מבזקים

המגזין: שיחות עם המלאך גבריאל

תוכן עניינים

לפעמים, כל מה שצריך לעשות זה פשוט לטעות בדרך. טעות אחת קטנה. לקחת את הסיבוב הלא נכון ולהיתקל במלאך. כך נולדו יצירות גדולות והתגלו לעולם, כי כל הדברים הטובים שקורים לנו באמת קרו בגלל טעות קטנה. כך הכרתי את המלאך גבריאל. אני קוראת לו מתנה ליום הולדתי. נפגשנו באמצע הדרך ואימצנו אחד את השני.

המלאך גבריאל למי שאינו יודע, נולד בירושלים בשנת 61 למשפחה שהגיעה מחבל לכיש לירושלים. "היינו עובדי אדמה במושב ומשם עלינו לירושלים" הוא מספר לי, האיש שנקרא על שם סבו ז"ל שהיה איש קבלה מקובל לבני העדה הכורדית פרסית. "כל מי שרצה יעוץ או בפתרון לבעיה שלו, היה מגיע אליו".

גבריאל הוא סוג של מלאך שפוגשים פעם אחת בחיים. ואם התמזל מזלך, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שיש מי שדואג לך שתגיע למחוז חפצך בשלום. "אני עוזר לאנשים לקבל החלטה" הוא אומר, אך לא רק זה. גבריאל עוסק ביעוץ עסקי וזוגי. בניהול משימות, בתפקוד במצבי לחץ. התגברות על פחדים, ארגון משימות, גירושין ושיפור תקשורת בין בני זוג.

בגיל 18 הוזמן גבריאל לחתונה. בעודו קורא את ההזמנה לחתונה, נתקלו עיניו בשמות הורי החתן והכלה. באותו רגע הוא הבין, מן הארה שכזו שירדה משמים ועטפה אותו בהבנה שמיימית. "הבנתי שהחתונה הזו מועדת לכישלון וכך קרה. שבוע לאחר החתונה הזוג נפרד בקולות צורמים". הוא מספר "פתאום באיזה שהוא מקום בחיים הבנתי שהראיה והתחושות שלי הם לא כשל אדם רגיל. מקרים אחרים פתרתי אחד לאחד ואז הבנתי שקיים בי משהו חזק וגדול. מאז למדתי תחומים רבים ושונים להעשרה והעצמת הידע. לימים, בן משפחה קרוב הפתיע אותי והביא לי למשמורת את הספרים של סבי ז"ל, שעל שמו קראו לי. מאותם ספרים למדתי והעשרתי את עצמי המון".

הבחור שביטל את החתונה
באחד האמשים, כשישב גבריאל במשרדו בירושלים, הגיע חבר ותיק לבקר אותו, מלווה בחבר שלו. "כשפתחתי את דלת המשרד ראיתי את החבר שלי שהגיע עם חבר שלו. כשלחצתי את ידו של אדם זר לחלוטין, הרגשתי דברים שלא היו בסדר. מיד ביקשתי ממנו  שלא יכנס למשרדי כי הוא ציער הרבה מאוד אנשים". מספר גבריאל "הבחור היה חי עם בחורה במשך שנתיים. הוא בנה בית ועיצב אותו בעבודות נגרות ואבזר את הבית בכל האביזרים החדישים. השנים חיו כזוג, ההורים של שני הצדדים הכירו אחד את השני והם התארסו וקבעו תאריך לחתונה. הכל היה מוכן לקראת החתונה. היה תאריך, נקנו שמלות וחליפות והכל היה פיקס". "אז מה קרה שם?" שאלתי וגבריאל ענה: "עשרה  ימים לפני החתונה, בבוקר אחד הוא קם ואמר לה 'מתוקה שלי, קחי מהבית מה שאת רוצה. אני מבטל את החתונה כל ההוצאות עלי'. הבחורה נדהמה. היה ריב גדול בין המשפחות וצער גדול על ביטול החתונה. חודשים אחרי תאריך ביטול החתונה, החליט הבחור שהוא רוצה אותה לאישה. עשיתי איתו עבודה של שלושה חודשי הכנה. בשלב הראשון הוא התבקש לתרום סל לשבת למשפחה נזקקת, במשך חודש. אחר כך נפגשנו שוב והבהרתי לו את כל מה שהוא צריך לעשות והכנתי לו מהקבלה. תביני, אני לא עושה כישופים. אני עובד אך ורק על פי הקבלה. אחרי שלושה חודשים הם נפגשו באקראי באחד הקניונים בירושלים והחליפו ביניהם מספרי טלפון … היום הם נשואים ויש להם שני ילדים. מה שמסביר ומראה שכשעושים נכון ובאהבה, עם כל הכוח ועם תובנות חדשות, מגיעים לתוצאות יפות".

לא בכדי אני קוראת לו גבריאל המלאך. גבריאל מקבל את כל מי שמגיע אליו באופן אישי. מאמץ ומזדהה איתו, כאילו היה זה הוא עצמו. "אני אעשה כל מאמץ, עם הידע שברשותי להעביר את אותו אדם, גשר למקום טוב יותר".

החרדית שרצתה להתגרש
אנשים רבים מכל הסוגים המינים והמגזרים פונים אל גבריאל בבקשה לעזרה. "פנה אלי בזמנו רב שביקש שאדבר עם אימא ל 5 ילדים שרוצה להתגרש. בעלה היה רב מאוד מוכר ופופולארי בירושלים. הוא היה נותן שיעורים ודרשות. תביני, אצל עדות מזרח רב שהוא גרוש, מסתכלים עליו בצורה לא חיובית. אבל אצל העדה האשכנזית זה קצת פחות חשוב. והאישה החליטה להתרגש מבעלה והיתה מורידה אותו שאולה. הרב שפנה אלי ביקש ממני לשכנע אותה לא להתגרש. הגיעה אלי למשרד בירושלים אישה חסודה עם מטפחת ראש הדוקה, אפילו החמצן בקושי הגיע לה לראש. שרוולים ארוכים, צדיקה באמת האישה היא נעמדה בפתח המשרד ואמרה: 'אפשר לדבר עם גבריאל?' אמרתי לה שזה אני. האישה הסתכלה עלי וענתה: 'שלחו אותי לדבר איתך? אתה יודע איזה רבנים גדולים דיברו איתי?' 'ומה אמרת להם?' שאלתי אותה. היא ענתה: 'אמרתי שאני רוצה להתגרש'. ואז החלטתי לשנות את הגישה כלפי אותה אישה ואמרתי לה: 'גברת, את ואני זה כמו אח ואחות. תראי בפינה יש מתקן של קפה. תכיני לנו קפה ואחר כך תבואי ותתקשרי לבעלך הרב ותגידי לו שאת לא רוצה אותו'.

הגברת החסודה רצתה לקום מהכיסא ואמרתי לה שאני רוצה לשאול אותה רק שאלה אחת. נתתי לה דף לבן ועיפרון וביקשתי ממנה שתרשום את שמו של בעלה למעלה, ושתרשום את שמה מתחת לשמו ואחרי זה את שמות הילדים לפי הסדר. הסתכלתי על הדף כשהיא המומה ועשיתי עיגול מסביב לשם של אחד הילדים. היה ויכוח בינינו. היא שאלה למה עשיתי עיגול מסביב לאותו שם והסברתי לה שהילד במצב שהוא נמצא בו, זה חלק מהמצב בגלל הרצון שלה להיפרד מבעלה. היא פרצה בבכי ובשבריר שנייה היא קמה ואמרה: 'אני מחליטה להישאר עם בעלי. אני מאוד מבקשת שתעזור לי עם הילד הזה'. כמובן שנעניתי לה ברצון. היא התקשרה לבעלה לידי ואמרה לו: 'הרב אני מאוד מצטערת, אני אוהבת אותך ונשארת'. תראו מה עיגול מסביב לשם יכול לעשות!".

דקות ארוכות הבטתי במלאך שישב מולי. הבטתי בו מוקסמת וחסרת תזוזה. "אנשים מן הסתם יבקשו לדעת איך הטיפול בהם יעשה" אמרתי והוא ענה ברוגע ושלווה ששמורים לאנשים מבורכים: "הטיפול שאני נותן מתבצע במפגש. זה מתחיל בשיחה, אני בודק מצב נתון לגבי האדם שיושב מולי. בשלב השני אני מכין מספר דברים לפי הקבלה ובשלב השלישי אני מסביר איך ומה לעשות. לאחר מכן הליווי ממשיך דרך שיחות טלפון עד להגעה ליעד. ה' ישמור ויגן עליכם מכל וכל אמן ואמן"

גבריאל. 0546500320

 

מאת: אנקה גרינברג

 

לפגוש מלאך בדרך ולדעת שאתה מבורך
לפגוש מלאך בדרך ולדעת שאתה מבורך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: