מבזקים

21 חודשי מאסר לתושב אום בטין שהורשע בעבירות נהיגה

תוכן עניינים

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע, אושרת חנה בר, גזרה השבוע 21 חודשי מאסר על נאשם בשנות השלושים לחייו, תושב אום בטין שהורשע בעבירות נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון ונהיגה ברכב ללא פוליסת ביטוח

יהודית רימון | ט"ו בכסלו תשפ"ג | יום חמישי 8 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

לפי השופטת, מעשיו של הנאשם חמורים מאוד: "הנאשם הוא זה שהביא את עצמו למצב בו הוא נמצא כיום לאפשרות כי יוטל עליו עונש של מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח".

בתאריך 25.7.2011 נפסל הנאשם אבו כף עלי, מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 8 שנים מיום שחרורו ממאסר. בתאריך 24.2.2016 נפסל הנאשם מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים מיום שחרורו ממאסר.

הנאשם שוחרר ממאסר ביום 27.6.2019.

בתאריך 24.3.2022 נהג הנאשם ברכבו הפרטי כאשר הוא בלתי מורשה לנהיגה אשר מעולם לא הוציא רישיון, כשהוא נוהג ביודעין בהיותו פסול לנהיגה וללא פוליסת ביטוח בת תוקף.

שוטרי תחנת עיירות שעצרו את הנאשם אף הבחינו כי הנאשם מפר את תנאי המעצר שהיה נתון בהם עת חתך את האזיק האלקטרוני שהיה על גופו.

תיק התביעה נוהל ע"י תובע התעבורה המשטרתי בשלוחת נגב, עו"ד פקד שמעון שימן אשר בשלב הטיעונים לעונש ציין בפני בית המשפט: "הנאשם נהג בזמן פסילה בגין שני תיקים מה שמעיד על מסוכנותו – הפגיעה החוזרת ונשנית על ידו בביטחון הציבור וההפרה הבוטה פעם אחר פעם של החלטות בית המשפט. כמו כן, מלבד נסיבות העבירה אותן ביצע, קרע את האזיק האלקטרוני, עבירה שגם עליה יש לתת את הדעת, על כן מתחם הענישה שלו צריך להיות ברף הגבוה".

כדי להקל בעונשו, טענה עורכת דינו של הנאשם כי "נסיבות ביצוע העבירות הנדונות אינן חמורות שכן הנאשם נהג בתחנת דלק, לא בכביש הארץ וללא ילדים ברכב".

בגזר דינה, השופטת אושרת חנה בר, שלא ראתה עין בעין עם עורכת דינו של הנאשם קבעה כי: "נסיבות ביצוע העבירות הן חמורות מאוד, שכן ההגעה אל תחנת הדלק והנסיעה בתוך מתחם תחנת הדלק מהווה סיכון של ממש לציבור הנהגים והולכי הרגל השוהים בדרך אל תחנת הדלק ובתוכה. אין בעובדה כי לא היו ילדים ברכבו של הנאשם כטענת ההגנה כדי לשנות מחומרת נסיבות ביצוע העבירה".

לאור מכלול השיקולים שהובאו בפניה, מצאה לנכון השופטת להיעתר לבקשת התביעה המשטרתית ולמקם את הנאשם במרכז מתחם הענישה ביחס לרכיב המאסר שיוטל עליו ולהפעלת המאסר המותנה במצטבר לעונש המאסר שיוטל עליו. וכן, ביחס לרכיב הפסילה מצאה לנכון למקם את הנאשם סמוך לרף העליון של המתחם.

העונשים שנגזרו על הנאשם:

מאסר בפועל לתקופה של 16 חודשים מאחורי סורג ובריח והפעלת עונש מאסר על תנאי של חמישה חודשים, סה"כ מאסר בפועל לתקופה של 21 חודשים מאחורי סורג ובריח.

בנוסף לעונש המאסר, פסלה השופטת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 שנים (מיום שחרורו מהכלא), מאסר מותנה של 8 חודשים למשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ממשיכה במאבק חסר פשרות כנגד תופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי תוך תקיפת מחוללי הפשיעה המרכזיים. מעצרו של הנאשם הינו תוצר של פעילות במבצע מסלול בטוח, אשר מטרתו לחימה בפשיעה בחברה הערבית".

תמונת ארכיון אילוסטרציה | דוברות המשטרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: