מבזקים

איציק חסידים האיש שהעז: עכשיו אני

תוכן עניינים

איך קורה שביום בהיר אחד קם חמד של בחור שמחליט לפרוץ קדימה ולשבור את תקרת הזכוכית? אוסף את כל חלקי הפאזל של חייו ומוכיח לעולם שהכל אפשרי. הכירו את איציק חסידים האיש, היזם, הנדל"ן והמכללה שהטביע את המוטו: "אם אתה יכול לחלום על זה, אתה יכול להגשים את זה". זה בהחלט לא עוד סיסמה ריקה מתוכן

עם יד על הלב, איך אתם מרגישים כאשר אתם שומעים את צמד המילים: הגשמה עצמית? יתכן מאוד כי לרובכם זה ישמע כמו עוד סיסמה פורחת באוויר. אך לא כך הרגיש איציק חסידים שלמרות המגבלות של נוף ילדותו, לקח את זה צעד אחד קדימה ועשה זאת בגדול.

עשר שנים, בתוך תהליך ארוך ומייגע, נדבך אחרי נדבך לקח לאיציק חסידים הצפתי בן ה- 38 לבנות את מפעל חייו. אז זהו שהעקשנות להצליח וההתמדה בתהליכים הארוכים והמייגעים עשו את שלהם ועכשיו אנחנו, העם הפשוט קוטפים את פירות הצלחותיו. שלא תתבלבלו, איציק חסידים אינו נח לרגע על זרי דפנה. הוא ממשיך ליזום את רעיונותיו בשטח. ואנחנו? רק מרוויחים מזה

כל יזם מתחיל יודע כי לפרוץ מוסכמות בחברה הישראלית, זה תהליך סיזיפי קשה ביותר ואף אחד לא מחכה לו בסיום המירוץ ומוחא כפיים. למרות הנתונים היבשים שהצביעו באותה תקופה על סיכוי הצלחה מזערים, עזב איציק חסידים בשנת 2008 מקום עבודה מסודר בחברת מירס ויצא לדרך אל עולם התיווך שקסם לו. בתוך תהליך לא פשוט של עשר שנים, הוא בנה את אחד מפנינות החמד בגליל, מפעל חיים מהייחודים והמיוחדים שצמחו שם והיום הוא מספק פרנסה לאלפי אנשים בכל רחבי המדינה.

"בגלל חוסר באמצעים באותה תקופה, התחלתי לעבוד מתוך יחידת דיור מתחת לבית הורי" מספר איציק חסידים. "העבודה התנהלה בתנאים לא נוחים, ללא רכב ועם מינוס גדול בבנק. המוטו היה 'סוכנות נדל"ן ארצית' ולשם כיוונתי את הדרך והיום משרד התיווך התרחב לעסקים חובקי מדינה והקמת חברה R.E.S GROUPP שמתמחה בפתרונות כוללים בתחום הנדל"ן".

החברה שבנה איציק חסידים מוכרת בישראל כחברת R.E.S פתרונות בנדל"ן. למעשה חברת R.E.S GROUPP  מורכבת ממספר חטיבות: חברת תיווך המונה סניפים רבים ברחבי המדינה. חברת ייעוץ משכנתאות, חברה לגיוס והשמה, היחידה בארץ למקצועות הנדל"ן. ערוץ מכירות נדל"ן בחו"ל והדובדבן שבקצפת – מכללה לנדל"ן מהגדולות והמובילות במדינה. מלבד פיתוח עסקי של חברת R.E.S  איציק חסידים פועל רבות למען הקהילה. הוא הקצה תוך החברה חטיבה נוספת למען הקהילה ולטובת פיתוח החברה והקהילה. איציק חסידים: החטיבה למען הקהילה פועלת במספר מישורים כגון: הענקת מלגות לסטודנטים, עבודה משותפת מול משרדי הרווחה בערים רבות ברחבי הארץ, ביניהם בראשון לציון, רמת גן, תל אביב, צפת ומקומות נוספים. כמו כן ניתנים קורסים להעצמה אישית לקהילה. הקמת קייטנות לילדים עם מוגבלויות. אימוץ גני ילדים עם מוגבלויות וחלוקת תיקים לכיתה א', מחשבים לכיתות לימוד ופתרונות נוספים בבתי ספר".

מה שלא ידעתם עד כה, כי לא ספרו לכם את זה הוא פרויקט הדגל המשמעותי והמיוחד ביותר שבו מתגאה חסידים יותר מכל: אימוץ הקהילה האתיופית בישראל. מזה זמן רב חברתR.E.S  מאמצת את הקהילה האתיופית בקורסים ללא עלות בכל רחבי הארץ מאילת ועד קריית שמונה. "יש הסבר מאוד פשוט לסיבה מדוע החברה שבבעלותי מנתבת  לקהילה האתיופית קורסים בחינם" מספר חסידים. "בילדותי נחשפתי לניצול ציוני של ילדי העדה האתיופית ולניצול העולים החדשים. גם המצוקה הכלכלית והחברתית שיש לחלק מהקהילה האתיופית, לא עושה להם טוב. החלטתי לתת יד ולעזור לבני העדה ככל יכולתי, לכל אחד ואחת בעדה. לתת להם את כל מה שאני יכול במסגרת עבודתי כדי לצמצם את הפערים החברתיים והמקצועיים בין החברה האתיופית לחברה הישראלית".

מאות עולים כבר עשו את קורסי הנדל"ן והתיווך והשתלבו בשוק העבודה מאילת ועד קריית שמונה. חלקם השתלב גם בתוך חברת R.E.S ומהם כאלו שפתחו משרדי נדל"ן ברחבי הארץ כזכיינים בחברה.

הפרויקט הבא של איציק חסידים הוא פיתוח פרויקט עדה האתיופית וקורסים נוספים הקושרים להעצמה אישית והשתלבות חברתית. "כמנטור לאלפי אנשי נדל"ן", מספר איציק "אני יכול לומר שאי אפשר לגעת בסיבה אחת, או בדרך אחת שהיא המתכון להצלחה, מפני שיש אינספור דרכים להצלחה .כן יש אינספור דרכים, אך לכל אחד יש את הדרך משלו ליצור אותה. אותה דרך ואותה הזדמנות שצריך לקחת בשתי ידיים ולא לתת לה להתמוסס. ראשית צריך להבין מהי הדרך שלך. זה לא אומר שאם אני איציק, הצלחתי כמתווך, שזאת הדרך הנכונה להצלחה של לכל אחד אחר. זאת הדרך שלי. ולכל אחד יש את הדרך שלו, שהוא חייב להכיר לזהות ולהבין שהיא שלו.

ישנם עשרות אלפי עסקים שנסגרים מדי שנה בגלל שהם סוג של עסק שהוא בעצם חיקוי למשהו אחר. כדי העסק שלכם יצליח, חייב שהעסק הזה יהיה באמת שלכם. שתאהבו אותו, תחיו אותו, תנהלו אותו ותרגישו שזה שלכם ושזה הכי מתאים לכם לעסוק בו יותר מכל עסק אחר שיש. אבל כדי שזה יקרה, ראשית אנחנו צריכים להכיר את עצמנו ואת הסביבה שלנו. זה דבר הכרחי וחשוב ביותר לניהול עסק והחיים בכלל.

ניתן לעשות זאת דרך מודל SWOT, מודל שהוא ניתוח ארגוני-עסקי שבמהלכו אנו כמנהלים בוחנים את הסביבה החיצונית והפנימית של הארגון, על מנת לבדוק את האיומים ולזהות את ההזדמנויות שיש לנו בסביבה שלנו. כמו כן צריך לזהות את החזקות והחולשות של הארגון, צול פני המתחרים. ברגע שננתח את המודל בצורה טובה, נוכל להתקדם לעבר המטרה ולהצליח בגדול .חייבים להכיר את החוזקות ולהשתמש בהם בצורה נכונה כעוגנים ולבנות בסיס איתן וחזק לעסק.

לגבי החולשות, לכולם יש חולשות. חלק מודעים להם וחלק מתכחשים ומתעלמים מהן, אך התפקיד שלנו זה לדבר עליהם. להתמקד בהם ולנסות תמיד להפוך אותם לחוזקות. אנחנו נוכל לגרום לחולשות שלנו להפוך לחוזקות ולשרת אותנו רק לאחר שבאמת נהייה מודעים לחולשות שלנו.

כמו כן בסביבה החיצונית שלנו קיימים איומים רבים שאותם צריך לנטרל ולהפוך אותם להזדמנויות. מודל SWOT יוכל לשמש אותנו בכל מהלך שאנחנו עושים בחיים כמו מעבר דירה, רכישות, בן זוג, עבודה וכדומה".

אם תשאלו אותי מה למדתי מכל השיחה הזו עם איציק, ומהי הייחודיות שלו כמנטור, יש לי רק דבר אחד לומר לכם: איציק חסידים הצליח לפצח את הקוד להצלחה. לעבור מכישלון לניצחון, מחוסר אהבה עצמית לאהבה אין סופית, לעצמנו ולסביבה בה אנו חיים. ישנה להצלחה והיא עוברת בהבנה של הנוסחאות שנתן לנו הטבע. ומה בנוגע לכישלון? גם אם הכישלון מסרב לעזוב אותנו והוא ניראה לנו עובדה תמידית וקיימת, אז על פי המודל של איציק חסידים: "הכשלון רק נראה לכם כגורל כתוב מראש, אך הוא לא חובת המציאות. ואם זה אכן גורל, זה ניתן לשינוי".

בנוסף להיותו מאמן אישי ומנטור לחיים לאלפי אנשים, איציק חסידים הוא יועץ נדל"ן אסטרטגי, שנותן את שירותיו למספר רב של לקוחות, תחת מטריית ליווי ייחודי בתהליך של קניית נכסים מניבים, או נכסים מסחריים בארץ ובחו"ל. המטרייה כוללת ליווי בשטח וייעוץ כדאיות של העסקה. איתור מסמכים, או מיקום תשואות וסיכונים. הליווי מתאפיין בשיתוף פעולה עם כל אנשי המקצוע ממתווכים, מהנדסים, שמאים ודומיהם.

הטבע טומן בחובו אתגרים וסודות שאם נגלה אותם נוכל להפוך את חיינו לטובים יותר, שמחים יותר ושלווים יותר. אל תשכחו זאת לעולם

 

מאת: רות קרייתי
צילום: מכללת נדל"ן R.E.S

 

איציק חסידים. איש של חסד
איציק חסידים. איש של חסד
לאמץ את העדה האתיופית
לאמץ את העדה האתיופית
כיתות לימוד מרווחות
כיתות לימוד מרווחות
הדרך להצלחה עוברת בתעודות גמר
הדרך להצלחה עוברת בתעודות גמר
קורסים בחינם לעדה האתיופית
קורסים בחינם לעדה האתיופית

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: