מבזקים

שכיב שאנן ששכל את בנו בפיגוע "מקווה שבני יהיה החלל האחרון בסכסוך"

תוכן עניינים

שוחר השלום, חבר הכנסת לשעבר שכיב שאנן שאיבד את בנו קמיל בפיגוע בהר הבית ביום שישי בבוקר, קורא לכל הצדדים להתיישב מיד בשולחן הדיונים למען שיחות שלום בין הפלסטינים והישראלים.

נפילת שני השוטרים מהעדה הדרוזית במילוי תפקידם בהר הבית היתה פגיעה בסמל מדינת ישראל. הדרוזים היו ועודם נמצאים על המשמר להגן על מדינת ישראל. כואב הלב על שני צעירים שהלכו לעולמם בפיגוע כזה שחור למדינת ישראל ולעדה הדרוזית.

הדרוזים מרגישים מתח רציני נגד האיסלאם הקיצוני. מנהיגים בעדה הדרוזית גינו את התצהירים שהוציאה ההנהגה הערבית במדינת ישראל ולא היה להם מעמד ברור לעצירת שפיכת הדמים הזאת.

האיל וקמיל, שני בחורים אמיצים שרצו להגן על מדינתם ולהתפרנס בכבוד, נפלו והלכו לעולמם. נפילתם הבעירה את השטח במדינת ישראל. כל זאת אחרי שממשלת ישראל הצדיעה לשני הלוחמים האלה ועשתה סגר בהר הבית ולא התקיימו ולא מתקיימים עד עכשיו שום תפילות במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע והם ריקים ממתפללים.

וכאן אנחנו מרגישים כמה מדינת ישראל נותנת כבוד ללוחמים שלה. העדה הדרוזית היתה ועודה גם עכשיו שוחרת שלום. אני באופן אישי, בהשתתפות חבר הכנסת לשעבר שכיב שאנן שהיה שותף להרבה פגישות עם הצד הפלסטיני, למען שקט ושלווה ושלום.

חבר הכנסת לשעבר שכיב שאנן היה נוכח במפגשים עם אבו מאזן וגם השתתף בכנסים כשוחר שלום אמיתי. המילה האחרונה שאמר לבנו קמיל היתה "אני מקווה שאתה החלל האחרון שנפל בסכסוך הערבי הישראלי".

חבר הכנסת לשעבר שכיב שאנן הוא מנהיג אמיתי שהתעמת ועד עכשיו הוא מתאפק עם כל הכאב שלו, להגיע להסדר עם הפלסטינים. אחרי שיחה שהיתה לי עם מוחמד אלמדני יו"ר ועדת האינטגרציה של הרשות הפלסטינית עם הצד הישראלי, שדיווח לי אישית שהם קיבלו החלטה בהנהגה הפלסטינית, שהם לא יגיעו לתנחומים אלא יסתפקו בהתקשרות טלפונית. וזה נובע מעמדם הרגיש ומהיכרותם האישית עם שאנן.

מצד שני המחבלים פעלו למען הלאום הפלסטיני. הם נמצאים במצב מביך שאין להם מה לומר לדרוזים כאשר הם ניסו להשתמש בדרוזים כגשר והגעה לעמק השווה עם הצד הישראלי למען עשיית שלום אמיתי.

הציבור הישראלי במדינת ישראל רותח מכעס. אנו מרגישים זאת ברשתות החברתיות, את ההזדהות עם הדרוזים. מצב זה מחמם את האווירה וזה עלול להגיע לעימותים ברחוב הישראלי, עם המוסלמים. לכן אם המנהיגים של כל הצדדים לא יפעלו להרגעת הרוחות, המצב עלול לצאת מגדר שליטה.

יש לציין שירדן, קטאר ומדינות ערביות נוספות הביעו כעסם על הסגר שעשתה ישראל ומנעה כניסת מתפללים למתחם אל אקצא. השאלה כאן היא האם נפילת שני הלוחמים תביא את שני הצדדים לשולחן הדיון? או תגרום למתח רב באזור?

 

מאת: סמיר חלבי
מאת: סמיר חלבי

 

אלמדני מימין. ציולם: חיים נתיב
מוחמד אלמדני מימין. ציולם: חיים נתיב
שכיב שאנן במפגש בדלית אל כרמל בשיחות עם הימין הישראלי. צילום: חיים נתיב
שכיב שאנן במפגש בדלית אל כרמל בשיחות שנערכו עם הימין הישראלי ועם ד"ר מרדכי קידר. צילום: חיים נתיב
ח"כ לשעבר שכיב שאנן. צילום מסך
ח"כ לשעבר שכיב שאנן. צילום מסך
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: