מבזקים

מצעד היינות הצרפתיים האהובים ביותר בקרב חובבי היין

תוכן עניינים
קרדיט תמונה PEXELS

ישנה סיבה לכך שאנשים רבים כמו גם אנשי מקצוע שונים מסכימים שרוב היינות הטובים בעולם מגיעים מצרפת. הסיבה היא שייננים אזוריים רבים מייצרים יין כפי שאבות אבותיהם לימדו אותם אי אז בכרמים, כך שליינות אלה ישנה אותנטיות רבה, גם אם נוספה להם חדשנות ואמירה מודרנית. מעבר לכך הכרמים הרבים הפזורים ברחבי צרפת מייצרים זנים מגוונים וטעימים להפליא, המספקים יינות משובחים החל מקברנה ועד ריזלינג.  עם זאת, חייבים לזכור שלא חייבים לנסוע עד צרפת כדי למצוא או לרכוש את היינות המובחרים. כיום, ניתן להשיג אותם גם בארץ, ואף תוכלו ליהנות מגוון יינות שבלי למכירה אונליין. אז נסענו בין המחוזות והאזורים השונים, כדי לרכז רק קומץ מהיינות המובחרים והאהובים בקרב חובבי יין:

Cotes Du Rhone Samorens

אזור זה של קוט דה רון מייצג את הכרמים המשתרעים מדרום לליון עד לאביניון, לאורך 200 קילומטרים מצפון לדרום, מה שהופך אותו לאזור היין השני בגודלו  בכל צרפת (שני רק לבורדו). לעמק הרון יש למעלה מ-2,000 שנות ניסיון וייחוס של ייצור יין, שכן האימפריה הרומית היא זו שנטעה וגידלה את הכרמים. מעבר לכך, אזור זה ניחן בקרקעות מסוגים שונים המאפשרות לייצר יין במגוון סגנונות, למרות שמכיוון שהאזור שטוף שמש מרבית היינות המיוצרים בו יהיו אדומים.  ה"סאמורן" – COTES DU RHONE SAMORENS הוא יין קלאסי מאזור זה אשר מאופיין בטעם פירותי מענבי גראנש (85%), סירה (10%) וסינסו (5%) והארומה שלו היא של פרות אדומים בשלים מאד. תהליך ייצורו כולל יישון בחביות נירוסטה וחביות עץ גדולות.

CHATEAU B DE MAUCAILLOU

מה לא נאמר על חבל בורדו ועל איכות היינות המגיעים ממנו. ניתן גם לספר על ההיסטוריה של כרם מוקאיו הנמצא במקום, כסאגה משפחתית המוקדשת לתשוקה ליין. הכרם הוקם עוד במאה הקודמת על חלוקי נחל כחולים וורודים, תוך שהתוצר מאופיין בטעם של פירות יער אדומים ופטל שחור. בי דה מוקאיו אדום 2018 מצליח לאזן בין קלילות מסוימת לטעם פירותי עמוק של דומדמניות שחורות. טעמי היישון מוסיפים לפירותיות של היין והופכים אותו לאהוב מאד. הענבים ממנו עשוי היין הם ענבי קברנה פרנק וקברנה סוביניון מובחרים.

Domaine du Chardonnay Petit Chablis

יין שרדונה לבן, Petit Chablis מאזור היין שאבלי שבבורגון. הוא נקרא Petit מכיוון שצמחי הגפן גדלים על שכבות פחות עשירות של קרקעות גיר קימרידג'י, באזור הצמוד למקום בו מגדלים את יינות השאבלי. זה טרי וקליל יותר משרדונה שאבלי ובעל טעם עמוק ומורכב. ניתן ליהנות מהיין גם בעודו צעיר (כשנתיים לאחר השחרור), והוא בעל ניחוח פרחים וגוף קטיפתי בעל טעם לימוני.

Domaine du Chardonnay Petit Chablis 2019.  קרדיט צילום: אתר הא ודא.

CHABLIS DOMAIN DU CHARDONNAY 2018

יין אהוב נוסף מאזור שאבלי הוא שאבלי דומיין דו שרדונה. האקלים הקריר של אזור זה מייצר יינות קלאסיים עם יותר חומציות וטעמים פחות פירותיים משרדונה הגדלים באקלים חם יותר. לאלו לעתים קרובות יש מאפיינים ברורים מכיוון שהם מיוצרים מענבי שרדונה בלבד. הגפנים מסביב לעיירה שאבלי מייצרים יין לבן יבש הידוע בטוהר הארומה והטעם שלו. בהשוואה לאלו משאר בורגונדי, לשאבלי יש בדרך כלל הרבה פחות השפעה של עץ אלון. מאפייניו ניתנו לו מהעובדה שהכרם גדל בקרקע בת 150 מיליון שנה, ומבשיל בתנאים אידיאליים, באקלים חצי יבש, המאפשרים ליין להגיע לאיזון טוב בין רמות הסוכר והחומציות. תוכלו למצוא עוד מגוון יינות שבלי למכירה אונליין , כך שהטעם, היוקרה והאיכות יכולים להגיע ממש עד לפתח הבית.

CHATEAU BEAUMONT

יקב  BEAUMONT  הנמצא באיזור מדוק שבצרפת, הינו אחד מהיקבים הגדולים באזור המשתרע על פני 105 דונם של כרמים. היינות שהם מייצרים בדרך כלל מכילים 60% קברנה סוביניון, 35% מרלו, עם חלק קטן של קברנה פרנק ופטי ורדו הגדלים על קרקעות עשירות בחצץ. ייצור היין נעשה באופן ביקורתי ותחת השגחה קפדנית, כאשר הם מתיישנים בחביות עץ אלון (כששליש מהן חדשות) בין 12 ל-18 חודשים, תלוי בבציר. יינות אלה, הם יבשים ומאוזנים, בעלי טעם פירותי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: