מבזקים

38 בוגרים חדשים סיימו את מחזור מ"ט במכללה לביטחון לאומי

תוכן עניינים

טקס סיום מחזור מ"ט התקיים במעמד שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי רב–אלוף אביב כוכבי, מפקד המכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב, יו"ר הרקטור של אוניברסיטת חיפה פרופסור יוסי בן ארצי, מפקדים ומשפחות הבוגרים

רות קרייתי | י"ב בתמוז תשפ"ב | 11 ביולי 2022 | מערכת ישראל ניוז

הרמטכ"ל: "צה"ל מוסיף את ערך היסוד ממלכתיות לערכי צבא העם, צבא ממלכתי, הנתון למרות החוק והממשלה. חיילי צה"ל יפעלו כשרק המשימה, ערכי צה"ל וביטחון המדינה ראשונים לנגד עיניהם, ויעשו זאת ביושרה, בענייניות ובייצוגיות"

טקס בוגרי מ"ט במכללה לבטחון לאומי | צילום: דו"צ

הבוגרות והבוגרים, מכלל חילות צה"ל וזרועותיו, וכן מגופי ביטחון וגופי ממשל נוספים, מיועדים לתפקידי פיקוד וניהול בכירים בצה"ל, בארגוני ביטחון נוספים ובמשרדי הממשלה.

המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) מהווה מוסד מרכזי ומוביל, שמכשיר ומעצב את הנהגת הביטחון הלאומי הבכירה של מדינת ישראל. הלימודים במכללה נמשכים כעשרה חודשים, וכוללים גם לימודים לתואר שני (M.A) במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה.

במהלך ההכשרה, לומדים וחוקרים החניכים את אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל, באמצעות מפגשים עם מעצבי המדיניות והביטחון הלאומי. בנוסף, משתתפים החניכים בסיורים בארץ ובחו"ל ומבצעים סימולציות ובחינת מקרי בוחן.

בקורס נבנית קבוצת למידה, שמובלת על ידי סגל מקצועי ואקדמי בכיר וכוללת גם בכירים מזרועות הביטחון בישראל ובמדינות מן העולם כגון ארה"ב, בריטניה, קנדה, הודו, איטליה, יוון וגרמניה.

שר הביטחון, בני גנץ: "האתגר הראשון הביטחוני שכולכם עוסקים בו ותעסקו בו, הוא המאבק מול התוקפנות האיראנית, חתירתה של איראן לגרעין, ושימור היכולות המבצעיות של ישראל להגן על עצמה, לצד בניית שיתופי פעולה שונים. בביקור הנשיא ביידן השבוע נציג לו את בניין הכוח המשולב שאנו עושים עם שותפים ברחבי האזור מול איראן. אתגר נוסף שצריך לעמוד לנגד עיניכם מדי יום, בכל שעה: הוא חיזוק הלכידות החברתית בין מרכיביה השונים של החברה הישראלית. החלום של מדינת ישראל כבית בטוח לעם היהודי, שבו יתקיים שוויון זכויות בין כלל האזרחים".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "כדי למצות את איכות כוח האדם בצה"ל, חובתנו לטפח את הכבוד, הלכידות והשותפות בין כל המשרתים ולטפח את ערך הממלכתיות. ממלכתיות היא עמוד שדרה ערכי השומר על תפקודו של צה״ל. חובתנו להגן עליה ולטפח אותה באופן קבוע ושיטתי ומתוך הזדהות עמוקה. צה״ל הוא צבא העם אשר שואב הן את כוחו הפנימי והן את הגיבוי החיצוני שהוא מקבל מהחברה, מצדקת הדרך, ממילוי ייעודו להגן על המדינה ואזרחיה, ובזכות העובדה שהוא פועל באופן ערכי וממלכתי. כל אלו מעניקים למשרתים, להוריהם ולאזרחי המדינה ביטחון ואמון בצה"ל. מכאן שחובתנו לטפח את ערך הממלכתיות. מסיבות אלה ולאחר דיונים מעמיקים, החלטנו להכניס לערכי צה"ל את ערך היסוד 'ממלכתיות' וכך קבענו: 'צה"ל הוא צבא העם, צבא ממלכתי, הנתון למורת החוק והממשלה. חיילי צה"ל יפעלו כשרק המשימה, ערכי צה"ל וביטחון המדינה ראשונים לנגד עיניהם, ויעשו זאת ביושרה, בענייניות ובייצוגיות'. ממלכתיות היא עמוד שדרה ערכי השומר על תפקודו של צה"ל. חובתנו להגן עליה ולטפח אותה באופן קבוע ושיטתי ומתוך הזדהות עמוקה.

חיילים, מפקדים ואזרחי המדינה חייבים לדעת שההחלטות והפעולות שאנו עושים, אך ורק לאור שיקולים מקצועיים ושיקולי הביטחון וטובת המדינה. בחרתם לשרת את המדינה מתוך רצון להשפיע על דמותה, בטחונה, אופייה וערכיה, ומתוך רצון להשפיע על איכות חייהם של אזרחיה בשם צה"ל ובשמי, אני רוצה להביע הוקרה על הבחירה שלכם, על השירות שלכם, ולהביע את הערכתי לכם. ברכות לסיום הקורס, שממנו אתם יוצאים ידענים יותר וספקנים יותר, מצוידים בכלים מעשיים. יש חשיבות לתכלית אותה אנו משרתים".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: