מבזקים

 שר התקשורת מאשים את ערוץ כאן 33 בהפרת חוק השידור הציבורי 

תוכן עניינים

שר התקשורת שלח מכתב למועצת התאגיד הישראלי בו הוא מאשים את ערוץ כאן 33 בהפרת הוראות החוק בציבורי, בשל שידורים המציגים את דגלי אש"ף לראווה בכל הזדמנות. השר: "לאחרונה דומה כי משהו רע עובר על השידור הציבורי בשפה הערבית"

שלום שי גיחז | כ״ו באייר ה׳תשפ״ג | יום רביעי 17 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

במכתבו של שר התקשורת שלמה קרעי למועצת התאגיד נכתב כי ערוץ כאן 33 עוברים על חוק השידור הציבורי בסיקור אוהד לרשות הפלסטינית. " זר כי יקלע לשידורי כאן 33, כולל דגלי אש"ף המוצגים לראווה בכל הזדמנות, עלול לחשוב כי מדובר בשידורים הממומנים על ידי הרשות הפלשתינית".

במכתבו כתב השר כי "מתלונות רבות שנערמו על שולחני בנושא שבנדון, ומעיון בתכני התאגיד כפי ששודרו לאחרונה בערוץ מכאן ,33 עולה כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר", ומנה שורה ארוכה של מקורות שידור.

בנוגע למבצע מגן וחץ כתב השר: "כל אמצעי התקשורת בארץ אימצו את השמות הרשמיים בשתי השפות שנתן צה"ל למבצע, למעט חדשות מכאן .33 האחרונים בחרו לסטות מהשם הרשמי, ובמקומו לתת תרגום מילולי של שם המבצע מהשפה העברית, וכתוצאה מכך נוצר בערבית שם שונה "דרע ווא סהם" שלד לחימה וחץ. בניגוד לשם הרשמי של המבצע, השם "דרע ווא סהם" שלד ו-חץ, מכיל בערבית קונוטציה של מבצע תקיפה. שינוי שמו הרשמי של המבצע, על הקונוטציות השונות שלו, מעביר מסר שונה לחלוטין, פוגע בצה"ל ובמדינת ישראל ומחבל במאמצי המערכה הבינלאומית על התודעה והסיבות למבצע".

עוד כתב השר: "לאחרונה דומה כי משהו רע עובר על השידור הציבורי בשפה הערבית. זר כי יקלע לשידורי מכאן 33, כולל דגלי אש"ף המוצגים לראווה בכל הזדמנות, עלול לחשוב כי מדובר בשידורים הממומנים על ידי הרשות הפלשתינית. לא עוד, לא על חשבוננו".

צילום: משרד התקשורת
צילום: משרד התקשורת

לציוץ בטוויטר

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: