מבזקים

טיול עם הילדים בכביש 98 ברמת הגולן

תוכן עניינים

50 שנה לשחרור רמת הגולן. ממשיכים עם הפרוייקט ומתחילים סידרה של אתרים לאורך כביש 98.

כביש 98 מתחיל בדרום מזרח הכינרת, בצומת מעגן ומסתיים בחרמון. לאורך הכביש אתרי תיירות ואתרים היסטוריים רבים, סך הכל 99 ק"מ אורכו. אתרים המספרים את סיפורה של ארץ ישראל היסטוריה, מורשת. הפרש הגובה בין תחילת הכביש לסוף הכביש כ – 1850 מטר,  מגובה של  206 מטר מתחת לפני הים לגובה של כ – 1650 מטר בחרמון מעל פני הים.

היום נעסוק בקטע הראשון בדרום רמת הגולן, כ – 10-11 ק"מ ראשונים של הכביש. תחילתו כאמור בדרום מזרח הכינרת בצומת מעגן. בצומת אנו נוסעים בשילוט המכוון אותנו לכיוון חמת גדר – מזרחה. בתחילת הדרך מטעי בננות זה השלב שנפעיל את הילדים האם בננה שיח או עץ?

שאלה שכדאי להתעכב ולבדוק מה כתוב במנועי החיפוש, בגוגל. אתם מוזמנים לכתוב את התשובה בתגובות בסוף מאמר זה, אבל ממש כדאי לתת לילדים לחפש זה יחבר אותם לטיול ויאתגר אותם בעולם שהם מכירים עולם האינטרנט.

תוך כדי נסיעה מולנו ואדי הרים משמאל, צפון והרים מימין מדרום.

אנחנו בתפר בין רמת הגולן מצפון לבין הגלעד מדרום. הנחל הזורם בתפר הינו הירמוך, זה גם הגבול בין ישראל לבין ממלכת ירדן, כאן למטה על שפת הנחל יש מתקן שבודק את ספיקת המים לצורך השלמת הסכם השלום עם ירדן, ישראל התחייבה לספק 50-130 מיליון קוב חלקו בהספקה ישירה וחלקו בעזרה בפיתוח מקורות מים.

בהמשך הדרך עם נמקד מבט על הירמוך לרגע נראה את גשר הרכבת בין העיקולים, מה שיביא אותנו למשימה הבאה לילדים,  איזו רכבת שרת גשר זה? מה קרה לו? אייך נקרא הלילה שבו זה קרה? – הפנו את הילדים לגוגל.

כשישה וחצי ק"מ מתחילת הנסיעה בעוד הילדים מחפשים בגוגל את התשובות אנו מגיעים לתחילת העליה לרמת הגולן, מתחתינו חמת גדר, בה נעסוק בהזדמנות אחרת.

אנו פונים שמאלה צפונה ומתחילים עליה בכביש מפותל, סעו בזהירות, בתחילת הדרך מבנה ישן מימין, בהמשך הדרך בעיקולים מידי פעם מבנים נוספים, אלה שרידים של הצבא הסורי שישב כאן עד מלחמת ששת הימים,

בסוף הקטע הראשון מצד שמאל, מערבה נקודת תצפית. הנקודה מקיפה על צפון עמק הירדן דרום הכינרת, הירמוך וחמת גדר ומי שיביט רחוק יותר יראה את רכס פוריה מעל טבריה, רמת יבנאל ואפילו ביום טוב את הר התבור. נקודה טובה לעצירה. התצפית היא מוצב צה"ל לא מאויש ולכן שימו לב על הילדים, יש תעלות קשר, גדרות ועוד. חוויה מעניינת לילדים.

אחרי ששחררנו רגליים ומרץ ממשיכים לטפס עם כביש 98 במעלה הדרך לכיוון דרום רמת הגולן. אחרי שניים שלושה ק"מ משמאל בכיוון מערב, סימון שבילים ירוק ושילוט ליער מבוא חמה, זו הנקודה האחרונה שלנו להיום, ממליץ על עצירה ליד עין עקוב – עין תאופיק, באתר חורשה שלטי הסבר, מעיין במפה נקודה מספר 65, מתקני פיקניק של קק"ל, מסלולים מסומנים קצרים וארוכים יותר, אתר הנברונים במפה נקודה 71 עמדות פילבוקס. תצפית כנרות במפה נקודה 70 שרידי הכפר תאופיק, מקום נהדר לעצירה וטיול עם הילדים, הליכה רגלית וביקור בין הנקודות עניין.

אל תחמיצו את נקודת התצפית הדרומית בפילבוקס אחת הנקודות היותר יפות באזור. סך הכל יום מגוון של אתרים תצפיות, הליכה רגלית והוצאת מרץ, היסטוריה ומשפחה. הערה חשובה: האזור היה שטח צבאי ולכן יש חשד למיקוש, לכו בשבילים המסומנים בלבד.

בהמשך קטע 2 במסלול כביש 98 – עקבו אחרינו.

זכרו יש לנו ארץ נהדרת, נשאר לנו לטייל ולהכיר אותה.

לנוחיותכם לחצו כאן למפת המסלול מוגדלת
מאת: ירון ניטקה נקש

 

רמת הגולן
רמת הגולן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: