מבזקים

מבוי סתום בנסיון הגישור של פרשת הילדים החולים

תוכן עניינים

מבוי סתום:

שופט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין, שמגשר בין רופאי הדסה להנהלת בית החולים, הודיע היום לבג"ץ כי אין פריצת דרך וכי הוא מבקש זמן נוסף לנסות ולמצוא פתרון מוסכם. על פי הערכות, רובינשטיין ינסה לפתור את המשבר בשני שלבים: הראשון לתת מענה ופתרון מיידי לילדים שמטופלים כעת – והוא ירצה שהרופאים ישובו לטפל בהם כמה שיותר מהר. השלב השני הוא להחליט על עתיד המחלקה – בשערי צדק או בהדסה.

רובינשטיין עדכן את שופטי בג"ץ בהתקדמות השיחות בין ההורים, הרופאים המתפטרים, משרד הבריאות והנהלת בית החולים הדסה. הוא ציין כי אין פריצת דרך שתוביל לפתרון הסכסוך אך אין גם פיצוץ, ולפיכך הוא מבקש זמן נוסף על מנת למצוא מתווה שיוסכם על הצדדים. הבוקר הגיעו להיוועצות מנכל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל שערי צדק פרופ' יונתן הלוי.

מעורבים בשיחות טוענים שאם ההצעה תהיה לטפל בילדים במיידית באופן זמני בשערי צדק – רוטשטיין ומשרד הבריאות יתנגדו בגלל החשש שהפתרון הזמני יהפוך לקבוע. מנגד, אם הטיפול יהיה בהדסה הרופאים וההורים יתנגדו מחשש שרוטשטיין יעיב עליהם.

אתמול הסתיימו השיחות ללא הסכמות בין הצדדים. הליך הגישור בין רופאי הדסה לבכירי בית החולים נפתח בהמשך להחלטת בג"ץ, שכפה את ההליך על ההורים והרופאים מול משרד הבריאות והנהלת בית החולים. במהלך פגישת הגישור השנייה נעתרו הוריהם של הילדים חולי הסרטן לבקשת המגשר והחליטו להשהות את שביתת הרעב.

המגשר - השופט בדימוס אליקים רובינשטיין
המגשר – השופט בדימוס אליקים רובינשטיין

 

446651
הפגנת הורי הילדים החולים השבוע בכניסה לירושלים
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: