מבזקים

דיון חירום בכנסת בעקבות שני הלומי קרב ששלחו יד בנפשם

תוכן עניינים

דיון סוער שכותרתו הלומי קרב ומתמודדי נפש בסיכון גבוה לפגיעה עצמית, נערך היום ביוזמת השדולה לסיוע להלומי קרב בכנסת בהשתתפות הח"כים מיכאל ביטון ויצחק קרוייזר. צה"ל לא שלח נציגים לכנס החירום בכנסת

משה פריאל | כ״א באב ה׳תשפ״ג | יום שלישי 8 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

"שר הביטחון מתנגד להגדיר תגובת קרוב", אמר משתתף בכנס חירום בעקבות שני הלומי קרב ששלחו יד בנפשם: "אתם לא סופרים אותנו, אנחנו בשבילכם אוייבי המדינה. אנחנו שקרנים, אנחנו רמאים".

למרות שהכנסת יצאה לפגרה באולם ירושלים במשכן נערך היום (שלישי) דיון חרום על רקע האירוע הקשה במסגרתו נכה צה"ל בר כלף ז"ל שם קץ לחייו. ואתמול הותר לפרסום שמו של הלום קרב נוסף ששם קץ לחייו, אור דוניו ז"ל, לוחם כפיר לשעבר שהגיש בקשה להכרה ממשרד הביטחון, בקשה שלא נענתה עד היום.

יו"ר השדולה ח"כ מיכאל ביטון מתח ביקורת כי לדיון לא הגיע אף נציג של משרד הביטחון.

נדב וירש נכה צה"ל הלום קרב היה נסער ואמר:" מישהו לא פתח פה את הדלת להלומי הקרב תפסיקו לזלזל בנו. איך אתם לא מבינים את הבעיה שלנו אנחנו נראים שקופים זה שיש לנו ידיים ורגליים זה לא אומר שאנו לא נכים ואני יודע שמאוד מאוד קשה להוכיח שאנחנו נכים קשים.

ישנם מספרים והמספרים מדברים בעד עצמם. 20 נפגעי נפש שמו קץ לחייהם בגלל שלא היה מענה והייתה הזנחה קשה של המשרד. אנחנו מבקשים ניידות שישמרו על הלומי הקרב אנחנו יודעים לעשות את זה יותר טוב ממכם אנחנו מתעסקים עם זה ביום יום אנשים רוצים כל הזמן לשים קץ לחייהם. אנחנו לא רוצים שיהיה פה אובדנות יותר, אנחנו רוצים לעזור. כל הלומי הקרב רוצים להיות חלק ומעורבים במשרד.

חבל ששר הביטחון או סגנו לא נמצאים כדי שיתן לנו הסברים איך הוא לא הכיר בנו הלומי קרב כחוק".

20 הלומי קרב התאבדו מאז ה-12 באפריל 21, אז איציק סעידיאן הצית את עצמו כמחאה על אטימות המדינה: "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבארה"ב לבדה, בכל יום מתאבדים בין 20 ל-24 הלומי קרב, כל יום. זה 8,000 הלומי קרב מתאבדים בארה"ב בשנה" – כך הזהיר משתתף בכנס החירום בעקבות מותם של שני הלומי קרב.

"הלוחמים הם אלה שמתאבדים בגלל הבושה, בגלל שלוחם שצריך עכשיו לבוא ולהוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה בעצמו, הוא נכנס למקום בלתי אפשרי – אני הייתי במקום הזה: ההורים שלי לא יודעים, הייתי במקום אובדני, שנים". כך אמר רז חג'ג', הלום קרב: "אנחנו מגיעים למקום אובדני מתוך בושה".

הלום קרב נוסף אמר: "צריך להכיר בפוסט טראומה ולהקים רשות לאומית לטיפול בלוחמי צה"ל משוחררים. אני לא חושב שכולם צרכים להיות נכי צה"ל אבל כמעט כל לוחם שיוצא מקרב הוא מבולבל. חייל משוחרר רגיל הולך לאוניברסיטה הלומי הקרב בורחים לחו"ל לעשן. חייבים להקים רשות לאומית לטיפול".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: