מבזקים

מדריך לגבר: להתלבש בסטייל ב-5 צעדים פשוטים

תוכן עניינים

תשכחו מכל העצות והרעש הסביבתי שמקיפים אתכם בנושאי אופנה. כדי להתלבש בסטייל כל מה שאתם באמת צריכים הם 5 כללי אצבע קלים ופשוטים ליישום, מבית האופנה לגבר של יוסי בן נון.

כלל 1 – התלבשו לפי מבנה גוף

אם אינכם יודעים מה מבנה הגוף שלכם, או שאתם מדלגים באלגנטיות על הנושא הזה – התוצאה תהיה לבוש פחות מסוגנן ומותאם אישית לכם. לגברים יש בדרך כלל 5 סוגים של מבני גוף (שנמדדים מהכתפיים עד המותניים) – מלבן, משולש הפוך, טרפז, משולש רגיל או אליפסה.

בחירת הבגדים צריכה להיעשות לפי מבנה הגוף כדי להחמיא לפרופורציות הקיימות, להבליט חוזקות ולצמצם חולשות (מבחינת נראות ותחושה פנימית שלכם). לדוגמה, אם אתם בעלי גוף רחב יותר במותניים מאשר בכתפיים, בגדים עם קווים אנכיים יכולים ליצור אשליית זרימה שגורמת לטורסו העליון להיראות ארוך ורזה יותר. כמו כן צבעים כהים ייצרו גם הם אשליה של מראה ארוך ורזה יותר.

כלל 2 – השקיעו באיכות

איכות תמיד עדיפה על כמות, והדבר נכון שבעתיים גם בנושא הלבוש. כל גבר שרוצה להתלבש בסטייל יכול לבנות לעצמו מלתחה מסוגננת, מכמה פריטים בסיסיים ברמת איכות גבוהה: חולצה לבנה (טי שירט ו/או מכופתרת), ג'קט / מקטורן איכותי ומכנסי ג'ינס (רצוי כהים אבל לא חובה). אלו הם המצרכים הבסיסיים לסגנון קלאסי על-זמני, שנראה נהדר על כל אחד ברוב המצבים, במשך שנים.

על הבסיס הזה מוסיפים כמובן אלמנטים חיוניים נוספים, כגון נעליים ואפשרויות אחרות. מי שלא מסתפק בבסיס יכול להרחיב את היריעה, ולשלב גם מכנסיים מחויטים, חולצות במספר צבעים בסיסיים (ראו בסעיף הבא) וכן אביזרים נלווים כגון שעון יד, משקפי שמש ועוד.

כלל 3 – התאימו צבעים

הרמוניה בין צבעים היא פקטור משמעותי ביצירת הסגנון המתאים לכם. לצורך כך כדאי מאוד להבין דברים בסיסיים כגון צבעי בסיס (אדום, צהוב, כחול), צבעים משלימים, צבעים מנוגדים או מונוכרומטיים.

כלל הזהב בבחירת הצבעים המתאימים הוא להיצמד ל-3 צבעים עיקריים בכל סט בגדים שאתם לובשים. מעבר לכך מומלץ לאזן בין צבעים עזים יותר ובין צבעים נייטרליים, וכמובן לוודא שהחגורה והנעליים תואמות מבחינת צבע.

אם אינכם בטוחים ואתם לא רוצים להסתכן ביצירת מראה שאינו מתאים לכם – לכו על שילובי הצבעים הסולידיים המוכרים והידועים: שחור, לבן, כחול נייבי, חום ואפור פחם.

כלל 4 – הקפידו על מידות

בגדים שאינם מתאימים למידותיכם, עלולים לגרום לכם להיראות בדיוק ההפך ממה שאתם מנסים להשיג. בגדים צמודים מדי, רחבים מדי או ארוכים / קצרים מדי נראים רע; בין אם זה בחיי היומיום ובעבודה, ובין אם ביציאה לבילוי או באירועים כאלה ואחרים.

הבינו מה המידות שלכם בחולצות, במכנסיים או בחליפות אלגנטיות כדי לקבל את ההתאמה הטובה ביותר (ואם אינכם יודעים את מידותיכם, בצעו מדידות בחנות בגדים או אצל החייט). אל תתבלבלו בין התאמת מידות ובין התאמה למבנה גוף (בסעיף הראשון) – 10 גברים עם אותו מבנה גוף יכולים להיות בעלי מידות שונות לחלוטין.

כלל 5 – התנהלו בביטחון עצמי

לבשו את הבגדים שאתם אוהבים ולכו זקופים בתחושת ביטחון, עם קמצוץ של גאווה. הוסיפו חיוך לכל התבשיל הזה וזכרו – סגנון הוא לא רק מה שאתם לובשים, אלא איך אתם מתנהלים, מתהלכים ומביאים את עצמכם מול העולם.

מחקרים מצאו שמי שלובש את הבגדים האהובים עליו, מרגיש תחושת ביטחון שמוקרנת החוצה ומשפיעה גם על הלובש וגם על סביבתו. ביטחון עצמי הוא האביזר הנלווה האולטימטיבי לכל סגנון לבוש, והוא זה שייתן לכם הכי הרבה סטייל בסופו של דבר.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: