מבזקים

טייס הקרב לשעבר ו"אלוף ההפלות" רן פקר הלך לעולמו בגיל 80

תוכן עניינים

תת-אלוף (במיל') רן פקר, טייס קרב בחיל האוויר שנחשב ל"אלוף ההפלות", הלך היום (שבת) לעולמו והוא בן 80. בשירותו הצבאי, שנמשך 27 שנים, השתתף פקר במלחמות רבות, ביצע 350 גיחות מבצעיות והפיל שבעה מטוסי אויב. הלווייתו תיערך מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בכפר ויתקין.

פקר הטיס מטוסים רבים, בהם "ספיטפייר", "מטאור", "אוראגן", "שחק" ו"פאנטום", ושימש גם כמפקד בסיס תל-נוף בתקופת מלחמת יום הכיפורים. כשהשתחרר מצה"ל שימש קונסול ישראל בלוס אנג'לס, היה איש עסקים ועסק גם בחינוך. בשנים האחרונות הקים פקר את פרוייקט "צהלה" לחונכות ולקידום בני נוער, שמטרתו לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי בצבא.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין הגיב לדבר מותו של פקר בעמוד הפייסבוק שלו, שם נכתב: "רן פקר, אגדת טייס, שומר ישראל במרום, לוחם אמיץ, לעד תהיה חקוק על לוח ליבה של מדינת ישראל."

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של פקר. בהודעה שפרסם כתב נתניהו: "פקר היה מבכירי טייסי הקרב של חיל האוויר, השתתף בקרבות אוויר רבים וניצח בהם". עוד הוסיף כי "רן היה פטריוט ישראלי".

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ספד לפקר ואמר כי היה "איש מיוחד ומרתק, נוקב, עם חוש הומור ומחוייבות גדולה למדינת ישראל", ומטובי הטייסים והמפקדים שידע חיל האוויר. "הוא אחד מאותם יחידי סגולה שהניחו את היסודות לחיל כפי שאנו מכירים אותו היום – מתקדם, איכותי, מוביל ומתוחכם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם", אמר יעלון, והוסיף כי פקר "הוכיח את יכולותיו המקצועיות והפיקודיות המעולות בשורה של מבצעים, גיחות וקרבות אוויר במלחמות". עוד אמר יעלון כי "גם לאחר שחרורו המשיך רן לתרום למדינה, בין היתר כקונסול ישראל בלוס אנג'לס וכיוזם ומוביל הפרויקט החינוכי-חברתי 'צהלה', שמטרתו חינוך בני נוער לערכים, ציונות, מעורבות חברתית ותרומה למדינה בשירות הצבאי ובחיים האזרחיים".

(צילום: ראובן קסטרו)2279306-18

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: