מבזקים

חמאס ינסה לשבש את בניית המכשול בגבול הרצועה

תוכן עניינים

בעוד כמה שבועות יחלו בצה"ל לפעול לבניית מכשול למנהרות הטרור של חמאס בגבול רצועת עזה. על פי ההערכות, בארגון ינסו לסכל אות להפריע לעבודות, שצפויות להימשך כשנה.

מאות כלים הנדסיים יחלו לפעול בעוד כשלושה שבועות באזור גבול רצועת עזה כדי לבנות מכשול נגד מנהרות. על פי ההערכות, בחמאס יעשו ניסיונות שונים לסכל או להפריע לעבודות.

חמאס, כשיבין ששוללים ממנו את היכולת לחדור דרך המנהרות, עשוי לשבש את העבודות באופן זה או אחר. מדובר על שנה של עבודות שיעלו 3 מיליארד שקלים, דבר שגורר ביקורת בטענה שזה מיותר.

במקביל לעבודות הללו, בצה"ל מתכוננים לאיום המנהרות גם באופנים אחרים: יחידת מרום פועלת בתקופה האחרונה לאמן את היחידות המיוחדות דוגמת מורן, שלדג, דובדבן ועוד, לתוספת מבצעית שתאפשר להם גמישות, כשמה שעומד על הפרק הוא הצורך להיות מקצועיים במגוון רחב של יכולות, כי פני המערכה, גם זו שבין המלחמות, משתנים כל הזמן.

כך למשל איום המנהרות. נכון שיש יחידות למשל יהלו"ם של חיל ההנדסה, שזו אחת היכולות העיקריות שלהן, אבל אם ייווצר צורך, טוב שגם אחרים ידעו איך לפעול שם למטה. בחושך, עם או בלי רובוטים, עם מעט אוויר.

כדי ליצור אלטרנטיבה צריך לאמן עוד יחידות לפעול במנהרות האלו. בבסיס היחידה המאמנת, מרום, נבנה מתקן מיוחד – מנהרה תת קרקעית על פני האדמה. המידות מדויקות, הקירות מיריעות פלסטיק שקופות, כך אפשר לבקר, לתקן ולאמן תנועה במנהרה חשוכה עם או בלי רובוט. כמו כולם גם הם בנויים כיחידה להתערבות, מוכנים לכל הקפצה שאולי תבוא. יחידת מרום היא לא רק הדרכה ואימון – הם בנויים לפעול במגוון אפשרויות.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: