מבזקים

ישראל יוזמת את שיחזור ההצבעה ההיסטורית לתקומת המדינה

תוכן עניינים

באו"ם ישמעו בקרוב את משק כנפי ההיסטוריה: 70 שנה לאחר כ"ט בנובמבר, ישראל יוזמת שחזור של ההצבעה המפורסמת ההיא, שגרמה לציבור להתגודד סביב מקלטי הרדיו – ולפתוח בריקודים ברחובות מיד בתום ההכרזה.

במסגרת היוזמה, שהגה שגריר ישראל באו"ם דני דנון, משלחת ישראל לארגון תקיים שחזור של ההצבעה המפורסמת בנובמבר הקרוב. האירוע יתקיים באולם המקורי שבו התקיימה ההצבעה בשנת 1947 בניו יורק, אשר שימש מקום משכנה הראשון של העצרת הכללית ומשמש היום אולם תצוגה במוזיאון קווינס לאמנות. באירוע החגיגי ישתתפו עשרות דיפלומטים ממדינות שונות שהצביעו אז בעד הקמתה של ישראל. כן יוזמנו נציגים ממדינות נוספות, מנהיגים מהקהילה היהודית ותומכים פרו־ישראלים.

באירוע יתבצע שחזור מדויק של ההצבעה, על ידי עיצוב מחדש של האולם כך שייראה כמו האולם המקורי. כדי להשלים את הרושם, הדיפלומטים נציגי המדינות השונות יישבו באותם המקומות שבהם ישבו נציגי ארצותיהם ב־1947.

"אנו גאים לחגוג באו"ם 70 שנים להקמת המדינה", אמר דנון, "הצבעת כ"ט בנובמבר היא אבן דרך בהקמת המדינה. דווקא מול הניסיונות באו"ם לערער על זכות קיומנו, אנו נציג את התמיכה שישראל זוכה לה ממדינות רבות ונציין 70 שנות שגשוג".

בכ"ט בנובמבר הצביעו 33 מדינות בעד תוכנית החלוקה והקמת מדינה יהודית. 13 התנגדו, ו־10 נמנעו.

 

 

מאת: גבריאל ודררו
מאת: גבריאל ודררו

 

שגרירנו באן"ם דני דנון. צילום: ניב רוזנברג
שגרירנו באן"ם דני דנון. צילום: ניב רוזנברג
צילום: UN-PHOTO
צילום: un-photo 
רוקדים ברחובות לאחר הכרזת המדינה באו"ם. צילום: AP
רוקדים ברחובות לאחר הכרזת העצמאות באו"ם. צילום: AP

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: