מבזקים

סקר ישראלי חדש: 54% מהנשים והגברים בגיל 50 ומעלה מעדיפים ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית

תוכן עניינים

כ- 53% מהנשים היו מוכנות לעבור שאיבת שומן בהרדמה מקומית, כ- 38% מהגברים היו רוצים לעבור ניתוח אף בהרדמה מקומית, כך עולה מהנתונים המוצגים בקרב בעלי הדעה שהשתתפו בסקר שנערך ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל וגם נצפו הבדלים משמעותיים בין תושבי הערים השונות

רון אטיאס | ג׳ בתשרי ה׳תשפ״ד | יום שני 18 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

סקר ישראלי חדש שנערך לאחרונה, ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מגלה נתונים מרתקים בנושא העדפות הציבור לגבי ביצוע ניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית ומלאה.

על פי תוצאות הסקר, 54% מהנשים והגברים בגילאי חמישים ומעלה (מקרב בעלי הדעה) יעדיפו ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית. מדובר על שיטת הרדמה בה המטופלים נשארים ערים אך לא מרגישים ולא שותפים למתרחש ורק האיבר המנותח מורדם. במרבית המקרים גם ההוצאה הכספית נמוכה יותר.

עוד עלה מהסקר כי גם כ- 51% מתושבי השרון והשומרון בגילאי 18 ומעלה, יעדיפו הרדמה מקומית לעומת 32% מתושבי השפלה והדרום. היתר התפלגו על פי החלוקה הבאה, כ-49% מתושבי תל אביב מעדיפים הרדמה מקומית, ובדומה גם 48% מתושבי ירושלים והסביבה וכן 37% מתושבי חיפה והצפון. באשר למצב המשפחתי, 45% מהנשואים יעדיפו הרדמה מקומית, כך גם 40% מהרווקים וכ- 39% מהגרושים או הפרודים. הנתונים מוצגים מקרב בעלי הדעה שהשתתפו בסקר החדש.

בטיחות מעל הכל

המשתתפים שהעדיפו ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית, נשאלו לגבי הסיבות לבחירה והתשובות התפלגו באופן מעניין. כ-75% ציינו שהם מרגישים יותר בטוחים, 58% אמרו שההתאוששות יותר קלה וכן 36% השיבו שיעדיפו הרדמה מקומית כדי לדעת מה קורה במהלך הניתוח. כ- 34% אמרו שלדעתם ההחלמה יותר מהירה. למשתתפים הוצגו מספר אפשרויות והם יכלו לבחור יותר מתשובה אחר ולכן הסיכום גדול מ-100%.

גברים מעדיפים להחלים מהר: דעות הגברים והנשים והגילאים השונים המשיבים על הסיבות להעדפת הרדמה מקומית היו דומות, למעט בסיבה הקשורה להחלמה מהירה יותר, אותה סימנו 37% מהגברים לעומת רק 31% מהנשים וכן 43% מבנות ובני הגילאים 30 עד 49. גם בין רמות ההכנסה השונות במשק נראו הבדלים בין המשיבים, כאשר 72% מבעלי ההכנסה הגבוהה ציינו כי יעדיפו הרדמה מקומית בגלל שהתאוששות יותר קלה מהניתוח לעומת רק 59% בעלי הכנסה מתחת לממוצע. גם בין רמות ההשכלה השונות לא היו הבדלים משמעותיים, פרט לסיבה של החלמה מהירה יותר אשר נבחרה על ידי 48% מבעלי ההשכלה האקדמית לעומת 19% מבעלי ההשכלה התיכונית ומקרב 26% מבעלי ההשכלה העל תיכונית.

עוד עלה מהסקר החדש שנערך ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטיים באמצעות חברת המחקר thepoint 2 כי 79% מתושבי תל אביב ציינו שהם מרגישים בטוחים יותר, 61% מתושבי השרון ציינו שההתאוששות קלה יותר, 46% מתושבי תל אביב אמרו שמעדיפים הרדמה מקומית כדי לדעת מה קורה במהלך הניתוח וכן 46% מתושבי השפלה והדרום הצביעו על ההחלמה יותר מהירה כסיבה להעדיף הרדמה מקומית.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל הדגיש כי: "נתוני הסקר משקפים את מה שאנחנו רואים בשטח שכן בשנים האחרונות נרשמה עליה של עשרות אחוזים בביקוש לניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית. מדובר על שיטה שמפחיתה סיכונים פוטנציאליים הקשורים להרדמה, כגון קרישי דם, בעיות נשימה ותגובות שליליות לתרופות. הרדמה מקומית מאפשרת זמן התאוששות מהיר שכן מטופלים שעוברים הליכים בהרדמה מקומית יכולים לחזור לפעילות רגילה מוקדם יותר. למעשה הרדמה מקומית מציעה למטופלים חוויה טיפולית עם פחות חרדה במהלך הניתוח, מכיוון שהם רגועים, ללא כאבים ולא מודעים לסביבתם וכך יש להם תחושת שליטה גדולה יותר במציאות. גם העלויות נמוכות יותר שכן היות ומדובר ברפואה פרטית, כל יום אישפוז מייקר את העלות הכוללת".

ד״ר מרקוס הראל, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית העוסק שנים רבות בניתוחי אף, מציין כי הוא רואה עליה בביקוש לניתוחי אף בהרדמה מקומית ומדגיש כי: ״על סמך ניסיוני בביצוע אלפי ניתוחים אני מאמין שניתוח אף בהרדמה מקומית הוא אכן בטוח ומלווה בהחלמה קלה יותר".

שאיבת שומן מהחזה בגברים עם גניקומסטיה הוא ניתוח ישראלי מבוקש: כאשר נשאלו משתתפי הסקר איזה מבין הניתוחים הפלסטיים היו מוכנים לעבור בהרדמה מקומית, התקבלו נתונים מרתקים. 51% מהישראלים בעלי הדעה היו רוצים לעבור שאיבת שומן, 40% היו רוצים לעבור הרמת עפעפיים, 32% היו רוצים לעבור ניתוח אוזניים, כ- 31% היו רוצים לעבור ניתוח פלסטי באף, 28% היו רוצים לעבור מתיחת פנים וכ- 24% היו רוצים לעבור ניתוח חזה (שרלוונטי גם לגברים עם חזה נשי (גינקומסטיה) שזקוקים לניתוח להקטנה שלו ולא רק לנשים שרוצות הגדלה.

מקרב אלו שהיו רוצים לעבור שאיבת שומן, כ- 62% הם רווקים, 57% הם גרושים וכ-44% הם נשואים, בנוסף, כ- 53% הן נשים וכ-48% הם גברים. עוד עלה נתון מדאיג במקצת מקרב בעלי הדעה שהשתתפו בסקר, כ- 55% מקרב בני 18-29 היו מעדיפים לעבור שאיבת שומן בהרדמה מקומית. כך גם 55% מבני 30 עד 49 וכ- 41% מבני החמישים ומעלה.

עפעפיים מגיל חמישים: בנוסף עולה מהסקר כי 41% מהגברים לעומת 40% מהנשים היו רוצים לעשות ניתוח עפעפיים, כך גם 52% מבנות ובני חמישים, כמוהם גם 46% מהגרושים, 43% מקרב הנשואות והנשואים לעומת 30% מהרווקות והרווקים.

גברים רוצים אוזניים צמודות וניתוח פלסטי באף: מקובל לחשוב שניתוחים פלסטיים הם נחלתן של נשים בעיקר, אך הסקר חושף כי ישנם שני ניתוחים בהם עיקר הביקוש הוא בקרב גברים. כ- 42% מהגברים היו רוצים לעשות ניתוח הצמדת אוזניים בהרדמה מקומית, לעומת רק 23% מהנשים, כ- 38% מהגברים היו רוצים לעשות ניתוח אף בהרדמה מקומית לעומת רק 24% מהנשים.

בין תושבי הערים היו הבדלים של העדפת סוגי הניתוחים בהרדמה מקומית, אשר התפלגו על פי החלוקה הבאה, 59% מתושבי השפלה והדרום יעדיפו שאיבת שומן וכן 57% מתושבי חיפה והצפון לעומת רק 43% מתושבי תל אביב.

באשר להרמת עפעפיים, 54% מתושבי השרון וכן 44% מתושבי תל אביב מעדיפים לעשות ניתוח בעפעפיים לעומת רק 34% מתושבי השפלה.

גם לניתוח אוזניים יש ביקוש מסתבר, 38% מתושבי חיפה והצפון וכן 33% מתושבי תל אביב יעדיפו ניתוח הצמדת אוזניים לעומת רק 14% מתושבי השרון.

את האף הישראלי יש רבים שהיו רוצים לשפץ. על פי הסקר 36% מתושבי תל אביב וגוש דן היו רוצים לעבור ניתוח פלסטי באף, כמותם גם 34% מתושבי חיפה והצפון לעומת רק 18% מתושבי השפלה.

באשר למתיחת פנים, אחד הניתוחים הפופולאריים בעולם שאמור להחזיר את הזמן לאחור, זוכה לביקוש לניתוח בהרדמה מקומית בקרב 31% מתושבי תל אביב וגוש דן וכן אותו שיעור מתושבי חיפה והצפון לעומת רק 20% מתושבי השפלה והדרום.

גם בניתוח חזה ניכרת העדפה להרדמה מקומית, שרלוונטית בין היתר לגברים עם חזה נשי (גינקומסטיה) שזקוקים לניתוח להקטנה שלו ולא רק לנשים שרוצות הגדלה. כ- 31% מתושבי השרון והשומרון ציינו שהם מעוניינים בניתוח הזה בהרדמה מקומית, לעומת רק 14% מתושבי השפלה והדרום.

הסקר החדש נערך ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל, באמצעות חברת המחקר thepoint2 בקרב 503 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. חלק מהנתונים בסקר מוצגים מקרב בעלי העמדה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: