מבזקים

אזהרת מסע: אלו המדינות המסוכנות ביותר לתיירים בעולם

תוכן עניינים

דוח חדש של הפורום הכלכלי העולמי חושף את מידת הסיכון לתיירים ב-136 מדינות. אז איפה ניצבת ישראל, מי השכנה שעוקפת אותנו בסיבוב ואיזו מדינה נחשבת למסוכנת ביותר בעולם?

תכננתם לנסוע לקולומביה? כדאי שתשקלו זאת שוב. לאחרונה פרסם הפורום הכלכלי העולמי (WEF) את הדוח השנתי בנושא נסיעות ותיירות, הטומן בחובו מידע על 136 מדינות בעולם. בין השאר, כולל הדוח נתונים על מידת הסיכון לתיירים באותן מדינות, כאשר עיקר הפרמטרים הם שכיחות מקרי האלימות הכללית לצד סיכוני טרור.

הדוח אינו משקלל מקרים של עבירות קלות, אלא בעיקר מקרי אלימות פיזית לסוגיה: מקרי שוד מזוין, חטיפת תיירים, תקיפות מצד כנופיות רחוב, פגיעה בתיירים על רקע דתי ועוד. הציון שניתן לכל מדינה מצוי בטווח של 7-1 (1 הוא הציון הגרוע ביותר). מהנתונים עולה כי 5 המדינות המסוכנות ביותר לתיירים הן קולומביה, תימן, אל סלוודור, פקיסטאן וניגריה.

1. קולומביה
2. תימן
3. אל סלוודור
4. פקיסטאן
5. ניגריה
6. ונצואלה
7. מצרים
8. קניה
9. הונדורס
10. אוקראינה
10 המדינות הכי בטוחות לתיירים

1. פינלנד
2. איחוד האמירויות
3. איסלנד
4. עומאן
5. הונג קונג
6. סינגפור
7. נורבגיה
8. שוויץ
9. רואנדה
10. קטאר

מהדו"ח עולה, כי ישראל ניצבת במקום ה-103 (מתוך 136), עם ציון של 4.6 בשיפור קל מהשנה שעברה. בדיקה מעמיקה של הדוח חושפת נתון מעניין בדבר מהימנותה של המשטרה הישראלית – כאן ישראל ניצבת במקום ה-42 כאמור, מתוך 136 מדינות עם ציון של 5.1 מתוך 7. יחד עם זאת, הנתון שמוריד את הדירוג הכללי של ישראל הוא סכנת הטרור.

מאת: גבריאל ודררו

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: