מבזקים

64 תומכים מול 56 מתנגדים לצמצום עילת הסבירות

תוכן עניינים

הצעת החוק לביטול עילת הסבירות עברה הלילה (ב') בשעה 1:00 בקריאה ראשונה ברוב של 64 ח"כים תומכים מול 56 מתנגדים. הבוקר (ג') יתקיים דיון בוועדה החוקה להכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית

משה פריאל | כ״ב בתמוז ה׳תשפ״ג | יום שלישי 11 ביולי 2023 | מערכת ישראל ניוז

פוליטיקאים משני המחנות הגיבו לתוצאה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "כמו גנבים בלילה העבירה כעת הממשלה את ביטול עילת הסבירות והוכיחה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ מחוקי שחיתות אנטי דמוקרטים. המאבק לא נגמר אנחנו לא נוותר לעולם על הערכים של מדינת ישראל. מיליוני ישראלים יצאו לרחובות עם דגל ישראל כדי להגיד לא נוותר".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לאחר ההצבעה: "החוק הוא בלתי סביר בעליל ומהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה. ברור שעילת הסבירות היא רק צעד אחד בשיטת הסלמי של נתניהו, בדרך להעברת חוקי המהפכה המשפטית במושב החורף שבו הוא יפעל להשלים את ההשתלטות על מערכת המשפט ועל ועדת הבחירות המרכזית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "הערב הדמוקרטיה ניצחה. מזל טוב ולילה טוב לעם ישראל. ממשיכים בע"ה לקריאה שניה ושלישית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "התחלנו בתיקון עילת הסבירות, כחלק מהרפורמה החשובה לתיקון מערכת המשפט כולה. הגיע הזמן להחזיר את השלטון לציבור ולהפסיק את שלטון החונטה. תיקון עילת הסבירות זה צעד חשוב ביותר, אבל חייבים להעביר את הרפורמה כולה. שינוי ועדה לבחירת שופטים, פסקת ההתגברות, שינוי סמכויות היועמ"ש. מחזירים את הדמוקרטיה לישראל".

מירב מיכאל יו"ר מפלגת העבודה: "ממשלת ההפיכה המשטרית ביצעה הלילה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית. משקרת את הציבור ורומסת את הדמוקרטיה. המחאה תיתן את התשובה הניצחת של הציבור הישראלי. ישראל לא תהיה דיקטטורה. הדמוקרטיה תנצח גם אתכם".

ואילו שר המשפטים יריב לוין הזמין את ראש האופוזיציה להידברות: "אני מזמין את ראש האופוזיציה אלי לחדר להידבר בסוף ההצבעה אנחנו לא צרכים מתווכים". לפיד השיב "אם לוין יעצור מיד את החקיקה אני ילך אתו לחדר".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: