מבזקים

מתנה הפרידה של הנשיא אובמה לישראל

תוכן עניינים

הנשיא היוצא חתם בפעם השמינית על השהיית מעבר השגרירות מתל-אביב. האם טראמפ יקטע את הרצף?
נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, חתם אתמול (חמישי) על מזכר המונע את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, למרות שחוק שאושר בקונגרס ב-1995 קבע כי השגרירות תועבר לעיר הבירה הישראלית.

החוק קבע כי הנשיא יכול לעכב את ביצוע העברת השגרירות, אך עליו לחתום לשם כך על מזכר דחייה מדי ששה חודשים. אובמה חתם על מזכר שכזה שבע פעמים מאז נכנס לתפקידו, והחתימה אתמול היתה השמינית.

הנשיאים שקדמו לו, ביל קלינטון וגורג' בוש הבן, חתמו אף הם על תזכירים שכאלה מדי חצי שנה. הדחייה מנומקת בצורך להגן על "האינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני".

ברקע לחתימה מרחפת האפשרות והתקווה כי זו תהיה הפעם האחרונה שבה הנשיא של ארה"ב חותם על הדחייה, וכי דונלד טראמפ יהיה נאמן להבטחתו להעביר את השגרירות לירושלים.

הסנטורים הרפובליקנים טד קרוז ודין הלר ניסחו בשנה שעברה הצעת חוק אשר תמנע מנשיאים לנמק את אי-ביצוע הוראת החוק להעברת השגרירות, בשיקולי ביטחון לאומי.

הרשות הפלשתינית הביעה זעם לאחר שטראמפ השמיע את ההבטחה להעביר את השגרירות, במהלך מערכת הבחירות, והבטיחה "למרר את החיים" לארה"ב אם כך יהיה. עם זאת, נציין כי טראמפ גם הביע תקווה להיות האיש שיצליח לייצר הסכם בין ישראל לפלשתינים – מה שלאו דווקא עולה בקנה אחד עם העברת השגרירות.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: