מבזקים

שיא חסר תקדים: 22,398 אלף לידות בשנת 2018 בשערי צדק

תוכן עניינים

22,748 אלף תינוקות נולדו בשערי צדק בשנת 2018, מהם 11,671 אלף בנים ו-11,077 אלף בנות מתוך זה 327 היו לידות של תאומים. נתון חסר תקדים

גילעד הדרי | כ"ד בטבת תשע"ט | יום שלישי 1 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

המרכז הרפואי שערי צדק נמצא בתנופת פיתוח מואצת. עם מיזוג בית החולים ביקור חולים, בשנת 2012, הפך שערי צדק לבית היולדות הגדול בארץ וככל הנראה בעולם המערבי כולו, כשהוא שובר שיא עם 22,398 אלף לידות בשנה. 61 תינוקות בממוצע ליום. זהו מרכז הלידה הגדול והמבוקש ביותר בישראל.

"בעשור האחרון הוכפל מספר הלידות בשערי צדק, לרבות קמפוס ביקור חולים במרכז העיר, וזאת במקביל לעליה בשביעות הרצון של היולדות מבית החולים. היולדות שלנו מגיעות מכל המגזרים, ואנו מאפשרים לכל יולדת לבחור באופן הלידה המתאים לה", אמרה פרופ' סורינה גרנובסקי גריסרו, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בשערי צדק.

"אנחנו מתאימים את עצמנו לרצון היולדת ולצרכיה, בהתאם לצורך הרפואי ולרוח התקופה. יש אצלנו מחלקות עם ביות מלא אפס הפרדה, תינוקייה מקצועית ומלונית ליולדות לאחר לידה. אנו מציעים מגוון רחב של שיטות לשיכוך כאב, לרבות דיקור סיני ו"גז צחוק" שניתן לקבל כבר בקבלה במיון המיילדותי. אנחנו מתכננים תכנית לידה יחד עם היולדת לקראת לידה טבעית מתוכננת המתאפשרת לכל יולדת המעוניינת בכך ומצבה מאפשר זאת. כל אלה ניתנים כחלק מסל השירותים שלנו וללא תשלום".

"הביקוש הרב לשירותי המיילדות בשערי צדק חייב את בית החולים להרחיב תכניות בנייה על מנת לספק תנאים משופרים ליולדות. בשנים האחרונות חלה התרחבות משמעותית של כל המערך המיילדותי. בשערי צדק ושלוחת ביקור חולים פועלות 6 מחלקות יולדות בהן מחלקת יולדות חדשה, 20 חדרי לידה ו4 חדרי ניתוח מיילדותיים. הצוות המשרת את היולדות כולל למעלה מ- 100 מיילדות מנוסות ומקצועיות. צוות מרדימים ייעודי גדול וזמין בכל שעות היממה. בנוסף פועלת פגיה משוכללת, הגדולה מסוגה בארץ, ומלונית יולדות".

"הרכב היולדות המגוון המגיע אלינו מעיד כי הצלחנו להיענות לרצון כולן, וכל יולדת מרגישה אצלנו בבית אומר פרופ' יונתן הלוי' מנכ"ל שערי צדק. "כל אחד ואחת מהתינוקות שנולדו אצלנו יקר לנו וקיבל את הטיפול המקצועי וריווי החמלתי, המאפיין את שערי צדק". הציבור ממשיך לבחור בשערי צדק כמקום המועדף ללידה. בית החולים הירושלמי שתושבי העיר נותנים בו אמון כבר 117 שנה", הוסיף פרופ' הלוי.

לצד הפעילות הנרחבת של אגף נשים ויולדות, שנת 2018 התאפיינה גם בביקוש שיא של שירותי בית החולים מצד תושבי ירושלים בעיקר ומתושבי הארץ בכלל. להלן הנתונים:

ביקורים במחלקה לרפואה דחופה – מבוגרים – 92,400
ביקורים במחלקה לרפואה דחופה ילדים – 35,800
ביקורים במיון נשים ויולדות – 31,500
ניתוחים – 33,000
ביקורים במכונים ומרפאות חוץ – 700,000

 

צילום: דוברות שערי צדק
צילום: דוברות שערי צדק
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: