מבזקים

דאעש תקף בא-רקה: בין ההרוגים 35 לוחמים כורדים ו- 2 חיילים אמריקאים

תוכן עניינים

מכונית תופת שהפעיל דאע"ש בסוריה על מעוז הכורדים, נהרגו 35 לוחמים כורדים ו- 2 חיילים אמריקאים. דאע"ש נטל אחריות לפיגוע

מכונית תופת שהפעיל דאע"ש
מכונית תופת שהפעיל דאע"ש
דאע"ש לקח אחריות על התקיפה
דאע"ש לקח אחריות על התקיפה

במהלך המערכה על בירת המדינה האסלאמית א-רקה, הפעיל דאע"ש בצפון העיר מכוניות תופת שגרמו ל-35 הרוגים מקרב הכוחות הכורדים. ארה”ב ביצעה כ-50 תקיפות אוויריות באזור זה.

דובר הקואליציה המערבית-ערבית אישר כי חיילים אמריקאים נמצאים על אדמת סוריה ומסייעים לכורדים בניסיון הכיבוש של בירת המדינה האסלאמית, א-רקה. האמריקאים נאלצו לאשר את דבר קיומם של כוחות אמריקאים בסוריה, לאחר שבשבוע שעבר פורסמו תמונות של אמריקאים באזורי הקרבות.

חיילים אמריקאים במעוז הכורדים
חיילים אמריקאים במעוז הכורדים

WhatsApp Image 2017-06-10 at 02.07.14

WhatsApp Image 2017-06-10 at 02.07.15

WhatsApp Image 2017-06-10 at 02.07.16

השבוע נחתו כ 250 יועצים אמריקאים בסוריה וכפי הנראה פועלים במרץ בעזרה לכוחות הכורדים. מפקד כורדי מקומי סיפר שהלוחמים מצויידים בציוד ומדים אמריקאים, הכוללים סמלים של צבא ארה"ב.

ארה"ב הודיעה בעבר שחייליה בסוריה ועירק הם על תקן יועצים בלבד ואינם לוקחים חלק בלחימה.

מהלחימה בא-רקה
מהלחימה בא-רקה

חבורות רבות של דאעש כבר תקפו אמש והיום בשעות השחר, מחסום וכמה תילים בסביבות פנורמה והחטיבה 137, אבל יחידות הצבא היו על המשמר וחיסלו בתמיכה אווירית, את התוקפים כולם והשמידו את כל הרכוש והציוד שלהם .

מצד אחר הדגיש הכתב עוד כי יחידות הצבא כבר סיכלו התקפה טרוריסטית במלואה ומנעו מחבורות הטרור שיתקדמו בשטח, ובמקביל בוצעו גיחות אוויריות נגד צירי האספקה של דאע"ש הבאים מכיוון הכפר אל-בר’ילייה וגאי אל-ת’ורדה.

כתוצאה הושמדו קיני הטרוריסטים וריכוזיהם באל-ג’נינה ובסביבות פנורמה ובכן חוסלו כליל מרכז של פיקוד ושלושה כלי רכב בנוסף להריגת מספר של טרוריסטים שרובם בעלי אזרחויות זרות .

 

מאת: אילן בנימין

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: