מבזקים

איראן מכחישה את טענות ישראל כי היא תומכת בטרור

תוכן עניינים

איראן מכחישה את טענות ישראל כי היא מדינה שתומכת בטרור. איראן הגיבה לטענות של ישראל באו"ם שהם נותנים חסות לטרור. "הטענה שהוגשה בא"ום, שוב מכילה גל של האשמות חסרות שחר וחסרות בסיס וכרגיל גם ללא שמץ של ראיות" השיב שגריר איראן באו"ם ג'ולאם חוסין דיהקאני

הנציג ג'ולאם הוסיף בתגובתו ואמר כי האשמות ישראל על איראן הן "לא פחות מופרכות והפעם גם משעשעות למדי. ישראל אינה עומדת בעמדה כדי לנעלות טענה כזו או אחרת נגד מדינות אחרות. מדובר באבסורד וצביעות של משטר (ישראל) אשר כבש את האדמות של עמים אחרים במשך כל כך הרבה עשורים, ושולל כל זכות יסוד של העם הפלסטיני, לרבות זכותם להגדרה עצמית והפרות של בית המשפט הבינלאומי." אמר

"מזה זמן רב ישראל מעורבת בטרור ללא הבחנה על אזרחים פלסטינים, כולל נשים וילדים, בארצם תוך סיכולים ממוקדים, טרור והתנקשות בחיי אנשים בחלקים רבים של העולם." הוסיף ג'ולאם "כל ניסיון ישראלי טיפוסי, לעשן מסך המדיניות הפושעת שלהם ומעשיהם נגד פלסטינים חפים מפשע, כולל שמירה על שני מיליון אנשים שנמצאים תחת מצור במשך 10 שנים ברצועת עזה."

הדיפלומט האיראני נגע גם בנושא הסכסוך הישראלי "ההפצצה ואזורי מגורי הפגזות, הריסת בתי ספר ובתי חולים, הריסת בתים, החרמת דירות, הפרת קדושת המקדשים הדתיים."

ג'ולאם חוסין דיהקאני, שגריר ונציג איראן באו"ם הציג את תגובת איראן על הסנקציות החדשות של ארה'ב איראן: "יש לנו תמיכה בלתי ניתנת לערעור עבור פלסטין וישראל ממשיכה לבצע זוועות נגד הפלסטינים. ישראל ממשיכה להתעלם תוך ביזיון מוחלט לדרישות המתמשכות מצד הקהילה הבינלאומית, לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי. זו הפרה שיטתית של זכויות העם הפלסטיני, כולל הריסת בתים, עקירה כפויה של אזרחים פלסטינים, מעצר וכליאה של פלסטינים, בהם ילדים, ואלימות בלתי פוסקת, טרור התגרויות מצד מתנחלים קיצונים, לרבות באתרים דתיים רגישים, במיוחד במסגד אל-אקצה במזרח ירושלים אל-קודס ללא הפוגה."

הנציג האירני סיים את הצהרתו תוך שהוא חוזר ומדגיש את ה"תמיכה בלתי מעורערת" של איראן בפלסטין.

 

מאת: פאדי סלאמה

שגריר אירן באו"ם ג'ולאם חוסין דיהקאני
שגריר אירן באו"ם ג'ולאם חוסין דיהקאני 
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: