מבזקים

קיבלה טיפול כושל במרפאת שיניים וכמעט מתה

תוכן עניינים

הרופאים הרסו את פיה של אישה בת 40 וסירבו לבצע בדיקה חוזרת. המטופלת הגיעה לבית החולים תל השומר בסכנת מוות וכעת היא נזקקת לטיפול משקם שעלותו רבע מיליון שקלים.

בתביעה אותה הגישו לאחרונה עורכי הדין דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן מתוארת פרשייה המגלמת את כל סיוטי האימה של מי החרד מפני טיפול שיניים. התובעת, תושבת ראשון לציון כבת 40, אם לשלושה ילדים, פנתה לשיקום פה במרפאת שיניים בראשון לציון. אך במקום לשקם את פיה, חוללו בו רופאי המרפאה הרס טוטאלי, עקרו שן בריאה, נטעו שתלים שקרסו, סירבו לבדוק אותה חרף תלונותיה, ופטרו אותה במשככי כאבים למרות שבפיה פשה נמק.

התובעת הגיעה לבית החולים תל השומר, שם נבדקה ונמצא כי היא סובלת מנמק. היא הופנתה לניתוח מתקן במרפאה בה טופלה, וכך עברה עוד שני ניתוחים שגם הם לא הצליחו לשפר את מצבה.לאחר כשלון הניתוחים המתקנים הובהלה האישה לבית החולים תל השומר שוב, כשהיא נתונה בסכנת חיים נותחה בהרדמה, ונזקקת כעת לניתוחים משקמים בעלות של כרבע מיליון שקלים.

בימים אלה הגישו עורכי הדין, דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן ממשרד דוד פייל ושות', תביעת מיליונים נגד רופאי המרפאה ונגד 'הראל ביטוח' המבטחת אותם. התביעה נדונה בבית משפט השלום בתל אביב, אך עדיין לא הוגש כתב הגנה.

לדברי עורכי הדין, האישה, תושבת ראשון לציון בגילאי ה-40, פנתה למרפאת שיניים בעיר – שם הובטח לה טיפול משקם כולל של הלסתות. בתביעה נטען כי בניגוד לתכנית הטיפולית שנקבעה עמה, בוצע לה טיפול אחר – ללא הסכמתה או ידיעתה. לאחר הטיפול שבוצע בהרדמה מלאה החלה התובעת לסבול מכאבים עזים, אך למרות שפנתה למרפאה – היא לא הוזמנה לבדיקה ורק הומלץ לה טלפונית ליטול משככי כאבים. הללו לא עזרו לה והיא נאלצה ליטול מינון גבוה יותר ויותר, אך הכאבים המשיכו. היא הגיעה לבית חולים תל השומר ולאחר סדרת בדיקות, נמצא זיהום קשה בלסת, עם נמק בעצם הלסת. האישה עברה שני ניתוחים מתקנים במרפאה שלא שיפרו את מצבה, אז הובהלה לטיפול נמרץ בביה"ח תל השומר – שם אובחן זיהום קשה ומסכן חיים ובוצע בה ניתוח נוסף בהרדמה מלאה. רק לאחר שהחל בה טיפול אנטיביוטי אגרסיבי שארך כחודשיים וחצי, במהלכו היא נאלצה להישאר עם עירוי תוך ורידי בביתה, ורק אז נרפאה מהזיהום החמור שממנו סבלה.
כיום היא עדיין סובלת מתחושת נימול בסנטרה, עיוות בפיה, מכאבים עזים ומחרדות, ונאלצת לאכול אוכל רך ומרוסק בלבד עקב קושי בבליעה. מומחה לפה ולסת שבדק אותה מטעם התביעה קבע כי היא תזדקק לטיפול משקם שאת עלותו הוא מעריך בלמעלה מ-250 אלף שקלים.

ד"ר אלי סימון, מומחה לכירורגית פה ולסת שבדק את האישה מטעם התביעה קבע, כי הזיהום הקשה ומצבה כיום נגרמו עקב רשלנות של רופאי מרפאת השיניים. ד"ר סימון, קבע בחוות דעתו, כי בוצעו שינויים בתכנית הטיפול שנקבעה עם האישה במרפאת השיניים, וכי שינויים אלה לא קיבלו את הסכמתה מראש. לדבריו, בלסת העליונה פיזור השתלים לא תאם את תכנית הטיפול, וחלק מהשתלים בוצעו כאשר הם צמודים אחד לשני, ללא אפשרות שיקום עתידי.

ד"ר סימון קבע עוד בחוות דעתו, כי הושארה שארית שורש שן טוחנת עליונה שמאלית, והותקן גשר זמני במקום תותבת שלמה מיידית. בלסת התחתונה נעקרה שן תקינה בצד ימין, שן שניתן היה לטפל בה ולשמרה. עוד קבע ד"ר סימון, כי בכרטיס הטיפולים חסר רישום על הפעמים הרבות שבהן פנתה התובעת בתלונות על הכאבים שמהם סבלה, והתרופות שנאמר לה לקחת. "כרטיס הטיפולים נערך בניגוד להנחיות משרד הבריאות וחוק זכויות החולה, ולנדרש מהרופא הסביר", קובע ד"ר סימון. בנוסף, מצא ד"ר סימון, כי חלק מהשתלים שהוחדרו לפיה של התובעת הוחדרו בצורה שאין להם כיסוי של עצם, במלוא היקפם ואורכם, וחלק הוחדרו ללא רווחים ביניהם כנדרש. לדבריו, על הרופא המטפל להשתמש בסד כירורגי מנחה לשם פיזור נכון של השתלים בלסת. השתלים של התובעת הוחדרו ללסת ללא שימוש בסד כירורגי מנחה, ולכן פיזורם בלסת אינו תואם את התכנון. כתוצאה מכך אין תמיכה של שתלים בכתרים של אזור הטוחנות, דבר שיכול לגרום להפרעה חמורה בלעיסה.
לדברי ד"ר סימון, ארבעת השתלים בלסת העליונה הוחדרו ללסת בניגוד להנחיות הרפואיות ולנדרש מרופא סביר, ועל כן יש להוציא שתלים אלו ולהחדיר במקומם שתלים חדשים, עם עיבוי של עצם הלסת. "באזור השתל, אם כן, התפתח זיהום חריף של עצם הלסת, אשר גרם לנמק של עצם הלסת באותו אזור".

ד"ר סימון העריך, כי התהליך הזיהומי התפתח עקב הטיפול הכושל שניתן לתובעת ואי הקפדה על סטריליות. מעבר לכך, לדבריו, המטפלים לא זיהו את התהליך הזיהומי המתפתח כיוון שלא בדקו את האישה, והציעו לה טלפונית רק טיפול נוגד כאבים. ולראיה – גם לאחר פנייתה למרפאה, בכרטיס הטיפולים נרשם "שתל תקין", "ריפוי תקין".

בסופו של יום הוצא לתובעת במרפאה קטע של עצם נימקית מאזור הניתוח, ממצא המעיד, לטענת ד"ר סימון, על תהליך דלקתי בעצם הלסת. ד"ר סימון מסכם את הפעולות הלקויות שביצעו הנתבעים באי קבלת הסכמה מדעת של התובעת – בניגוד לחוק זכויות החולה, רשומה רפואית לקויה ובניגוד לכללים המקובלים, החדרת שתלים שבוצעה בצורה לקויה, חוסר התייחסות לתלונות התובעת – דבר שהביא להתדרדרות במצבה, וכן התקנת גשר זמני לקוי. ד"ר סימון העריך את נכותה של התובעת בגין הצלקת המכוערת בסנטרה ב-10%, ורבע אחוז נוספים בגין אובדן שן תקינה שנעקרה ללא הצדקה רפואית.

עו"ד פייל: "כתוצאה מרשלנות הנתבעים, שהתה התובעת בחופשת מחלה ארוכה של כ-4 חודשים, במסגרתם אושפזה למשך שבועיים, ובמהלכם היתה בסכנת חיים ועברה שלושה ניתוחים מיותרים", לאחר תקופה זו, היתה התובעת במשך חודשיים וחצי עם עירוי תוך ורידי בביתה, לצורך המשך קבלת טיפול אנטיביוטי אגרסיבי, לטיפול בזיהום החמור שממנו סבלה".

בנוסף טוען עו"ד פייל, כי כתוצאה מרשלנות הנתבעים, התובעת נותרה כיום עם חסר גרמי ניכר בלסת התחתונה, חוסר בשיניים רבות, שתלים חשופים, תבריגים גלויים, צלקות מכוערות בפניה, חוסר יכולת לאכול וללעוס אוכל קשה, קושי בדיבור, אובדן תחושה בלסת התחתונה וכאבים עזים אשר לא נותנים לה מנוח, ומטופלים על ידי משככי כאבים על בסיס יומיומי במינון גבוה.

עוד אומר עורך דינה, "בשל הכאבים העזים שמהם סבלה, טופלה התובעת בכדורים נגד כאבים ואנטיביוטיקה לתקופה ממושכת, עד שפיתחה תגובה אלרגית לתרופות – גופה פרח ושפתיה התנפחו, והתובעת תזדקק בעתיד לטיפול מתקן הכולל, בין היתר, עקירת שתלים, עיבוי עצם, השתלת עצם ממקור עצמי, גשרים, שתלים, תותבות ועוד. לאור רשלנות הנתבעים תזדקק התובעת לשיקום מתקן מלא של שתי הלסתות", על פי חוות דעת המומחה, עלות תכנית הטיפול המשקם הינה 255,300 שקלים. בנוסף, על פי דעת המומחה, תזדקק התובעת להחלפות של כתרים וגשרים כל עשר שנים, ולהחלפת שתלים ועיבויי עצם כל 15 שנים.

כתוצאה מהשלכות הטיפול הרשלני שהתובעת קיבלה, נטען כי היא נאלצה להעסיק עזרה בשכר לצורך הטיפול בשלושת ילדיה הקטנים וטיפול בבית, לרבות ניקיונות והכנת אוכל. כמו כן, בשל מצב פיה, סובלת התובעת מדליפת רוק וקושי באכילת מזון קשה, ועל אף גילה הצעיר, נאלצת לאכול אוכל רך ומרוסק בלבד.
עוד נטען, כי בשל הטראומה הקשה שעברה, סובלת התובעת מחרדות, חוששת מקבלת טיפולים רפואיים, סובלת מחרדות מוות ומגלה קושי בתפקוד היומיומי. בהתאם לכך, היא מקבלת טיפול תרופתי נגד חרדות.
תביעה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית

לאור כל זאת, תובעת האישה באמצעות עורך דינה, סכום כולל של 2.5 מיליון שקלים ממרפאת השיניים והרופאים בה, וכן מחברת הביטוח הראל המבטחת אותם, פיצוי בגין נזקי גוף, עקב רשלנות רפואית. זאת בטענה לנזקים, הפסדים והוצאות שנגרמו וייגרמו לה בשל רשלנות הנתבעים ומחדליהם, לרבות הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות וטיפולים מיוחדים, כאב וסבל ופגיעה באוטונומיה. תביעתה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

אילוסטרציה
אילוסטרציה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: