מבזקים

תוספת של 3,000 ₪ למענק לנשים שיוצאות ממקלט לנשים מוכות

תוכן עניינים

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ פנינה תמנו שטה וח"כים נוספים, הקובעת כי סכום מענק ההסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות יעלה מסכום של 8,000 ₪ ל-11,000 ₪.

משה פריאל | י״ד בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שני 3 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

אישה ששהתה במקלט עם ילדיה, תקבל 1,000 ₪ נוספים עבור כל ילד, עד שני ילדים. כלומר, סכום המענק המרבי יעמוד על 13,000 ₪. בנוסף, מוצע לקבוע כי תשלום מענק ההסתגלות יבוצע ככל הניתן לפני עזיבת האישה את המקלט ולא יאוחר מ-30 ימים מהיום שהגישה את הבקשה.

ח"כ שרון ניר הציגה את הצעת החוק בשם ח"כ תמנו שטה: "הנתונים מראים ש- 15% מהנשים שעזבו מקלט חזרו לאחר מכן לחיות עם בן הזוג וזו נורה אדומה. המציאות שבה אישה יוצאת ממקלט ומוצאת את עצמה במקרים רבים חסרת כל, ללא קורת גג וללא אמצעים כלכליים מחייבת אותנו לפעול וזו המטרה של הצעת החוק- לחזק את אותן נשים ולאפשר להן להשתחרר מהתלות הכלכלית בפוגע".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר בירך על הצעת החוק, אך התנגד להגבלת תוספת הסיוע לשני ילדים בלבד: "מדובר בעוול שחוזר על עצמו בכל החוקים במדינת ישראל. זה נוגד את יסודות קיומה של המדינה. כל ילד הוא ילד, העובדה שיש לו שני אחים לא אמורה לשלול ממנו שום זכות ואנחנו ניאבק לשנות את זה בצורה רוחבית".

נטלי מופסיק מהלשכה המשפטית במשרד הרווחה ציינה שהמשרד תומך בהצעת החוק והחליט לקחת על עצמו את עלויות התוספת למענק ללא תוספת תקציבית.

ח"כ עאידה תומא סלימאן תהתה מדוע סכום התוספת ירד, שכן הצעת החוק המקורית דיברה על מענק של 20,000 ₪: "כשראיתי את הצעת החוק שמחתי שסוף סוף נשים יקבלו את הסיוע שהן זקוקות לו. כמי שליוותה אלפי נשים שיצאו ממקלט אני יודעת מה הצרכים שלהן. מדובר בסכומים זניחים ואני רוצה לדעת למה זה שונה".

נציגת משרד הרווחה ויועצה של ח"כ תמנו שטה הסבירו בתגובה כי הסיבה לפער בין הנוסחים היא אי הבנה בין הצדדים, וכי הסכום הנוכחי, המהווה לדבריהם תוספת משמעותית לכל אישה שיוצאת ממקלט, הוא המוסכם בין מציעת החוק ח"כ תמנו שטה לבין המשרד.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: