעצר הפתוח".

תביעה הסכימה לבקשה. עו״ד ויסמן: "ההסכמה לבקשה שיהיה במעצר פתוח עד להכרעה הוסכמה עלינו, לאור העובדה שבעוד כעשרה ימים תהיה הכרעה ולא צריך להיות שינוי מהותי בתנאיו. אנחנו מבקשים מעצר בית מלא ומוחלט לעשרה ימים אלו. המערער הורשע בעבירת הריגה עם יסוד נפשי של כוונה של ירי ללא הצדקה מבצעית ממניע פסול. את המעשה הזה הוא ביצע במדי צהל עם נשק צהלי בנסיבות צלליות מובהקות. למרות שהוא מעלה טענה של טעות הוא מעולם לא לקח אחריות על מעשיו".

עורך הדין ויסמן הגיש לבית הדין תקדימים קודמים של שינוי תנאי מעצר לאור שחרור משירות צבאי בעבירות פחות חמורות

אחת הדוגמאות: הכרעתה של השופטת אורלי מרקמן, שיושבת היום בדיון בעניין אזריה, על חייל שנדון לשלושים ימי מאסר בפועל בלבד ושוחרר על ידי מרקמן למעצר בית מלא עד להכרעה בתיקו".

ויסמן: "כל המקרים הללו שהוכרעו במעצר בית מלא הם של חיילים שטרם התקבלה הכרעה בעניינם בעת שחרורם מצה"ל. אין ספק ששחרור מהצבא מביא להקלה מסוימת. השאלה לאן היא מביאה? לטעמנו למעצר בית מלא. אי אפשר להקל מעבר לזה.

אני עושה לגברתי אנלוגיה, כי לא מצאתי תקדים כמו המקרה שלנו. הנאשם הזה, בטח בהתחשב במה שהורשע, זכה ליחס מאוד מקל במה שניתן בהחלטות הביניים. זה בלתי אפשרי שחייל שהורשע במעשה כזה יסתובב חופשי".

שפטל: "מעצר בית מלא מוצדקת רק שבנסיבות העניין קיימת מסוכנות. בכל המקרים שהוצגו כאן, יש מסוכנות אזרחית. במקרה שלנו לא קיימת מסוכנות כזו. בשלושה מתוך ארבעת המקרים עלה חשש של מסוכנות אזרחית ולא רק צבאית והם לא רלוונטיים ולכן לא שייך פה מעצר בית מלא.

אין כוונה למערער להסתובב בלילות כך שאנו מוכנים שישהה בשעות הלילה בביתו. אין מקום בכלל לחלופת מעצר של מעצר בית מלא, גם לא חלקי אבל אנחנו מוכנים לכך מסיבות טקטיות במידה ובית הדין לא יסכים להיענות לבקשתנו אנו מבקשים לפחות ארבע שעות ביממה בהם יוכל לצאת".

השופטת מרקמן הציעה לעו"ד שפטל לעיין בתקדימים שעו"ד ויסמן הגיש ויצאה לקבל החלטה.

הכרעה: אלאור אזריה ישוחר מהמעצר הפתוח בעשרים לחודש, למעצר בית מלא בבית הוריו, בהשגחת הוריו, ויוכל לצאת לבית כנסת בליווי אחד מהוריו.

 

מאת: שלום שי גיחז

 

אלאור אזריה בצאתו מבית המשפט
אלאור אזריה בצאתו מבית המשפט
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: