מבזקים

ח"כ צביקה פוגל: "בנושא החטופים אין בין חברי הכנסת חילוקי דעות נעשה הכל שיחזרו בחזרה"

תוכן עניינים

משפחות החטופים הגיעו הבוקר לוועדה לביטחון לאומי ופנו אל חברי הכנסת: "לא תהיה תמונת ניצחון ללא חזרה של החטופים והנעדרים הביתה. המדינה צריכה לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את החטופים"

אהרון קלפה | כ״ט בחשוון ה׳תשפ״ד | יום שני 13 בנובמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

משפחות החטופים והנעדרים הגיעו הבוקר לוועדה לביטחון לאומי ופנו אל חברי הכנסת. מאיה שושני, בתם של עדינה וסעיד משה מקיבוץ ניר עוז: "אבי נרצח ואמי נחטפה, וכבר 37 ימים אמא שלי שם. קיבוץ ניר עוז נכבש, המחבלים סיימו את העבודה ויצאו. אף כדור לא נורה בקיבוץ ניר עוז שהופקר ונכבש".

עוד סיפרה מאיה שושני: "אבא שלי שילם בחייו עם עוד הרבה אנשים מניר עוז, ועוד 70 מהקיבוץ שנחטפו ואי אפשר להבין כזה דבר. כפיר התינוק בן ה10 חודשים נמצא במנהרות, ואיפה אנחנו ואיפה אתם? איזה פעולות אתם עושים כדי שהעניין הזה יסתיים? מדברים ברברבנות בטלוויזיה, אבל איפה הרברבנות הזאת הועילה לנו ב7 באוקטובר?".

אודי גורן, בן דוד של טל חיימי מניר יצחק, סיפר שטל בן דודו, היה בכיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק, נתקל במחבלים וככל הנראה נחטף לעזה. "חסר לנו לשמוע אתכם אומרים בצורה מפורשת ולא משתמעת לשתי פנים שהמלחמה הזאת היא לא רק על שמירה על ביטחון ישראל, אלא באותה המידה היא על החזרת החטופים. אין זכות מוסרית לקיום מדינת ישראל אם החטופים לא יחזרו. אין דבר יותר בסיסי מאשר שהמדינה תגן על אזרחיה ותקנה להם תחושת ביטחון, כדי שנצא מהספירלה הנוראית הזאת של השכול והדיכאון, הייאוש וחוסר התקווה. יש רק דרך אחת לצאת מהדיכאון וגם אם תתלו את סינואר בכיכר עזה זה לא יעזור, אם החטופים לא יחזרו".

עוד אמר: "אנחנו לא חמאס ואנחנו לא מפקירים את האזרחים שלנו למות. אנחנו מדינה מערבית ליברלית ודמוקרטית והערך שעומד לנגד עינינו הוא ערך קדושת החיים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על אזרחים שהופקרו כשחמאס בא אליהם הביתה. אנחנו דורשים שבכל בוקר תכנסו לכל אחד שרלוונטי, ותשאלו אותו – אדוני, מה עשית היום כדי להחזיר את החטופים? וכשאתם מנשקים את הילדים שלכם בבוקר תזכרו שיש הורים שלא יכולים לנשק את הילדים שלהם. העם מאחוריכם, תקשיבו לעם. העם דורש שהשבויים יחזרו".

היו"ר פוגל נשאל האם המשפחות יכולות לסמוך על חברי הכנסת שיתמכו בעסקה כאשר תהיה על הפרק? ותשובתו היתה: "יש לנו נציגים שנמצאים בקבינט הביטחוני מדיני. אני יודע מה השר שלי עושה שם. אני אהפוך שולחנות".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: