מבזקים

ארה"ב מאיימת: נבחן את קשרינו עם אונסק"ו

תוכן עניינים

זעם אמריקני על הארגון של האו"ם שקבע כי העיר העתיקה בחברון היא אתר מורשת עולמית פלסטיני הנמצא בסכנה. השגרירה ניקי היילי אמרה כי ארה"ב תבחן את המשך קשריה עם אונסק"ו: "ההחלטה היא עלבון להיסטוריה ופוגעת באמינות הארגון, שגם כך מוטלת בספק גדול"

ארה"ב עצרה את המימון שלה לאונסק"ו בשנת 2011 אחרי שזו נתנה לפלסטינים מעמד של מדינה-חברה במהלך חד צדדי, אולם היא עדיין חברה בוועד המנהל של אונסק"ו, שבו 58 חברות. היילי אמרה כי בעקבות ההצבעה "ארה"ב בוחנת כעת מהי הרמה ההולמת של הקשר המתמשך שלה עם אונסק"ו".

כבר בדיון עצמו יצאה המשלחת האמריקנית נגד ההחלטה של אונסק"ו: "ההחלטה מפלגת, מבלבלת ובלתי ניתנת להצדקה. האתר אינו נמצא תחת איום אמיתי או מיידי. למעשה הדחיפות היחידה כאן היא הדחיפות להביע זעם פוליטי. ההחלטה הזו, שהתקבלה ממניעים פוליטיים, רק מכתימה עוד יותר את תדמית אונסק"ו ורק מפלגת עוד יותר את מוסדותיה".

ועידת המורשת של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות) היא שאישרה אתמול בצהריים את ההצעה הפלסטינית להכריז על מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת עולמית פלסטיני. ההצעה עברה ברוב של 12 תומכים, לעומת שלושה מתנגדים ושישה נמנעים.

3174297098284640360no
מערת המכפלה בחברון. "אתר בסכנה" (צילום: גיל יוחנן)
7890210492280autoresize
צילום : EPA
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: