מבזקים

פיגוע בהר הבית : מסתמן שכלי הנשק הוטמנו מראש

תוכן עניינים

מחקירת המשטרה עולה כי רובה מסוג "קרל גוסטב", אקדח וסכין הוחבאו כמה ימים לפני האירוע, ייתכן שבסיוע אחד מאנשי הוואקף. לצד החקירות, הרחוב הערבי מתלהט: חמאס קורא לביצוע פיגועים נוספים ובירדן המונים מפגינים למען אל-אקצא.

מחר, המתחם צפוי להפתח שוב למתפללים אחד מאנשי הוואקף נעצר לאחר שנצפה במצלמות האבטחה והעלה את חשדות החוקרים.

כמו כן, הוריהם של מבצעי הפיגוע, מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין נחקרו במטרה לבחון אם את מעורבתם, אם בכלל, בפעולת ילדיהם.

בעקבות הפיגוע החמור בוצעו כמה פעולות חסרות תקדים על ידי המשטרה, החריגה בהן היא סגירת מתחם אל-אקצא למתפללים מוסלמים. פעם אחרונה שממשלת ישראל נקטה בפעולה זו הייתה ב-1969.

ארה"ב התייחסה להחלטת ישראל: "הפיגוע אילץ את ממשלת ישראל לסגור באופן זמני את הר הבית לצורך החקירה. ישראל הבטיחה לעולם כי אין לה כוונה לשנות את הסטאטוס קוו – אמירה אשר אנו מריעים לה ומברכים עליה". הממשלה החליטה גם על בידוק בעיר העתיקה והתירה את הכניסה רק למי שגר במקום. בנוסף, נשקלת האפשרות להציב מצלמות שיצלמו את המתחם במשך 24 שעות ביממה. ממשלת ירדן מתנגדת לכך.

במקביל לחקירת המשטרה, הרחוב הפלסטיני מתלהט. אמנם על פי דיווח פלסטיני עומר אלכסוואני, מנהל מסגד אל-אקצא, הובא לסיור במקום במהלך הלילה, אך כל יום שבו אין על הר תפילת מוסלמים – מהווה עילה להלהטת הרוחות.

"זהו מראה כואב ומעציב כשחיילי צבא הכיבוש עומדים בפתחי כל השערים. המסגד מופקר", אומר אלכסוואני.

בגדה וירושלים לא נרשמו אירועים חריגים, אך בעזה חמאס מנצל את המצב לקריאה לפיגועים נוספים. "סגירת אל-אקצא ומניעת התפילה בו היא פשע שהינו המשך למלחמת הדת של האויב נגד העם שלנו", כתב דובר חמאס פאוזי ברהום.

גם בירדן החלו להתארגן הפגנות המוחות הגד סגירת אל-אקצא לתפילה. קנה המידה עדיין קטן, אך בכל פעם שהמסגד ייסגר, הן צפויות לגדול.

הפיגוע בהר הבית - האם היה סיוע של אנשי הוואקף? צילום: דוברות משטרה
הפיגוע בהר הבית – האם היה סיוע של אנשי הוואקף? צילום: דוברות משטרה
חיילי מג''ב על הר הבית. (צילום:גארט מיל, פלאש 90)
חיילי מג"ב על הר הבית. (צילום:גארט מיל, פלאש 90)
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: