מבזקים

קורס טיס הסתיים ויש לנו מצטיינים מרעננה וזיכרון יעקב

תוכן עניינים

טקס סיום קורס טיס מספר 186 יערך ביום חמישי הקרוב בבסיס חיל האוויר בחצרים. בטקס יוענקו כנפי טיסה לבוגרי ולבוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות מתוכם שתי נשים ו-31 גברים, שיעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה

אהרון קלפה | ו׳ בתמוז ה׳תשפ״ג | יום ראשון 25 ביוני 2023 | מערכת ישראל ניוז

המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל-האוויר. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

צילום: דובר צה"ל

סגן י' בוגר קורס טיס | צילום: דובר צה"ל

טייס קרב

בין המסיימים, סגן י' בן 21, מתגורר ברעננה מסיים את קורס טיס מספר 186 במגמת קרב. לסגן י' שלושה אחים, אחות גדולה בת 24 אשר סיימה שירות צבאי כקצינה במחווה אלון, אח בן 22 שסיים את קורס טיס 184 ואח בן 16, תלמיד כיתה י"א. במשך 32 שנה שירת אביו של סגן י' כטייס קרב מבצעי ופיקד על טייסות 106 ו116. בעקבות שירותו הצבאי של אביו, גדל י' בשיכוני חיל האוויר במהלך ילדותו. סבו של י' מצד אמו שירת כמג"ד מילואים במהלך מלחמת יום הכיפורים.

מתחביביו של סגן י' לנגן ולשחק כדורסל. הוא למד בתיכון באזור בו הוא גר והרחיב מגמת פיזיקה ומחשבים. במהלך שנות נעוריו התנדב בתנועת הנוער הצופים ואף לקח חלק התנדבותי עם הוריו בתנועת השומר החדש.

עם סיום לימודי התיכון עשה שנה במכינת עין פרת, מכינה מעורבת של דתיים וחילונים בה עוסקים במעורבות חברתית, לימוד וחינוך למנהיגות, י' מוסיף: "איתי מסיים חברי הטוב מהמכינה, סגן א' במגמת מסוקים".

י' מספר על מדוע רצה להתגייס לקורס טיס: "כבר מילדות לגדול לצד אבא שהוא טייס קרב והחיים בשיכוני הבסיס גרמו לי לקוות שאצליח גם אני להגיע לקורס טיס, היה לי חשוב להיות בשירות צבאי בו אוכל לתרום ולהשפיע, רציתי להגיע למקום חוויתי ומאתגר שלוקח אותך לקצה גבול היכולת, מנטלית ונפשית שרלוונטי לאתגרי המדינה כיום".

לכנס מח"א עם משפיעים, למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, י' מביא את המחנכת שלו מבית ספר עליה הוא מספר: "רעות המחנכת הייתה מאוד משמעותית עבורי. מחנכת במלוא מובן המילה וכמו שכל תלמיד היה מבקש לעצמו, רוצה תמיד בטובת תלמידיה, מאמינה בהם, קשובה, מלאת רגישות ודאגה, עם זאת יכולה להיות נוקשה ודורשת כשצריך".

על רגע משבר בקורס י' מספר: "בשלב המכין חבר שהיה כמו אח בשבילי בקורס פרק את הכתף ונאלץ להפסיק השתתפות כדי להחלים, זה היה לא קל לראות אותו כאוב כל כך וכמה מאמץ ואימון היה עליו להשקיע כדי לחזור קורס, לשמחתי הוא עתיד לסיים בקורס הבא וקשרי החברות שלנו רק התעצמו".

סגן י' מסכם שלוש שנים בקורס טיס: "שלוש שנים קשות ומאתגרות שהופכות להיות חלק מהזהות שלך, שנים שמעניקות כלים שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר, קשה, מאתגר וזכות אדירה".

סגן ג' בוגר קורס טיס | צילום: דובר צה"ל

טייס תובלה

בין המסיימים, סגן ג' בן 22, מתגורר ברעננה, מסיים את קורס טיס מספר 186 כטייס תובלה. ג' נולד בארה"ב בעקבות מעבר לחו"ל, כשהיה בן 4 חזרה משפחתו ארצה. ג' הוא הקטן מבין 3 אחים, אמו עובדת כמחנכת בבית ספר יסודי ואביו עובד כמתכנת ויועץ לחברות. מתחביביו של ג', לבשל, לטייל ולגלוש. בנעוריו לקח חלק פעיל בתנועת הנוער הצופים שם הדריך ילדים עם צרכים מיוחדים.

לפני גיוסו לקורס הטיס, ג' עשה מכינה בגליל עליון. מגיל קטן חלם ג' להיות טייס, "מגיל קטן אהבתי את כל עולם התעופה והמטוסים וידעתי תמיד שכשאהיה גדול ארצה להתגייס לקורס טיס ולהגשים את החלום להיות טייס". לפני גיוסו לקורס הטיס, ג' כי בשביל לסיים את הקורס חייבים להיות מיוחדים, אך הבין שטעה, "חשבתי שבשביל לסיים קורס טיס צריך להיות "סופרמן", אבל עם הזמן בקורס, הבנתי שכל מה שצריך זה לרצות, להשקיע ולעבוד קשה, ובסוף מי שרוצה את זה מספיק יכול לסיים".

למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם מביא ג' את המחנכת שלו מהתיכון, "המחנכת שלי מהתיכון היא בן אדם מאוד מיוחד, היא רואה את החיים בצורה מאוד שונה ולימדה אותי שיעורים שאקח איתי לכל החיים, לשים לב לכל האנשים סביבך ולהיות בן אדם טוב והיא הייתה ועד היום בן אדם מאוד משמעותי עבורי. חוויה משמעותית מהקורס עבור ג' היה בסוף שלב הבסיסי, "בסוף שלב הבסיסי עושים מסע למצדה שבסופו מקבלים את סיכת המ"מ של צוותי האוויר, היה זה רגע מאוד משמעותי עבורי, הבנתי שעברתי את החלק המאוד פיזי וקרקעי ומעכשיו והלאה מתחילים להתעסק ולהתמקצע בעולמות הטיסה והתעופה".

סגן ג' מסכם 3 שנים בקורס טיס: "3 שנים קשות אך מאתגרות אשר עצבו אותי במיוחד ונתנו לי פרספקטיבה אחרת על העולם, וגרמו לי להבין באמת מה זה אומר לתת את המקסימום שלך".

סגן ר' בוגר קורס טיס | צילום: דובר צה"ל

נווט תובלה

בין המסיימים, סגן ר' מתגורר ברעננה ומסיים את קורס 186 כנווט תובלה. ר' הוא הבכור מבין 3. אמו אדריכלית ואביו איש עסקים. הוא נולד בדרום אפריקה והתגורר שם עד גיל 8, דתי לשעבר. תחביביו הם ספורט, כדורגל וריצה.

ר' למד בתיכון ברעננה והרחיב את המגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בעקבות מגפת הקורונה ר' התגייס לחיל התותחנים ולאחר שעבר גיבוש התגייס לקורס. מהיום בו ר' קיבל את הצו הראשון הוא ידע שהוא רוצה ללכת לקורס טיס, הוא מספר על האהבה לטיסה כי גילה אותה בראשוני.

בסוף שלב ראשוני הוחלט שר' יעבור ממגמת מסוקים בה התחיל אל מגמת נתו"ם. הוא מספר על כך "בהתחלה לא רציתי את המגמה, בעיקר כי אהבתי מאוד את מגמת מסוקים. רק בשלב מתקדם שהתחלתי להיכנס למקצוע הבנתי את החיבור למגמה".

למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, הזמין ר' את המאמן שלו מנבחרת האתלטיקה. "הוא היה כמו אבא שני שלי במהלך התיכון, זה מאוד מרגש אותי להזמין אותו". ר' מסכם 3 שנים בקורס כ"מרתון ב30 קמ"ש, עבודה קשה ומתמידה אבל משתלמת".

סגן ע' בוגר קורס טיס | צילום: דובר צה"ל

טייס מסוקים

בין המסיימים, סגן ע' בן 21, מתגורר בזיכרון יעקב, מסיים את קורס טיס 186 במגמת מסוקים. לע' 2 אחיות גדולות ואחות קטנה. אחת מאחיותיו הגדולות הייתה בקורס טיס וכיום היא בקרית ומשרתת כמפקדת גף בקרה אווירית בצפון בדרגת סרן. אביו, פנסיונר צה"ל בדרגת סא"ל, עובד כיום כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת הייטק.

סביו של ע' היה בקר בבסיס תל נוף, סבא נוסף של ע' היה מנהל מחוז דרום באגף הבנייה מטעם משרד הביטחון והיה אחראי על בניית כלל בסיסי הנגב וסיני. סבא נוסף של סגן ע' היה אחראי על פיתוח מערכות מיוחדות לחיל האוויר וקיבל על כך פרס בטחון ישראל. סבא רבא של סגן ע' היה לוחם בחטיבת אלכסנדרוני ונפל במלחמת העצמאות.

בזמנו הפנוי ע' אוהב לטייל בארץ, לשחק כדורסל ולעבוד בגינה. מגיל 8 שיחק כדורסל בליגות הנוער וזכה באליפויות וגביע עם קבוצתו.

ע' מספר על הרצון להתגייס ולסיים את הקורס בעקבות אחותו, "הרצון להגיע לקורס התפתח כשאחותי הייתה בקורס וסיפרה על החוויות שהיא עוברת, זה פתח לי עולם שלא חשבתי עליו קודם. כשהגעתי לקורס חוויתי דברים דומים למה שסיפרה וזה עודד אותי להמשיך, שמתי לי כמטרה להגיע הכי רחוק שאפשר, לעשות כל מה שצריך כדי לסיים את הקורס".

ע' מספר כי במגמת מסוקים האווירה טובה, ממש כמו משפחה קטנה.

למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם הזמין ע' את מאמן הכדורסל שלו בעבר: "הכדורסל היה עבורי בית שני, מרכז העולם, והמאמן היה כמו אבא שני, דחף אותי להצלחה ולימד אותי המון, יש לו חלק לא קטן במקום שאני נמצא בו היום"

ע' מספר כי שבוע המילוט בקורס היה משמעותי עבורו ולימוד אותו על עצמו ועל גבולות היכולת אליהן ניתן להגיע.

על רגע משמעותי בקורס מספר סגן ע' על פרויקט שהקים בשנת ההשכלה: "הקמנו אני יחד עם שלושה חברים פרויקט התנדבותי לחניכי הקורס. בפרויקט ליווינו תלמידי כיתות י' בבית הספר באופקים, בשיחות על מהות השירות הצבאי, יכולות אישיות, אמונה בעצמנו ותרומה לחברה ולמדינה. הרגשתי שיש לנו חלק קטן בשילוב ופריצת תקרת הזכוכית על ידי נוער מהפריפריה. התרומה והמעורבות בקהילה חשובים לי מאוד.

סגן ע' מסכם את הקורס: "קורס משמעותי בו אתה עובר תהליך מחשל ומבגר שמאפשר לך להכיר טוב יותר את עצמך ואת החוזקות בך שאת חלקן לא ידעתי שיש בי לפני כן".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: