מבזקים

זעזוע בבלגיה לאחר רצח אכזרי של קטין הומוסקסואל

תוכן עניינים

שלושה קטינים בגילאי 16-17 נעצרו לאחר רצח אכזרי של הומוסקסואל. המניע לרצח נמצא תחת חקירה

גבריאל ודררו | כ"ה באדר תשפ"א | יום שלישי 9 במרץ 2021 | מערכת ישראל ניוז

ביום ראשון בבוקר התייצב בתחנת המשטרה חשוד ברצח בן 17 מאנטוורפן, נחקר על העובדות והועמד לדין בפני בית המשפט לנוער על פי בקשת משרד התובע של אנטוורפן. הצעיר הושם במתקן המעצר של אייברברג. אמש התייצבו בתחנת המשטרה חשוד בן 17 מוורברוק וחשוד בן 16 מקילדרכט. כרגע הם נחקרים בהרחבה בנוגע למותו של האיש. פרקליטות מזרח פלנדריה עדיין לא יכולה לאשר שהסיבה הייתה הומופוביה, או התנפלות הומוסקסואלית. "טבען של עובדות נחקר. הפרקליטות מדווחת כרגע על כל האפשרויות". נאמר

בשבת נמצאה גופתו של דייויד פ' בידי עובר אורח בפארק. כמעט מיד כל העקבות הצביעו על כוונת זדון. למשל, הגבר בן 42, מסינאי, הוכה קשות. השופט החוקר הגיע למקום יחד עם הפרקליטות, המעבדה ורופא המשפטים. נתיחה של הקורבן נעשתה, אך התוצאות אינן נחשפות. השאלה עלתה במהירות מה האיש מסינאי בא לחפש כל כך מאוחר בערב או בלילה בחלק נידח של פארק בבוורן. החוקרים הניחו לפיכך במהירות כי הקורבן הסכים ליפגש עם מישהו שם, ולאחר מכן פגישה זו הסתיימה ברצח

חקירה נוספת העלתה כי הגישה לקורבן דרך גרינדר, אפליקציית היכרויות לגברים הומוסקסואליים. האיש הסכים ללא חשד למועד, אך הוא נפגש והוכה קשות על ידי שלושה מבצעים צעירים. מאחורי פרופיל המינוי שלו עומדים כמה גברים צעירים שהיו ממוקדים להומוסקסואלים. בינתיים ניתן היה לעצור מספר חשודים. הצעירים נחקרים בסיוע עורך דין, ואז השופט הצעיר יחליט אילו אמצעים להטיל עליהם. יש להניח שהם ישובצו במוסד עד לתוצאות החקירה.

אם החקירה מראה כי אכן מדובר ברצח, אולי בנסיבות מחמירות של מניע שנאה בגלל נטייה מינית, בית המשפט לנוער יכול למסור חשוד אחד או יותר. זה אפשרי אם החשודים הם בני 16 עד 18 והשופט לנוער סבור כי צעדים רגילים של צדק לנוער אינם מספיקים.

תקריות של אלימות הומופובית מדווחות בקביעות בתקשורת, אך נתונים מדויקים אינם או כמעט אינם זמינים. הסטטיסטיקה של המשטרה לא נותנת תמונה באיזו תדירות מופעלת אלימות נגד להט"ב. על פי çavaria, המקרה בבוורן אכן היה הקורבן הקטלני הראשון של הומוסקסואלים הומואים בפלנדריה. בתנאי שכל העובדות נכונות.

עמותת LGBTQ מגנה את העובדות ומגישה מפלגה אזרחית. "זה מאוד נוקב שזה קרה. לא רק עבור המעורבים במישרין, אלא עבור כל קהילת הלהט"ב בפלנדריה. אחרי הכל, פשע שנאה הוא התקפה על קבוצה שלמה של אנשים, המבוססת על זהות האופיינית לאותה קבוצה".

ב -2012 כבר היה מקרה רצח בליאז ', בו נרצח איהסנה ג'רפי בן ה -32 על ידי ארבעה אנשים שאיתם נסע. שלושה מבצעים נידונו למאסר עולם בגין רצח והרביעי נגזרו 30 שנות מאסר בגין הריגה, כל אחד מהם הומופוביה כנסיבה מחמירה.

המדען הפוליטי דייב סינארדה (VUB) אומר שכבר ננקטו מספר אמצעים בבלגיה כדי להעמיד לדין טוב יותר על הומואים. "מה שחשוב במקרה זה הוא החוק נגד האפליה תחת ממשלת ורהופשטאדט הראשונה. אם יש מעשים פליליים שבהם העובדה שמישהו LGBTQ או הומוסקסואל משחקת תפקיד, הרי שמדובר בנסיבות מחמירות".

צילום: קריסטוף פיטרס
צילום: קריסטוף פיטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: