מבזקים

מחאת עובדי סורוקה: ד"ר הייליג תוקף את העונשים המצחיקים של בתי המשפט

תוכן עניינים

בעקבות אירוע האלימות החמור בתחילת השבוע במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע בעת שרופא ילדים בית החולים ד"ר יריב פריכטמן הותקף קשות בידי זוג הורים מירוחם, קיימו הבוקר וועד הרופאים והעובדים אספת הסברה ומחו כנגד התקיפות החוזרות ונשנות של עובדי ציבור

משה פריאל | כ״ה בטבת ה׳תשפ״ג | יום רביעי 18 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ד"ר פריכטמן קורבן האירוע נכח גם הוא בהפגנה וסיפר לכתבנו: "עברתי תקיפה מאוד מאוד לא נעימה שפגעה לי קודם כל בנשמה ואחר כך פיזית, מזוג אנשים שהגיע למחלקה וחשב שהוא לא קיבל את הטיפול שהוא רוצה התנפל צעק ואיים על המזכירות".

צילום: משה פריאל

"יצאתי החוצה עם עוד כמה אנשי צוות ואז התקיפה הופנתה אלי הם קפצו עלי שרטו אותי הכו אותי האירוע אומנם היה קצר אך מאוד לא נעים ובעיקר בנשמה בעקרונות ובתחושה של מה שאני עושה לעומת מה שאני מקבל מאותם אנשים שלא מבינים לא את הסיבה שבאו לבית החולים ולא את תפקידו של הרופא כמטפל", אמר ד"ר פירטכמן.

אולי בעצם האצבע צריכה להיות מכוונת לבית המשפט ולפרקליטות מדוע אתם לא מפגינים מולם ומוחים כנגד העונשים הלא מרתיעים?

"אני לא יודע אני רק רופא אני עושה את העבודה שלי ומצפה שאת שאר הדברים יעשו רשויות החוק השונות".

צילום: משה פריאל

את ד"ר ישראל הייליג לשעבר יו"ר וועד רופאי סורוקה שאלתי, אתה הרי שועל זקן כבר ראית הכל מה תגובתך לאירוע האחרון?

"אכן אני שועל שלמד את החשיבות של העיתונות אם אתה לא מוציא דם אתה לא מזיז לאף אחד. כמעט רצחו רופא ושאף אחד לא יגיד לי "לא, לא רצחו" חנקו אותו לחנוק זה רצח אמרו לו גם אנו נרצח אותך."

אולי בעצם אתם לא מפגינים במקום הנכון?  מדוע לא מול בית המשפט בבאר שבע ששם נותנים עונשים מגוחכים ללא הרתעה?

"כי אין לנו את הכוח אני יסביר לך למה. כאשר היה מקרה שמישהו זרק נעל, רק נעל שהיא גם לא פגעה על שופט. הוא חטף מעצר עד תום ההליכים ושלש שנים בפנים, במקרה שתוקפים אישה בבית החולים התוקף מקבל שלושה חודשים עבודות שרות ייתכן מאוד שאני צריך לבוא לישיבה הקרובה בבית המשפט עם נעל שלי ולזרוק על שופטת ואז לדרוש את אותו עונש".

ד"ר היליג מאשים גם את התקשורת: "אני מאשים גם את התקשורת מדוע לא ראינו היום כאן את ערוצי הטלוויזיה משום שאם התקשורת לא מדברת ומדווחת אף אחד לא מדבר ואז בית המשפט יכול לנמנם. תשאל כל עורך דין מה המהות של חניקת רופא שעשוי היה למות, האם זה לא ניסיון לרצח?".

צילום תמונה וסטילס: משה פריאל ישראל ניוז

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: