מבזקים

200 עולים הגיעו מצרפת בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית

תוכן עניינים

מאת – רות קרייתי.

ישראל ז'ה טם: כ- 200 עולים – בהם משפחות עם ילדים וצעירים שמבקשים להקים בית בישראל –  הגיעו היום (10.07) מצרפת בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית

ישראל ז'ה טם: כ- 200 עולים מצרפת – ביניהם משפחות עם ילדים קטנים וצעירים וצעירות שמבקשים לבנות את עתידם בישראל – הגיעו ארצה היום (10.07)   בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית שאורגנה בשיתוף עם קרן היסוד. זוהי טיסת העולים הגדולה ביותר שמגיעה הקיץ מצרפת ואף מרחבי אירופה כולה. עם נחיתתם התקבלו העולים בטקס חגיגי בנתב"ג במעמד יו"ר הסוכנות היהודיתנתן שרנסקי, שרת העלייה והקליטהסופה לנדבר, הרב הראשי לירושלים הרב שלמה עמאר, ויו"ר קרן היסוד – אליעזר (מודי) זנדברג.

על סיפונה של הטיסה היו גם 74 ילדים ובני נוער שיקלטו במערכת החינוך הישראלית מיד בתום חופשת הקיץ. העולה הצעירה ביותר שהגיעה בטיסה היא תינוקת בת כשלושה חודשים שתיקלט עם הוריה ואחיה בן השנה וחצי בנתניה. העולים יקלטו בערים נתניה, ירושלים, רעננה, אשדוד, נתיבות, תל אביב והרצליה ובמקומות אחרים ברחבי הארץ. מספר צעירים אקדמאים הגיעו גם הם בטיסה ויצטרפו לתכנית היוקרתית של הסוכנות היהודית באולפן עציון בירושלים.

שרת העלייה והקליטה חה"כ סופה לנדבר אמרה:"העלייה מצרפת נמשכת! היום קיבלתי בברכת ברוכים הבאים 200 עולים! העלייה מצרפת היא עלייה ציונית וערכית שתרמה ותמשיך לתרום רבות לחיזוקה של מדינת ישראל. חובתנו לעשות הכל כדי לסייע לעולים הללו להיקלט בישראל במהרה וביעילות ולהתחיל לעבוד במקצועות שרכשו בארץ במוצא. שתי תכניות התקבלו בשנים האחרונות בתמיכה של ממשלת ישראל: "צרפת תחילה" והתכנית הלאומית לעידוד העלייה מצרפת ומבלגיה. ובטוחה אני שהתכניות האלו נתנו פרי וסייעו לעולי צרפת להשתלב בתחומים שונים: בהוראה, ברפואה, בהייטק וכו'. אני מודעת לקשיים בהם נתקלים עולים מצרפת והיום אנו מפתחים יחד עם הסוכנות היהודית וגורמים רלוונטיים נוספים פתרונות יצירתיים, כדי לעודד את העולים מצרפת לעלות למדינת ישראל ולהקל על העולים שכבר נמצאים בארץ להתקדם בחיים ולהשתלב במהרה בחברה הישראלית".

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר: "העולים מצרפת הם עולים מבחירה ולא מבריחה: עולם שלם של אפשרויות פתוח בפניהם והם בוחרים לבוא לישראל. הבחירה שלהם מצביעה על חשיבותה של הזהות היהודית ועל תחושת השייכות שמדינת ישראל יכולה להעניק ליהודים שרוצים לקחת חלק בסיפור היהודי הגדול. עלינו להגביר את המאמצים כדי להקל על קליטתם המקצועית, החינוכית והאישית ולתת להם להרגיש שייכים מרגע שידרכו על אדמת המולדת".

הקהילה היהודית בצרפת, המונה כחצי מיליון יהודים, היא הגדולה ביותר באירופה והשנייה בגודלה בעולם מחוץ לישראל. מאז קום המדינה עלו לארץ כ- 114 אלף עולים מצרפת, מהם כ- 37 אלף בעשור האחרון (33% מכלל העלייה מצרפת). החל משנת  2013 זינק מספר העולים מצרפת והגיע לשיא של כל הזמנים. בשנת 2014 נשבר שיא של 35 שנה עם הגעתם של כ- 7000 עולים ובשנת 2015 המשיכה המגמה עם הגעתם של כ- 8000 עולים. קצב העלייה נשאר גבוה גם בשנה שעברה ועמד על יותר מ- 5000 עולים , כ-150% יותר מהממוצע הרב-שנתי מאז 1970.

במענה לביקוש חסר התקדים, פיתחו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית תכנית מיוחדת לעידוד העלייה הפועלת בשיתוף עם חברת אופק ישראלי. בין היתר כוללת התכנית ביצוע פעילויות להעמקת הזהות היהודית עבור צעירים, הגברת תכניות החשיפה לישראל ולעידוד עלייה, הסרת חסמים בתחומי התעסוקה ותגבור מערך השליחים.

בתמונה: שרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר ויו"ר הסוכנות היהודית , נתן שרנסקי, מקבלים את פני העולים מצרפת עם נחיתתם בנתב"ג.

צילום: ניר כפרי.

עולים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: