מבזקים

עצרת 50 שנה למלחמת יום כיפור של אוגדה 210

תוכן עניינים

אירוע לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים בעוצבת הבשן, הלוא היא אוגדה 210, נערך השבוע (ב'). האוגדה חנכה את גן רק"ם, צעדה בנתיבי הגבורה וסיפרה את סיפורי הקרבות

אהרון קלפה | י״ט בתשרי ה׳תשפ״ד | יום רביעי 4 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

במהלך אירוע צועדים בנתיבי הגבורה של עוצבת הבשן, חנכה אוגדה 210 את גן רק״ם עם כלים ממלחמת יום הכיפורים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, צעדו אזרחים לצד חיילי ומפקדי האוגדה בנתיבי הגבורה ושמעו אודות סיפורי הקרבות באנדרטות ובנקודות מפתח יחד, לאורכו של ציר הנפט יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד האוגדה, תת-אלוף ציון רצון.

מדברי מפקד עוצבת הבשן (210), תת-אלוף ציון רצון: "כאן, במקום בו אנו עומדים, בדיוק לפני 50 שנה, נערך קרב השריון הגדול ברמת הגולן. הקרב על נפח היה אחד הקרבות המכריעים במסגרת קרבות הבלימה שניהלו כוחות צה״ל נגד כוחות סורים עדיפים.

השבוע, רמת הגולן לובשת חג ומזמנת אליה את עם ישראל, לחגוג, לזכור ולהיזכר במורשת יום הכיפורים- מלחמה שהחלה בכישלון צורב והסתיימה בניצחון מוחץ.

באוגדה 210 בחרנו לצעוד בעקבות לוחמים. בימים הקרובים נקיים סיורי מורשת משותפים לאזרחים וחיילים בהם נספר את סיפור המלחמה מתוך הבנה שדווקא בימים האלה בהם קיימת מחלוקת פנימית, בחרנו להדגיש את המשותף: יש לנו מדינה אחת ויש לנו עם אחד. נשמור על אחדותנו, לכידותינו וכשירותינו ויחד נגן על העם ועל הארץ הזו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: