מבזקים

לימור סון הר מלך: "״טרור מיני גם אם יכחישו אותו הוא תופעה קיימת ומחרידה"

תוכן עניינים

הצעת חוק של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית להחמרת הענישה על תקיפה מינית על רקע לאומני עברה בקריאה שניה ושלישית

משה פריאל | י״ב באב ה׳תשפ״ג | יום ראשון 30 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

הצעת החוק של עוצמה יהודית מטעם ח"כ לימור סון הר-מלך ויו"ר הסיעת בכנסת ח"כ יצחק קרויזר להחמרת ענישה בהטרדות מיניות על רקע לאומני עברה היום (א') בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

על פי הצעת החוק, תוכפל הענישה על עבירות מין על רקע לאומני וכן ויוכפל התשלום אותו ישלם הפוגע.

כמו כן, הצעת החוק קובעת כי שר המשפטים ידווח בכתב לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת אחת לשנה, על מספר כתבי האישום שהוגשו בתיקים של עבירת מין או עבירת הטרדה מינית ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. כמו"כ קובעת הצעת החוק כי השר לביטחון לאומי ידווח אחת לשנה לוועדה כמה חקירות נפתחו בעבירות הנ"ל.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "בשנים האחרונות התעצמה תופעת עבירות המין על רקע לאומני. מדי יום ישנם דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הלאומית. התעצמות התופעה הגיעה למצב שבאזורים שונים בארץ, בצפון, בדרום, ואף בעיר תל אביב, מפחדות נשים לצאת לפעילויות ספורט או לצאת לבדן בשעות הערב".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "תקיפה מינית על רקע לאומני זה טרור לכל דבר ועניין. מדובר בתופעה מחרידה שמתחרשת מתחת לאף שלנו על בסיס קבוע באזורים המעורבים, הצעת החוק המצוינת שיזמה חברתי ח"כ לימור סון הר מלך ועברה היום בקריאה שלישית תחמיר את הענישה עם הפוגעים. אני מברך על כך".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך: ״טרור מיני גם אם יכחישו אותו הוא תופעה קיימת ומחרידה. עבירות טרור, כך אני יודעת ממקור ראשון, מותירות על הנפגע צלקות נפשיות שאינן מתאחות לעולם. כנ"ל הטרדות מיניות, מותירות על הנפגעות צלקות נפשיות שאינן מתאחות לעולם. שילוב של הטרדה מינית, שנעשה על רקע לאומני מותיר בנפגעות צלקת כפולה. גם את הצלקת של נפגעת הטרור וגם את הצלקת של נפגעת ההטרדת מין. על כן אין שום סיבה שהענישה לא תהיה כפולה.

אני מודה לשותפיי להגשת החוק חה"כ יצחק קרויזר ויוליה מלינובסקי ליושבי ראש הוועדה המשותפת ח״כ צביקה פוגל וח״כ פנינה תמנו על קידום החוק בוועדה במקצועיות רבה ואני מודה לכל חברי הכנסת שתמכו בהצעת החוק".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ קרויזר: "החוק שהעברנו היום, הוא חוק חשוב במלחמה בטרוריסטים. הם מנסים לפגוע בנו ולרצוח את הנפש ואנו נילחם בהם מלחמת חורמה. עוצמה יהודית תמשיך להוביל קו של אפס סובלנות כלפי מחבלים כמו שעושה השר בן גביר ותאבק בהם בכל הכוח".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: