מבזקים

ח"כ יריב לוין נבחר ליו"ר ועדת הכנסת ה- 25

תוכן עניינים

64 חברי כנסת בחרו הבוקר בח"כ יריב לוין ליו"ר שימונה לתפקיד באופן זמני. בחברת הכנסת מירב בן ארי תמכו 45 חברי כנסת ובחבר הכנסת איימן עודה תמכו 5 חברי כנסת

משה פריאל | י"ט בכסלו תשפ"ג | יום שלישי 13 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

מאה ועשרים חברי הכנסת התכנסו הבוקר (ג') לבחור מי יהיה היו"ר הבא לכנסת ה-25. ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף בחריפות את הממשלה שבדרך ואמר: "אני רוצה לפנות לכל אמא לילדים שהצביעה ליכוד. כשעמדת בקלפי ושמת פתק מח"ל, זה מה, שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?".

עוד אמר ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד: "האם באמת רצית שאבי מעוז ילמד את הילדים שלך את תורות הגזע המבהילות שלו? שיגיד לבנות שלך שהן אזרחיות סוג ב' ושאסור להן להתגייס או לעשות קריירה? רצית שאיתמר בן גביר, עבריין אלים שהורשע בתמיכה בטרור יוכל להורות לשוטרים לא לעצור נערי גבעות ביצהר שזורקים אבנים על חיילי צה"ל? את באמת רוצה לחיות במדינה עם משטרה, פוליטית שהימין הקיצוני שולט בה?

זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניה ונתניהו חלש, מבועט מהמשפט שלו. השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר".

ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו עלה לדוכן אחריו ואמר: "אני מציע ללפיד לעשות חשבון פשוט, 32 מנדטים מייצגים ציבור שכולו משרת בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית משרתים בצבא, ביהדות התורה וש"ס זה ציבור שמתנדב במד"א ובארגונים אחרים. כל הניסיון הזה לפלג ולשסות ולהמציא נתונים זה דבר פסול מהיגיון, יש, ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם, נשמור על הסטטוס קוו, לא תהיה פה מדינת הלכה".

עם תום ההצבעה הכריז יו"ר הכנסת היוצאת ח"כ מיקי לוי. כי 64 חברי כנסת הצביעו בעד ח"כ יריב לוין. עשרות חברי כנסת מרוב, סיעות הבית התגודדו סביבו חיבקו ולחצו את ידו. היו"ר היוצא לוי הזמין את הנכנס, לומר את דבריו.

ח"כ יריב לוין הודה ליו"ר היוצא ואמר: "אני תקווה שהכנסת ה- 25 תהא כנסת שתמלא את ימיה וכי תקום בישראל בקרוב ממשלה יציבה. נדרש לעשות מאמץ משותף על מנת לחזק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת, מעמד שנפגע מאוד בתקופה האחרונה, נדרש להבטיח שהמנדט שניתן לנו על ידי הציבור אכן ימומש, וכי תתקיים משילות שהיא ביטוי חשוב והכרחי של השיטה הדמוקרטית".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: