מבזקים

הלחימה בחזיתות השונות: מה מתבשל מאחורי הקלעים?

תוכן עניינים

האם ישראל נמצאת לקראת מהלכים לסיום הלחימה, או ירידה בעצימותה? ככל הנראה זה הכיוון ואמנה מספר סיבות וסימנים המעידים על כך

אלי ששון | כ״א בטבת ה׳תשפ״ד | יום שני 1 בינואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

מהלכים שמרמזים מן הסתם שאנו בדרך למעין רגיעה ב- 2 החזיתות בצפון ובדרום כשהמוקד יכול לעבור לגזרת רמת הגולן /ירדן.

הודעת הרמטכ"ל על צמצום מסיבי בכוחות הלוחמים ברצועה?

הכנת הציבור להסדר עם חמאס לגבי חילופי חלק מה חטופים (או כולם) בתמורה להפסקת אש לחודש תמים.

ירידה במתח בצפון ובעוצמת ההטרדות של חיזבאללה ביממה האחרונה כהכנה להסדר שישראל תענה לדרישות החיזבאללה תמורת שקט שיגיע במקביל להפסקת האש בעזה.

יציאת נושאת המטוסים האימתנית מחופי המזרח התיכון שמרמזת כנראה על הסכם מתהווה עם חיזבאללה מה שהקנה לנו עד כה גב ביטחוני וחסינות מפני תקיפה חיזבאללונית משמעותית.

טיפול אמריקאי בחוטים שיגיע בקרוב וינטרל לפחות חלקית את האיום החות'י.

מהלכים אלה מרמזים מן הסתם שאנו בדרך למעין רגיעה ב- 2 החזיתות בצפון ובדרום כשהמוקד יכול לעבור לגזרת רמת הגולן /ירדן.

ההישגים שהושגו עד כה בגזרת עזה הם המקסימליים שיכולנו להוציא בתנאים שנוצרו והפנטזיה לאדות את החמאס ולראות מהעוטף את הים כנראה שלא תהיה. זה מה שנראה כרגע אלא אם נושאת המטוסים לא תחזור לבסיסה ותמתין במרחק סביר מחופינו.

הקו של מי ניצח בקרב ההנהגה? של נתניהו או אולי של גנץ או של גלנט כנראה שובר לכיוון של גנץ? לדעתי הקו של גנץ כי נתניהו הפך למיעוט בקבינט המלחמה לאחר שלא השכיל לצרף איש ימין נוסף לצידו.

מה ההשלכות במידה ונגיע לרגיעה של חודש ברצועה ולשקט בגבול לבנון?

במקרה כזה נתניהו יכול לספור לאחור את תקופת הכהונה שנותרה לו בראשות הממשלה, כי במקרה כזה ניתן יהיה להכריז, על ידי גורמים שלא מתומכי נתניהו על סיום המלחמה ותחילת המלחמה הפוליטית, כשצעד ראשון לכך יהיה בדרישה מנתניהו לפרוש מיידית, או להיות מודח, או באמצעים פוליטיים, או בהפגנות ענק שיחלו בתזמון מדוייק ומימון רב וכמובן בסיוע עקיף של ביידן. כך זה נראה כרגע אך נמתין לבאות ונראה מה יילד יום.

לסיכום

ארה"ב לא הייתה מוציאה את נושאת המטוסים ללא התחייבות מצד ישראל וחיזבאללה להרגיע את השטח וזה קשור לדעתי במישרין להסכם המתהווה בעזה, כי לא לחינם מסתובב לו הוכשטיין באיזור.

היום נדע מה הכיוון ואם התאוריה שלי מדויקת ובמידה שנראה, ולדעתי נראה ירידה דרסטית בחילופי המהלומות שילכו וידעכו בימים הבאים, החל מהרגע שנושאת המטוסים תחל לצאת מאזורינו. אז זה הסימן שאנו בדרך לשקט ולשלווה.

כל זה מותנה בכך שהאמריקאים יחלו להסיג את נושא המטוסים מחופינו וכל עוד זה לא החל בפועל הכל עוד יכול להתהפך

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: