מבזקים

מקרון: "לא שולל שליחת כוחות מערביים לאוקראינה בעתיד"

תוכן עניינים

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע לאחר הועידה בינלאומית על אוקראינה בפריז, כי למרות שאין עדיין הסכמה לשליחת כוחות קרקע ואין קונצנזוס: "אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להבטיח שרוסיה לא תנצח במלחמה הזו". עוד אמר: "תבוסה רוסית היא חיונית כדי להבטיח את שלומם של כל האירופים, כולל מחוץ לאוקראינה

גבריאל ודררו | י״ח באדר א׳ ה׳תשפ״ד | יום שני 27 בפברואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

"לא היה קונצנזוס על שליחת כוחות קרקע, אבל לא ניתן לשלול דבר בדינמיקה העתידית. כל מדינה חייבת להחליט על כך באופן עצמאי וריבוני", אמר מקרון.

נשיא צרפת עמנואל מקרון

מקרון לא אמר מה עמדת צרפת בעניין זה. הוא דיבר על עמימות אסטרטגית, "אני לא אסיר את העמימות של הדיונים הערב על ידי מתן שמות, אני רק אומר שזו הייתה אחת האפשרויות".

ראש ממשלת הולנד המתפטר, מארק רוטה, שנמצא בעמוד העמוד כדי להפוך למזכ"ל הבא של נאט"ו, אמר עם עזיבתו מפריז כי שליחת כוחות קרקע אינה על הפרק.

מקרון התייחס להתנגדות קודמת לשליחת טנקים, מטוסים או טילים ארוכי טווח. "תנו לנו את הענווה להכיר בכך שלעתים קרובות אנחנו נמצאים בפיגור של שישה עד 12 חודשים", אמר מקרון. "מטרת הדיון הערב הייתה: הכל אפשרי אם זה עוזר להשיג את המטרה שלנו".

יותר מ-25 בעלות הברית האוקראיניות הסכימו בפריז להקים קואליציה שתספק לאוקראינה טילים להתקפות הרחק מאחורי הקווים הרוסיים. גם כחמש עשרה מדינות אירופיות הביעו תמיכה בפריז ביוזמה הצ'כית לפיה האיחוד האירופי ירכוש תחמושת גם מחוץ לאירופה כדי לתמוך עוד יותר במאמץ המלחמתי האוקראיני.

הולנד היא אחת מאותן מדינות, אמר רוטה ב-X. "לכן הולנד תורמת יותר מ-100 מיליון יורו ליוזמה הצ'כית להעביר במהירות מאות אלפי פגזי ארטילריה לאוקראינה". לדברי דובר ראש הממשלה, מדובר בכסף חדש שסוכם בשבוע שעבר. רוטה לא אמר באילו מדינות שאינן אירופיות ניתן לרכוש תחמושת. "זה סוד."

גם ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו השתתף בפגישה. הוועידה עסקה פחות בהתחייבויות חדשות על משלוחי נשק, אלא על יעילות רבה יותר בסיוע הצבאי שכבר הובטח. זה נוגע גם לאימון חיילים אוקראינים ולהגנת סייבר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: