מבזקים

1452 הסתייגויות הוגשו להצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה

תוכן עניינים

ח"כ מיקי לוי: "אם תעזו לגעת בחוק השבות ובחוק הנכד, נוציא מיליונים לרחובות". ח"כ אליהו רביבו: "אנחנו ניגע ונחוקק ולא נשאל אתכם, העם אמר את דברו ובחר בנו"

משה פריאל | א' בטבת תשפ"ג | יום ראשון 25 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה בראשות ח"כ אופיר כץ, המשיכה היום (א) את דיוניה בהסתייגויות להצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, סמכויות של חבר הכנסת איתמר בן גביר כהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

צילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ

חברי הכנסת המתנגדים להצעת החוק נמקו את מאות ההסתייגויות: ראשון הדוברים היה יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ מיקי לוי יש עתיד שהתייחס לדרישת עוצמה יהודית שלפיה הסתה לגזענות לא תוביל לפסילת אדם מהתמודדות לכנסת. "אתם מביאים את מדינת ישראל להיות מדינה גזענית.

אנשים שעד עתה נמנעה כניסתם לבית המחוקקים הישראלי ייכנסו בדרך המלך אומות העולם יתייחסו אלינו כאל מדינה גזענית שחורה ואיומה. אם תעזו לגעת בחוק השבות ובחוק הנכד אנחנו נוציא מיליונים לרחובות. אתם תפצלו את העם הזה.

החוקים הללו יפגשו את כל הקהילות היהודיות בעולם ואנחנו נאבד חצי מעמנו שגר בתפוצות. היהדות שייכת לכולנו ולכן היזהרו בנפשכם".

ח"כ אליהו רביבו מהליכוד לא נשאר חייב וענה לו: "אנחנו ניגע ונחוקק ולא נשאל אתכם. העם אמר את דברו ובחר בנו. שחצנים ומתנשאים שכמותכם. אנחנו נחוקק ואתם תמשיכו לדבר".

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד: "יש חשש שהמדינה הזו תקרוס לתוך עצמה ועל כולנו להתעשת זה לא פלפול משפטי. יש כאן התערבות בתוך צה"ל והמשטרה יחד עם דרישות החרדים. יש כאן ריצה מטורפת לתהום".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מיש עתיד: "אני שואלת את מצביעי הליכוד האם סביר בעיניהם שהחוקים שעוברים כעת ייקחו ציבור גדול ויגידו לו אתה אל תלך ללמוד לימודי ליבה ונשלם לך על זה. אני מתאמצת בשנה וחצי האחרונות לפתח את התעסוקה במגזר החרדי אני רוצה להעביר כסף כדי שייצאו לעבוד".

ח"כ משה סעדה מהליכוד העיר על דבריה: "את מעדיפה להעביר כסף לערבים. אני מעדיף קודם להעביר לחרדים".

ח"כ ולדמיר בליאק מישראל ביתנו התייחס לפרסומים שפורסמו ביום שישי והמיוחסות לח"כ אבי מעוז: "אני נחרד מהרשימות השחורות בדקתי אם יש רשימה חדשה של גויים רוסיים, שצריך להזהיר מקיומם. אני בטוח שיש מחצית מחברי הליכוד שנחרדים כמוני. איך אתם שותקים?".

ח"כ סעדה: "איך אפשר להיות נחרד ממשהו שלא קיים, מספיק עם הדמיון הזה".

ח"כ מתן כהנא: "אנשים ירגישו שהמשטרה פועלת משיקולים פוליטיים ויפסיקו לשתף פעולה עם המשטרה. זה בסדר גמור לפתוח את פקודת המשטרה לאחר 50 שנים ולבדוק לעומק את הסמכות והאחריות של השר אבל צריך לעשות את זה בשום שכל. לא הגיוני לרוץ בריצת אמוק והכל בגלל חוסר האמון של השר המיועד בראש הממשלה המיועד".

ח"כ גדי אייזנקוט: "במשרד לביטחון פנים לא פעלו כנדרש בשומר החומות ומכאן צריך ללמוד ולשפר, צריך להגדיר את הסמכות והאחריות בחוק. לדעתי, אם תביאו את השר המיועד להסביר, אני מסופק אם הוא יצליח להגדיר את הסמכות והאחריות מול הדרג הפיקודי. אני מציע למשטרה להגדיר מה נדרש ממנה במצבי חירום כאלה".

ח"כ יסמין פרידמן יש עתיד, התייחסה לדבריהם של ח"כ אורית סטרוק ושמחה רוטמן מהציונות הדתית שפורסמו בתקשורת על כך שרופא לא חייב לתת טיפול למי שלא נראה לו "אם זה היה ההיפך, אז בסורוקה אול לא היינו יכולים לקבל טיפול". לגבי אמירתו של רוטמן אמרה: "אני מנסה להבין איך בעל מלון ידע אם הזוג שמולו הם הומואים או סתם חברים. אולי נסמן אותם? זה פשוט מקומם".

במהלך הדיון המרתוני נדחו מאות הסתייגויות ונקבע כי המשך הדיון יתחדשו מחר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: