מבזקים

סוף המשחק? הבנת הקרב בחאלב

תוכן עניינים

הטקטיקה הצבאית של צבא סוריה במצור על מזרח חאלב, הוא ניתוק לוחמי הג'יהאד מהעיירות והכפרים, ובניית תמונת מודיעין מקיפה על כוונותיהם. זה מה שעומד מאחורי ההתמוטטות הפתאומית של ארגוני הטרור. הדיווחים האחרונים מחאלב מאשרים השיחות שנערכים בין הג'יהאדיסטים והרוסים באנקרה, יש להם השפעה על הלחימה בעיר.

אתמול הג'יהאדיסטים במזרח חאלב, שוב חזרו על כוונתם להמשיך להילחם. הם גם הודיעו כי שינו את המבנה הפקודי החדש ואיחדו את כל פלגי הג'יהאדיסטים במזרח חאלב.

בעבר כבר היו לג'יהאדיסטים מבנה פיקוד משותף בעיר ויותר מזה, מבנה שנשלט על ידי אל-קאעידה. עדיין לא ברור האם זה פשוט תרגיל ביחסי ציבור, או אולי מהלך שנועד להשיב את המורל בקרב לוחמי הג'יהאד בעיר, או התארגנות מחדש לאחר שאיבדו 40% מהמחוזות במזרח חאלב, במהלך השבוע. מהלך שגרם לירידה חדה באמון מצד הג'יהאדיסטים במפקדיהם. בסך הכל סביר יותר שמדובר בתרגיל יחסי ציבור.

אתמול נלחמו הג'יהאדיסטים בקרב קצר, בניסיון להעלות את המורל בקרב הלוחמים שלהם למרות שהוצע להם לעזוב את המקום בכבוד. הלחימה המתפרצת היתה ניסיון להיפוך המצב. מפקדי אל-קאעידה בוודאי יודעים כי ההפסדים של הימים האחרונים הם פשוט מעבר לכוחותיהם.

עדיפות הפיקוד הצבאי הסורי בחאלב תהיה ביצור ההישגים של השבוע. כבר ישנם דיווחים של אזרחים השבים למחוז האננו שמספרים שהעיר נכבשה מחדש מהג'יהאדיסטים בתחילת השבוע, ועל בתי הספר שפתחו שם.

הצבא הסורי גם צורך הפסקות, כמו זה שקורה עכשיו, כדי להתארגן מחדש ולצייד את לוחמיו לפני שיוכל לבצע התקדמות נוספת. ככל שיותר ויותר האזור הכפרי סביב חאלב הוא בשליטת הצבא הסורי, זה גורם לג'יהאדיסטים במזרח חאלב להיות מבודדים יותר ויותר.

גישה הדרגתית זו של צבא סוריה גם אפשרה למודיעין הרוסי לרכוש תמונת מצב מפורטת, במיוחד על מספר הג'יהאדיסטים במזרח חאלב, על הפיקוד שלהם, מבנה וציוד, על המיקום של בסיסיהם, תחנות אספקה, סדנות ומעוזים. ואכן הרוסים למעשה הודו בכך ואמרו כי יש להם תמונה כמעט מלאה על המצב במזרח חאלב.

חלק מהמידע הזה ללא ספק התקבל על ידי מלשינים, או מרגלים מהאוכלוסייה האזרחית של מזרחי חאלב. אבל התפקיד המכריע הוא איסוף מידע באמצעות כלים אלקטרונים: מודיעין, מזל"טים ואותות.

דווקא משום שהסורים והרוסים לקחו גישה הדרגתית בקרב על חאלב, הם עומדים עכשיו קרובים יותר מתמיד להצלחה, אותה הצליחו להשיג במה שנראה כעלות מקובלת.

לסיכום: הג'יהאדיסטים שבחרו להסתבך בקרב התשה בחאלב, כי הם לא יכלו להרשות לעצמם להפסיד, ואת אשר הם איבדו כעת, בגלל עמדתם לא רק בחאלב, אלא גם במקומות אחרים במערב סוריה, דבר שיתברר כמתאים גם ללחימה באידליב כאשר הצבא הסורי יתקוף גם שם

 

מאת: פאדי סאלמה

 

%d7%97%d7%90%d7%9c%d7%91

%d7%97%d7%90%d7%9c%d7%911

%d7%97%d7%90%d7%9c%d7%912

%d7%97%d7%90%d7%9c%d7%913

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: